Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #1 Skrevet 8. mars 2006 Jeg har en litt vanskelig issue... Jeg skal flytte til et sted utenfor oslo. det er dyrt å bo, og få aktuelle leiligheter. Nå har jeg fått et fantastisk tilbud. jeg har nemlig ei venninne som har flyttet fra en leilighet til en annen, og den andre står tom. den kan jeg leie for en grei husleie. leiligheten ligger bra til og er super for meg og min hund. men... det er faren til denne venninna mi som eier leiligheten. han kjøpte den til henne som et plaster på såret fordi han hadde misbrukt henne i mange år. faren er pedofil, og har misbrukt min venninne og hennes 2 søstre fra de var små. de 2 yngste er ødelagte av misbruket og er i dag uføretrygda det hele er så tragisk... hvis jeg møter faren så går jeg, vil ikke hilse på han eller i det hele tatt se på han. jeg trenger ikke å ha noe med han å gjøre selv om jeg leier leiligheten, men det er jo han som skal ha husleia da. og han jeg må ringe dersom det skal være noe galt med leiligheten eller noe sånt. jeg er meget betenkt, tanken på å betale den mannen penger og i det hele tatt kanskje å trenge å prate med han gjør meg kvalm!! men samtidig har jeg en super mulighet nå da. leiligheten er fin, og ligger akkurat der jeg kunne tenke meg å bo... ååå vanskelig.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #2 Skrevet 8. mars 2006 Hvis du sliter så med å treffe på denne mannen, ville jeg nok kanskje ha droppet å leie der. En venninne av meg ble misbrukt av sin bror, og jeg tenker jo på det hver gang jeg ser han, men ettersom hun i dag har kontakt med han mener jeg det ikke er min plass å skulle overse/lage et helvete, jeg følger min venninne. Bryter hun kontakten, er jeg der for henne. Jeg forholder meg altså nøytral. Men det er meg da...
Abr@xas Skrevet 8. mars 2006 #3 Skrevet 8. mars 2006 Det blir helt klart et problem om du som leietaker ikke klarer å forholde deg normalt til utleier.
Gjest *trådstarter Skrevet 8. mars 2006 #4 Skrevet 8. mars 2006 Altså, jeg klarer det nok. men å sette inn penger til en mann som har misbrukt venninna mi føles ikke bra. jeg trenger forhåpentligvis ikke å forholde meg til han i det hele tatt selv om jeg leier den leiligheten. men jeg er jo litt redd han da, synes han er ekkel pga det som har skjedd...
Gjest Piper Skrevet 8. mars 2006 #7 Skrevet 8. mars 2006 Jeg hadde aldri leid den leiligheten, og den kunne vært så perfekt den bare ville. Å vite at den mannen har gjort, er mer enn nok til at jeg ikke ville leid den.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 ja, dere har rett. det er jo det jeg tenker også. jeg bare lurte på om dere også ville tenkt sånn... men venninna mi håper jo sånn på at jeg vil flytte inn der da, for det er i nabobygningen der hun bor nå. så hun blir så glad hvis jeg gjør det, men såklart forstår hun meg. å for en møkkamann. skulle bare ønske hun orka å gå igjennom rettsak så han komme kommet i fengsel der han hører hjemme!
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #9 Skrevet 8. mars 2006 Hvis venninna mi hadde bodd der før og hun hadde foreslått at jeg skulle bo der hadde det vært greit for meg. Hvis hun ikke hadde hatt kontakt med sin far hadde jeg ikke leid leiligheten.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #10 Skrevet 8. mars 2006 Jeg hadde også holdt meg unna. Da jeg så etter leilighet for noen mnd siden, så jeg på en som var eid et medlem av Vigrid og var god venn med Tore W. Tvedt. Hadde aldri vært komfortabel med å leie fra noen som det eller en pedofil.
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2006 #11 Skrevet 8. mars 2006 Hvis venninna mi hadde bodd der før og hun hadde foreslått at jeg skulle bo der hadde det vært greit for meg. Hvis hun ikke hadde hatt kontakt med sin far hadde jeg ikke leid leiligheten. ← Enig! Alt hadde kommet an på hva slags forhold venninna mi hadde til ham.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #12 Skrevet 8. mars 2006 Enig! Alt hadde kommet an på hva slags forhold venninna mi hadde til ham. ← venninna mi snakker så og si ikke med han, kun når det er noe praktisk som skal ordnes. Men det er hun som vil jeg skal bo der da. faren har aldri vært i leiligheten tror jeg... faren kjøpte jo leiligheten til henne. og så etter noen år så synes hun det ble for trangt, og da kjøpte faren en større leilighet til henne. denne leiligheten har stått tom siden...
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #13 Skrevet 8. mars 2006 venninna mi snakker så og si ikke med han, kun når det er noe praktisk som skal ordnes. Men det er hun som vil jeg skal bo der da. faren har aldri vært i leiligheten tror jeg... faren kjøpte jo leiligheten til henne. og så etter noen år så synes hun det ble for trangt, og da kjøpte faren en større leilighet til henne. denne leiligheten har stått tom siden... ← dette var trådstarter
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #15 Skrevet 8. mars 2006 Vel, av og til er det faktisk kjempedeilig å ha personlig integritet! Å si nei takk til noe til tross for at det ville gitt deg en makelig økonomisk tilværelse, er faktisk deilig når man har respekt for seg selv. Jeg ville faktisk heller bodd dårligere/dyrere fremfor å måtte ha kontakt med mannen.
Gjest Piper Skrevet 8. mars 2006 #17 Skrevet 8. mars 2006 Jeg hadde ikke leid den leiligheten, uansett hvor god venn venninnen min hadde vært med faren sin. Jeg hadde ikke taklet å eventuelt måtte snakke med han, for slike personer har jeg ikke noe til overs for.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #18 Skrevet 8. mars 2006 Jeg hadde ikke leid leiligheten, men det er av litt andre grunner. Hva om du får besøk av noen som har barn? Hva om du ser at han får besøk av noen som har barn? Jeg tror aldri jeg ville fått fred.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #19 Skrevet 8. mars 2006 Litt på siden av saken kanskje, men dersom han har kjøpt leiligheten til henne? Da bør vel også husleien gå til henne?
monikabrx Skrevet 9. mars 2006 #20 Skrevet 9. mars 2006 Hvor mye kommer det til å koste eg å bo der???? Og jeg snakker IKKE om penger....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå