AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:50 #1 Del Skrevet torsdag kl 13:50 Jeg skiftet yrket for to år siden, og begynt å jobbe fulltid som kunstner og kunstpedagog. For å nå flere, ble jeg anbefalt å opprette Instagram-konto for kunsten min. Det gjorde jeg i forrige uke, og gledet meg til å legge ut bilder av mine verk, prosjekter jeg holder på med. Det første bildet jeg la ut der, fikk flere latter-emojier. Og da fikk jeg flashback til barndoms- og ungdomstiden, der jeg ble latterliggjort på grunn av utseendet, pluss at mange latterliggjorde mine bilder på Facebook, gikk inn på profilen min og lo av mine bilder og så videre. Hadde det vært tilstrekkelig for dere som potensielle kunder hvis jeg kun la ut bilder av verk og prosjekter, med god, positiv beskrivelse og "teasers", men helt uten å vise meg selv på bildene? Eller MÅ man ha bilder av seg selv også? Jeg ser at enkelte arbeidsgivere gjør bilde obligatorisk i jobbsøknaden, for eksempel. Anonymkode: dc1ff...a8c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:56 #2 Del Skrevet torsdag kl 13:56 Jeg er av typen som synes det er befriende å slippe å se bilder av ett fjes på insta, er så lei folk som er på ferie og tar selfie av seg selv istedenfor utsikten. Skjønner det bare ikke. Begynn med å legg ut bilder av prosjekter du, så kanskje du blir varmere i trøya etterhvert, og kan legge ut ett bilde av ditt blide åsyn når det faller seg naturlig. Anonymkode: 57571...c04 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:00 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:00 Jeg følger en kunstner på instagram, han legger kun ut bilder av si kunst. Og lenke til avisoppslag etc. Anonymkode: 6d187...5e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:06 #4 Del Skrevet torsdag kl 14:06 Jeg syns kontoer uten fjes er best! Følger jeg en interiørkonto, kunstkonto el matkonto, foretrekker jeg at innholdet er kun det, og ikke en masse selfies og fokus på person. (Altså, helt greit med en «dette er meg intro», men jeg trenger det ikke) Anonymkode: fe00b...05b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:01 #5 Del Skrevet torsdag kl 16:01 Det er en profesjonell konto, intet behov for å ha ansikts bilder. Anonymkode: 9fb0c...730 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet torsdag kl 16:07 #6 Del Skrevet torsdag kl 16:07 Har heller ikke bilde av meg selv på mine instagram bilder. Jeg er så way past selfies og portretter. Liker ting så kjedelig som gatekunst, bygninger, landskap, natur og det man må løfte blikket litt for å få med seg. Kanskje kjedelig for noen, men min konto og mitt innhold Kjør på uten ansiktsbilder du og de som gjemmer seg bak latter emojiene er folk som ikke har noe bedre å ta seg til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:14 #7 Del Skrevet torsdag kl 16:14 Jeg har en konto om en hobby jeg har og har ikke et eneste bilde av meg selv. Gidder ikke selfies. Anonymkode: cb8df...4d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet torsdag kl 21:26 #8 Del Skrevet torsdag kl 21:26 Jeg har kun natur-bilder på min konto, fjell, skog, sjø osv. Ingen av meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet torsdag kl 21:27 #9 Del Skrevet torsdag kl 21:27 Så klart trenger du ikke legge ut bilder av deg selv! Du legger ut det DU er komfortabel med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:29 #10 Del Skrevet torsdag kl 21:29 Å by på seg selv inkl. blant annet å legge ut noe personlig sies det. Anonymkode: d2dcf...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet torsdag kl 21:39 #11 Del Skrevet torsdag kl 21:39 Du trenger ikke å legge ut mange bilder av deg selv; men en ren Instagram-konto uten noen bilder av deg selv overhodet blir veldig kjedelig og upersonlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:30 #12 Del Skrevet torsdag kl 22:30 Fjes og selv-fokus på instagram er en uting. De kontoene som er best er de som har et tema-fokus, foto, bilder, natur, hobby osv, UTEN at det på død og liv må postes personlig innhold og selfier. Det er ut, det er slitsomt og det er uinteressant. Så bare gjør det som passer deg, det gjør jeg! Anonymkode: e09c5...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:37 #13 Del Skrevet torsdag kl 22:37 Det holder i massevis med profilbilde av deg selv, så folk får vite litt hvem du er + litt info ellers. Innleggene dine kan godt bare være bilder av kunsten din. Anonymkode: 45d86...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:55 #14 Del Skrevet fredag kl 01:55 Hvis noen latterliggjør deg burde du nesten toppe med masse bilder. Ikke la sånne tullinger vinne. Du er bra nok, de er langt nede på stigen når de holder på slik. Ellers så er det jo som folk skriver over her: Kunsten din skal være fremtredende, og så eventuelt noe om deg selv. Anonymkode: b11aa...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:07 #15 Del Skrevet fredag kl 02:07 Kun patetiske mennekser du ikke bør bry deg om ler av andre. Anonymkode: d980b...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:16 #16 Del Skrevet fredag kl 09:16 Hovedfokuset bør være kunsten. Men innimellom synes jeg det er fint at det også kommer bilder av menneskene bak siden/produktene. Ikke fordi jeg skal bedømme personens utseende, men fordi jeg alltid er nysgjerrig på hvem folk er. Det blir litt mer personlig og det lille personlige touchet er også bra for markedsføringen. Så ikke undervurder det å legge ut bilder av deg selv. Folk liker å se mennesker. Jeg er selv en person som er litt aktiv på stories. Legger ikke ut noe hver dag, ikke alltid ukentlig engang, men jeg legger ut litt diverse, f eks av hobby-prosjekter, jobben min (interiør-design), mat, ulike ting jeg gjør, f eks spiser på restaurant eller er på konsert. Innimellom, kanskje i snitt hvert 30. story, legger jeg ut en selfie. Selfiene får alltid minst det tredobbelte antall seere som de andre storyene og høster det mangedobbelte antall tilbakemeldinger i form av hjerter og kommentarer. Du må ikke legge ut selfier i tide og utide, for mye fokus på deg vil bare bli teit når det er kunst du vil selge. Men gjør det innimellom. 😊 Jeg er enig med de/de over som sier at mange legger ut altfor mange selfier. Hadde ei som la ut bilde i går av at hun hadde hjulpet ei venninne med å male stua, det ble SÅ fint! Bilde teksten sto på var en dårlig selfie av henne selv, ikke stua. 🤣 Bruk forresten "skikkelige" bilder når du legger ut selfier i feeden. Ikke noe ser dummere ut enn uskarpe/blurru/sterkt filtrerte selfier midt mellom masse skarpe og klare produktbilder. Alle skjønner at du prøver å skjule f eks rynker og dårlig hud. Anonymkode: 4b4ef...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå