Gå til innhold

Er det vanlig nå at man skal møtes hjemme på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer jeg aldri til å gjøre.. de er kun ute etter å pule.. og kan regne med at noen av dem bli dritsure og når dama sier nei. Best å ikke sette seg selv i en sånn situasjon spør du meg. 

Anonymkode: 401a2...134

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke vanlig og de fleste oppegående menn skjønner at man ikke inviterer noen hjem første møte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et par unntak der jeg kjente til vedkommende litt på forhånd har jeg aldri sagt ja til hjemmedate som første date. 

Menn som blir fornærmet over dette og «ikke har noen baktanker» får skylde på sine medbrødre som har gitt dem alle dårlig rykte, og som i tillegg kaller de damene som har sex på første date for horer (snakker om å skyte seg selv i foten 😆).

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kommer jeg aldri til å gjøre.. de er kun ute etter å pule.. og kan regne med at noen av dem bli dritsure og når dama sier nei. Best å ikke sette seg selv i en sånn situasjon spør du meg. 

Hvorfor skulle de bli dritsure? Vet du noe om dette?

Anonymkode: a12ed...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å formidle at du ser på denne datingen som noe som ikke skal gå for fort frem, og at du ikke kommer til å legge deg på rygg etter å ha inntatt et glass vin og en lasagne? Er det ikke bare å dumpe de som kommer med slike dårlige forslag?

Anonymkode: e6c7c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kaffe møte på dagtid.

Da har en en unnskyldning når kaffekoppen er tom om det ikke skulle være noe kjemi.

Anonymkode: 7972a...a2f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel greit med menn som foreslår hjemmedate som første date slik at damen med én gang blir klar over at det sex han er ute etter. Hvis du selv er ute etter noe mer seriøst, er det bare å avslå og så har du luket ham vekk og slipper å kaste bort tid på noen som bare vil pule.

Anonymkode: ccdb8...9f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fra meg, det å møte noen man aldri har møtt før skjer i det offentlige rom, gjerne kun en kjapp kopp kaffi i starten, så en lunsj eller noe, middag, kino, teater - der relasjonen bygges opp tenker jeg, og ikke møtes hjemme med dempet lys og hint om sex.. Det blir i allefall med det ene møtet for hvis sexen er dårlig (fordi man ikke kjenner den andre osv osv osv) er det null sjangs for en relasjon etterpå i alelfall slik jeg ser det.. 

Anonymkode: 08e6b...e3e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noen mulighet for forhold med de der engang, de vil bare ligge. 

Har de brydd seg om deg/damene de dater har de tatt seg bryet å visst at det er skummelt å bli med hjem først date, gjort noe litt mer offisielt ut av det ig annerkjennt at dere tross alt er fremmede for hverandre.

Er glad for at du tviler på dem. Det er desverre bare så mange som kun vil det, fordi det er så mange som bare vil ligge.

Anonymkode: 48895...15b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel greit med menn som foreslår hjemmedate som første date slik at damen med én gang blir klar over at det sex han er ute etter. Hvis du selv er ute etter noe mer seriøst, er det bare å avslå og så har du luket ham vekk og slipper å kaste bort tid på noen som bare vil pule.

Anonymkode: ccdb8...9f7

Det som er skummelt er at ikke alle skjønner det.

For 10 år siden har jeg minner av vrninner som dro hjem og jeg gjorde også, hadde filmkveld med gutter. Men da var det ingen forventing om ligg, eller kanskje, men det var mer normal hyggelighet i mine minner.

Så kom Netflix og chill. Kanskje det var like lenge siden eller lengre siden??

Men ja, har sett noen ikke vite, parallelt med menn som tror det er åpenbart. De er villdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel først og fremst ute etter sex da, og synes nok ikke det er like spennende som deg å ta en kaffe og bli kjent.

Anonymkode: 48571...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som er skummelt er at ikke alle skjønner det.

For 10 år siden har jeg minner av vrninner som dro hjem og jeg gjorde også, hadde filmkveld med gutter. Men da var det ingen forventing om ligg, eller kanskje, men det var mer normal hyggelighet i mine minner.

Så kom Netflix og chill. Kanskje det var like lenge siden eller lengre siden??

Men ja, har sett noen ikke vite, parallelt med menn som tror det er åpenbart. De er villdyr.

Ja, det var annerledes den gangen!

Da dro vi faktisk hjem til ham eller til meg, og vi så på en film og spiste pizza og godteri, og ikke noe annet. Koste oss sammen på normalt vis, uten noe som helst baktanker. Ja, det kan hende vi kyssa, og vi satt i armkroken, men ingen forventning om at det skulle skje noe mer.

Det var gamle dager, det.

Anonymkode: 5629e...895

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det var annerledes den gangen!

Da dro vi faktisk hjem til ham eller til meg, og vi så på en film og spiste pizza og godteri, og ikke noe annet. Koste oss sammen på normalt vis, uten noe som helst baktanker. Ja, det kan hende vi kyssa, og vi satt i armkroken, men ingen forventning om at det skulle skje noe mer.

Det var gamle dager, det.

Anonymkode: 5629e...895

Jaaa! Savner den tiden 😭 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dating-app folk hr jo allerede subket lsvt og bevist t de ikke kan få verken ligg eller kjæreste på normalt vis .

Er ikke sikkert fyren vil voldta deg, han er bare lei av å bruke så mye penger på dates.

Anonymkode: 852c4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er dame om det er viktig info. 

Det brukte du vel de tre første avsnittene på å understreke?

Anonymkode: bdf06...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjemmedate som første med han jeg er sammen med nå, men kjennte til han fra før (felles venner, møttes på et par fester) Når det skal sies hadde vi sex også da og han sov her den natta men det kunne like godt ikke skjedd noe. Men vi var jo egentlig fortapte før den kvelden så why not ❤️

Har også hatt førstedates med gåtur og kaffe, da andre date med lunsj uten at noe skjedde. Da hadde vi sex på tredje date. 
Og mange andre varianter…

Anonymkode: 186ec...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat samme opplevelse. Har møtt flere hjemme med forskjellige resultater. 

Jeg orker ikke menn på nettdating lenger, de er pushy mht sex nesten alle, lurer deg og forventer å bruke deg, sjelden vil de bruke kondom. 

Anonymkode: 7ba5e...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn ber damer hjem på første date fordi de har hatt suksess med det tidligere

Anonymkode: 84927...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn ber damer hjem på første date fordi de har hatt suksess med det tidligere

Anonymkode: 84927...a41

Folk i vesten syns menn fra midtøsten ikke respekterer kvinner men jaggu er det en del mangel på det her oppe på bjerget og hvis de kun tenker på å lure jenta til sengs for så å kaste ho etterpå.. er så stygt gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har møtt dem hjemme hos meg, men jeg gjør meg ganske spesiell da. mangler sosiale antenner osv. møter som regel litt sexy menn som er oppegående. de har mer å tape på å drite seg ut enn en mann som aldri omtrent har sett en kvinen før. har tidligere vært sammen med menn som egentlig aldri forstod at "beggars cant be choosers". 

men er totalt ferdig med alt slikt nå uansett. :P det er ikke så kult for psyken å drive på slik ... og man kan risikere å treffe på noen man FAKTISK liker .. :P uff ... 

Anonymkode: 7b556...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...