Gå til innhold

Når noen sier: «Ringer deg etterpå», hvor lang tid ser du da for deg at det da skal gå før personen ringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For min del, så lenge man ikke får videre informasjon utover det, betyr «ringer deg etterpå, at man ringer i nærliggende framtid. Innen maks 1-2 timer.

«Ringer deg senere», kan bety utover dagen, kvelden.

Hva er deres mening om dette? Vet folk har forskjellige holdninger rundt dette og ble raskt nysgjerrig på om det er jeg som tenker annerledes.

Anonymkode: 3380e...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja. Det kommer helt an på viktigheten av samtalene. 

Jeg kan se for meg mange venner som ikke hadde ringt tilbake. Uten at det gjorde noe, vi tar det neste gang. Det er ofte ikke så viktige ting vi snakker om, mest bare kos 

Om det er noe viktig som må avklares så hadde jeg nok ventet telefonen samme dag. Og jeg hadde etterlyst svar på kvelden 

Anonymkode: 2ecb0...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvem som sier det og i hvilken sammenheng, forventer jeg å høre fra dem i løpet av dagen. Vet jeg hva de er opptatt med, antar jeg at "etterpå" er når de ferdige med den aktivitet og har en anelse om det innebærer fem minutter eller fire timer, mens noen mennesker vet man at lever i sin helt egen tidssone og tilpasser forventningene. 

Jeg hadde en leder som var i en klasse for seg, der lærte jeg etter hvert at "i morgen" gjerne betød "neste helg" og "jeg ringer i nærmeste framtid" viste seg å være fem uker senere...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I løpet av en time. 

Hvis ikke sier man «ringer deg innen middag» eller «ringer deg i kveld» osv. 

Anonymkode: b1ee2...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker egentlig i løpet av dagen. Men har venner som gjerne sier det, og så kan det gå noen dager. Sier det aldri selv, eller kan hende jeg sier det, men da ringer jeg opp igjen når det passer samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer når de ringer 😂 Når noen sier ringer deg snart, så spør jeg: "Når er det?" Så da forplikter de automatisk seg selv 😂 Så blir jeg aldri sur om de glemmer seg heller da. Bare erter dem 😂 Det fungerer nesten bedre 😆😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter at de er ferdig med det de holder på med, feks om en time eller to hvis de står midt i middagen. Eller om noen timer hvis de er på jobb. Hvis jeg ikke vet hva de gjør, ville jeg tenkt i løpet av dagen. Definitivt ikke dagen etter, da sier man i morgen. 

Anonymkode: c9310...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva det gjelder og hvem... Stor forskjell på om det er en leverandør som bare ringer om det er viktig, eller om det er venninne som vanligvis ringer når hun kjeder seg i trafikken eller mamma som bare vil skravle.

Om jeg sitter i ett møte ringer jeg etter møtet. Om møtet drøyer ut arbeidsdagen, så ringer jeg tilbake dagen etter. Venter jeg på svar fra noen andre, så ringer jeg når jeg får svaret om det er etter en time eller fem dager. Om jeg er på vei inn fra bilen så ringer jeg innen 5-10 minutter. Spiser jeg middag ringer jeg i løpet av en halvtime. Er jeg på konsert ringer jeg etter konserten om det ikke blir for sent.

Og noen ganger glemmer jeg det uansett.

Anonymkode: 82474...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...