Mrslovely Skrevet 13. februar #1 Del Skrevet 13. februar (endret) . Endret 16. februar av Mrslovely Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 13. februar #2 Del Skrevet 13. februar Risiko for noen bot i etterkant er liten. Politiet vil i liten grad prioritere en slik hendelse, annet enn om de direkte ser det vil jeg tro. Ingen kamera for rødlys i Norge, bare for fart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Del Skrevet 13. februar Bra du rakk det før bommen og ikke minst før toget. Dersom du faktisk står fast på skinner og bommen er nede, så kan du faktisk kjøre ned bommen. Bare å gasse på. De er ekstra laget for det. Aldri bli stående på skinner. Aldri kryss skinner før du vet at du kan krysse, selv om verken lys er på eller bom er nede. Anonymkode: 481f4...74d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Del Skrevet 13. februar Jeg ville vært mer bekymret for egen uoppmerksomhet og de følgene det kunne fått enn for en eventuell bot... Anonymkode: 415ce...d11 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Del Skrevet 13. februar Du får nok ingen bot. Ta dette heller som en viktig lærepenge. Her kunne det virkelig gått galt ❤️ Anonymkode: 50f1c...64a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 17.07): Jeg ville vært mer bekymret for egen uoppmerksomhet og de følgene det kunne fått enn for en eventuell bot... Anonymkode: 415ce...d11 Ekspander Det ene utelukker jo ikke det andre, det var bare ikke det som var tema for tråden. Anonymkode: ad5d8...a15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Del Skrevet 15. februar Alle gjør en glipp. Det skjer nok absolutt ingenting. Bare ta det som læring, at du ikke var oppmerksom nok. Slike ting vil du virkelig ikke slurve med om du har livet kjært. Men ikke stress ang politi osv. 😊 Anonymkode: 46576...b5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #8 Del Skrevet 16. februar Nå kommer du til å følge litt ekstra med på lys/bom/jernbanen hvertfall 😉 Anonymkode: 60855...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Del Skrevet 16. februar Det var ikke et uhell. Du, med alt ansvaret du har som sjåfør, satte eget og andres liv i fare fordi du ikke var bevisst oppgaven din bak rattet. Anonymkode: 9dd06...530 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #10 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 4.50): Det var ikke et uhell. Du, med alt ansvaret du har som sjåfør, satte eget og andres liv i fare fordi du ikke var bevisst oppgaven din bak rattet. Anonymkode: 9dd06...530 Ekspander Så klart kan det være et uhell! Kunne fått alvorlige følger for ts og toget, noe jeg tipper ts vet. Dette ble en lærepenge som heldigvis gikk bra! Har selv kjørt på rødt i trafikken, stoppet på grønt og fått sinte tut fra biler bak. Hverdagen er hektisk, man kan bli uoppmerksom og ting skjer. Har dog aldri kjørt rødt med kryssende biler, men kjørt nettopp fordi hodet registrerer at det er klart til å krysse veien pga ingen kryssende trafikk. Har aldri fått bot eller noe, kun en jæklig flau følelse og en vekker. Anonymkode: 5b7ba...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrslovely Skrevet 16. februar Forfatter #11 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 17.07): Jeg ville vært mer bekymret for egen uoppmerksomhet og de følgene det kunne fått enn for en eventuell bot... Anonymkode: 415ce...d11 Ekspander Det var jeg og, men samtidig var ikke det noe jeg følte jeg hadde behov for å skrive et innlegg om. Jeg er så klart takknemlig at alt gikk fint og forstår risikoen ved valget mitt, men spørsmålet i dette innlegget handlet ikke om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar Kommer an på hvor fancy bil den andre hadde ang kamera og opptak. Anonymkode: f3883...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrslovely Skrevet 16. februar Forfatter #13 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 5.01): Så klart kan det være et uhell! Kunne fått alvorlige følger for ts og toget, noe jeg tipper ts vet. Dette ble en lærepenge som heldigvis gikk bra! Har selv kjørt på rødt i trafikken, stoppet på grønt og fått sinte tut fra biler bak. Hverdagen er hektisk, man kan bli uoppmerksom og ting skjer. Har dog aldri kjørt rødt med kryssende biler, men kjørt nettopp fordi hodet registrerer at det er klart til å krysse veien pga ingen kryssende trafikk. Har aldri fått bot eller noe, kun en jæklig flau følelse og en vekker. Anonymkode: 5b7ba...ffe Ekspander Jeg har kjørt planovergang en god del, så for min del ble det en skikkelig vekker da dette skjedde. Det var definitivt en lærepenge og jeg er veldig glad den verste konsekvensen ble min egen flauhet. Samtidig har jeg nå lært å respektere planoverganger og lyssignalene til en mye større grad, noe som var veldig viktig da jeg kjører over de flere ganger i uka. Det var også en påminnelse for meg om generell oppmerksomhet i trafikken og i det lange løp tror jeg den erfaringen har gjort meg til en tryggere sjåfør og kommer til å forhindre slike feil i fremtiden! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrslovely Skrevet 16. februar Forfatter #14 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 10.20): Kommer an på hvor fancy bil den andre hadde ang kamera og opptak. Anonymkode: f3883...086 Ekspander Det var en eldre bil, så etter litt rasjonell tenking antar jeg at den ikke hadde noe kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #15 Del Skrevet 16. februar Mrslovely skrev (På 16.2.2025 den 10.13): Det var jeg og, men samtidig var ikke det noe jeg følte jeg hadde behov for å skrive et innlegg om. Jeg er så klart takknemlig at alt gikk fint og forstår risikoen ved valget mitt, men spørsmålet i dette innlegget handlet ikke om det. Ekspander Det er bra du forstår risikoen, men det er nok bruken av ordet "uhell" folk reagerer på. For som du skriver her, det var ikke et uhell, men et valg. Men det viktigste nå er ikke om du får bot eller prikker, men at du har lært og dermed ikke gjør dette igjen. Anonymkode: 65c5c...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #16 Del Skrevet 16. februar Mrslovely skrev (På 13.2.2025 den 12.53): Kjørte nettopp over planovergang og innen jeg innså lyset blinket rødt hadde jeg allerede begynt å krysse. Jeg så bommen gikk ned og gasset fort over. Sto en annen bil å så på meg. Har nylig fått lappen og har derfor prøveperiode. Om jeg ikke ble tatt på stedet, er det noe sjans for at jeg vil kunne bli anmeldt senere? Er ikke en bot jeg ønsker å få og de prikkene vil ikke gjøre godt… Ekspander Bot og prikker er ditt siste problem. Du kunne blitt drept og påført mange andre skader fordi du ikke er aktsom nok. Har du nå fått deg en lærepenge, slik at du følger med på trafikkbildet heretter? Anonymkode: 62c4c...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #17 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 5.01): Så klart kan det være et uhell! Kunne fått alvorlige følger for ts og toget, noe jeg tipper ts vet. Dette ble en lærepenge som heldigvis gikk bra! Har selv kjørt på rødt i trafikken, stoppet på grønt og fått sinte tut fra biler bak. Hverdagen er hektisk, man kan bli uoppmerksom og ting skjer. Har dog aldri kjørt rødt med kryssende biler, men kjørt nettopp fordi hodet registrerer at det er klart til å krysse veien pga ingen kryssende trafikk. Har aldri fått bot eller noe, kun en jæklig flau følelse og en vekker. Anonymkode: 5b7ba...ffe Ekspander Nei. Uhell er når noe inntreffer utenfor sjåførens innflytelsessfære. Dette var ikke et uhell. Når du kjører på rødt, og risikerer andres liv, er ikke et uhell. Når du stopper plutselig i trafikken og skaper en uforutsigbar situasjon er det ikke er uhell. Hvis din hverdag er så hektisk at du ikke er tilstede med full oppmerksomhet når du setter deg bak rattet, leverer du tilbake førerkortet før du dreper noen. Anonymkode: 9dd06...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #18 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.02): Bot og prikker er ditt siste problem. Du kunne blitt drept og påført mange andre skader fordi du ikke er aktsom nok. Har du nå fått deg en lærepenge, slik at du følger med på trafikkbildet heretter? Anonymkode: 62c4c...419 Ekspander Kanskje lese tråden… Anonymkode: 3cce5...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #19 Del Skrevet 16. februar Det viktigste er at du har lært nå. Å gjøre en feil i trafikken skjer med de fleste, veldig få som er perfekte. Som mangeårig sjåfør har jeg også fått mine lærepenger i trafikken, har aldri skadet noen heldigvis. Anonymkode: 168ce...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #20 Del Skrevet 16. februar Dumt det ikke var en politibil som stod og så på…. Anonymkode: 05e5b...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå