AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Del Skrevet 13. februar Vi skal forsøke dette da mannen har fått presentasjonsangst for utløsning. Sexen går fint og er bra, men så dabber det av rett før utløsning. Lest en del om hjemmeinseminasjon, men leser så forskjellig på hvor lenge sædcellene lever? Noen sider, blant annet clearblue.no mener sæd dør ila minutter i luften, mens jeg ser enkelte klinikker skriver at man har 1 time på å levere sædprøver til f.eks. ivf. Også sett videoer fra utlandet hvor man får levert fryst sperm hjem, da har man en time på seg til å bruke den ettr tining. Blir ikke klok. Noen som vet? Kan linke? Lurer så veldig på om det er et alternativ å prøve før vi får hjelp av en klinikk. Vi skal til Medicus på mandagen for å diskutere iui, men det koster jo 12.000 kr per forsøk. Anonymkode: 709f6...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #2 Del Skrevet 13. februar Vi gjorde det av lignende årsaker. Ble gravid første måneden. Tror det tok ca 5 min fra han kom til jeg fikk sprøytet det inn. Gjorde det ca 5 dager på rad rundt eggløsningen. Anonymkode: 12ea3...25c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Del Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi gjorde det av lignende årsaker. Ble gravid første måneden. Tror det tok ca 5 min fra han kom til jeg fikk sprøytet det inn. Gjorde det ca 5 dager på rad rundt eggløsningen. Anonymkode: 12ea3...25c Takk for svar! Det var godt å høre! Vi hadde et forsøk i dag, og det gikk. Ble så glad. Skal prøve hver dag fremover, har eggløsning på lørdag. Håper på like positivt resultat. Anonymkode: 709f6...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Del Skrevet 13. februar Det er bare å få han til å runke i en kopp. Kjøp sprøyter (uten spiss selvsagt) på apoteket, trekk opp og sprøyt inn i deg. Men prøv å kartlegge eggløsning og treffe på den. Lykke til 😊 Anonymkode: 65b80...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Del Skrevet 13. februar Vi gjorde også dette, samme årsak. Ble gravid på andre forsøk. Sprøytet inn dagene før, etter og eggløsningsdagen. Tok ca 5-10 min fra han kom til jeg sprøytet det inn. Vet ikke om det hjalp, men passet på at både glasset vi brukte og selve sprøyten ikke var kald. Etter innsprøytning lå jeg i sengen 30-60 min. Resultatet ble en snart 3 mnd gammel gutt 🙂 Anonymkode: 82aab...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #6 Del Skrevet 13. februar Takk for svar og tips dere😊 Vi ga det et forsøk og det var enkelt og greit! Håper på resultater😊 Anonymkode: 709f6...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #7 Del Skrevet 16. februar Hvilke sprøyter brukte dere som har fått dette til? Anonymkode: c8c4c...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #8 Del Skrevet 16. februar Dette har jeg og sambo også prøvd. Fordi jeg fikk prestasjonsangst. Ble gravid to ganger. Mistet begge, men det er det nok andre årsaker til. Kjøpte små sprøyter på apoteket, brukte en vanlig (ren, desinfisert) kopp. Tok kanskje 3 minutter å inseminere. Viktig at ikke sæden blir for kald. Det skjedde da jeg og sambo gjorde ivf og all sæden døde på vei til klinikken. Siden da har vi holdt all sæd kroppstemperert. 😛 Anonymkode: 24558...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 13. mars #9 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 2/13/2025 den 2:15 PM): We will try this as the man has received presentation anxiety for ejaculation. The sex goes well and is good, but then it dabs off just before ejaculation. Read a lot about home insemination, but read so differently on how long sperm live? Some sites, including clearblue.no believe semen dies in the air for minutes, while I see some clinics write that you have 1 hour to deliver sperm samples to e.g. ivf. Also seen videos from abroad where you get delivered frozen sperm home, then you have an hour to use the thawing. Not getting wise. Anyone know? Can link? I wonder if there is an option to try before we get help from a clinic. We are going to Medicus on Monday to discuss iui, but it costs 12,000 kr per attempt. Anonymous code: 709f6..3b0. Fant en fantastisk donor her på co-parentmatch. Vi tilbød oss å betale ham, men han nektet så det kostet bare turen til stedet vårt. Jeg ble gravid raskt etterpå, med tvillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Del Skrevet 13. mars Hvis dere skal bruke egen sperm, kan han ikke bare runke i deg i stedet for en kopp? Altså onanere til han kommer og la spermen gå der den skal? Anonymkode: 06cc3...096 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 13. mars #11 Del Skrevet 13. mars Som nerd med eget fancy mikroskop har jeg selvfølgelig testet dette, og det jeg kan si er at mine var sprell levende etter et kvarter. Har ikke testet lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå