AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er temmelig stressa. Jeg har gått opp 6 kg på 1 måned. Jeg veide meg når jeg sto opp, 12 timer ish etter jeg har spist. Det er ikke rart da jeg spiser mye mer enn jeg pleier å gjøre. Før spiste jeg bare en halv frossenpizza, nå spiser jeg plutselig en hel. Jeg bruker å kjøpe mat på McDonalds eller Burger King, og kjøper jeg da stor fries og en burger har jeg vanligvis ikke klart å spise opp - litt av burgeren er igjen og litt av fries. Nå spiste jeg nettopp opp alt og jeg er bare LITT mett.... Jeg forstår ikke hva som skjer. Jeg er ikke gravid (kan ikke være, jeg har ikke sex) og jeg har ikke begynt på en ny medisin eller noe som helst. I går spiste jeg to store Freia sjokoladeplater. I tillegg til mat. Vil bare grine akkurat nå. Hva er det som går av meg? Jeg er allerede overvektig, så dette er ikke positivt. Jeg veide 90 kg i begynnelsen av januar, nå veier jeg 96, nesten 97. Jeg vet ikke helt om dette er noe man går til legen med, nedsatt matlyst over lang tid kan jo være symptom på mange sykdommer. Jeg spiser og spiser og jeg har anslått at jeg får i meg rundt 5000 kalorier daglig (jeg har telt kalorier før og er kjent med porsjonstørrelser og det faktiske innholdet av kcal i mat). Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 79fab...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Man kan få økt apetitt av mange ting. For lite søvn (kjennes som at kroppen forsøker å skaffe seg energi på alternative måter) For lite dagslys Stress Spise for lite fiber Spise for mye sukker/raske karbohydrater Forsøk noen uker der du legger deg så tidlig at du får sove nok hver natt, spis mer fiber (gjerne fra grønnsaker), drikk nok vann, kutt ut sukker og alkohol. Det er ganske sannsynlig at dette gjør en forskjell på hvordan du føler deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Man MÅ jo ikke følge hver minste lyst man får her i livet heller da. Så selv om du har matlyst, går det jo an å tenke... "bør jeg spise denne eller la være, har jeg ikke spist nok i dag?" Selvkontroll. Ikke la "lysten" vinne, begrens deg. Og må du absolutt tygge på noe, ikke la det være noe fra Burger King eller sjokoladehylla. Spis grønnsaker. Det høres kjedelig ut, ja, men det er i det minste noe å tygge på som kan tilfredsstille magen en stund. Jeg har jævlig lyst på sjokolade hver dag. Hver eneste dag må jeg bekjempe lysten og la være å spise den sjokoladeplata. Noen ganger kræsjer det, men stort sett greier jeg å la være nå, etter at jeg i fjor bestemte meg for å kutte ut. Anonymkode: db022...a6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Det er mye som kan føre til økt matlyst, stress blant annet. Som en annen sa, selv om man har lyst på noe så betyr ikke det at man må spise det, det er du som velger å spise det. Anonymkode: e0249...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå