AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Ute etter ekteskap? Anonymkode: ec533...959 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar Ja!, men svarte du? Anonymkode: 346cd...ec9 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar Ikke et rødt flagg. Men litt spesielt. Sier en del om hensikten. Var hun norsk? På en måte er det greit å avklare grunnleggende ting før man går inn i langsiktig forhold. Kjipt å oppdage senere at man ikke har økonomi. Anonymkode: 70d59...db9 2 2
Blåttvann Skrevet 13. februar #6 Skrevet 13. februar Spørs helt på konteksten. Jeg snakker om alt på date og forholder meg ikke til regler, men å spørre dønn seriøst for å vite om du er bra nok tenker jeg ikke er helt bra. Men da vet du jo hva slags menneske det er, kanskje en som dumper deg hvis du skulle bli syk eller miste jobben. Ikke akkurat en person jeg hadde stolt på. 5 2
Daria Skrevet 13. februar #7 Skrevet 13. februar Ut av det blå eller i en kontekst hvor dere diskuterte og sammenliknet arbeidsforhold, evnt økonomi? 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Rødt flagg? Anonymkode: f0755...f49 KAN DU IKKE TENKE SJÆL? Anonymkode: e668c...ed7 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar Det er ikke folkeskikk i Norge å spørre andre om hva de tjener. Regner med at daten sa sin lønn først, eventuelt jugde om sin lønn først og så spurte deg? Eller var en en golddigger med deltidsjobb i klesbutikk? Anonymkode: 65aa7...24a 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja!, men svarte du? Anonymkode: 346cd...ec9 Jeg sa det er en privat sak. Anonymkode: f0755...f49 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #11 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke et rødt flagg. Men litt spesielt. Sier en del om hensikten. Var hun norsk? På en måte er det greit å avklare grunnleggende ting før man går inn i langsiktig forhold. Kjipt å oppdage senere at man ikke har økonomi. Anonymkode: 70d59...db9 Hun? Det var en mann ogj ja han er norsk. Anonymkode: f0755...f49 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar #12 Skrevet 13. februar Daria skrev (10 minutter siden): Ut av det blå eller i en kontekst hvor dere diskuterte og sammenliknet arbeidsforhold, evnt økonomi? Helt ut av det blå. Anonymkode: f0755...f49
AnonymBruker Skrevet 13. februar #13 Skrevet 13. februar Hvis temaet i samtalen har vært økonomi og motparten allerede har informert om sin lønn så okey. Hvis det derimot kommer ut av det blå og du føler dette er en del av en sjekkliste som krysses av, så er det bare å finne døra! Uten ytterligere info så fremstår spørsmålet helt absurd. Anonymkode: d205c...7aa 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar #14 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Rødt flagg? Anonymkode: f0755...f49 For å si det slik, så hadde ikke jeg gått videre med denne personen hvis årslønna var så viktigt å vite. Eneste jeg og samboer spurte hverandre om i starten, var hva vi jobbet med, men spurte aldri om lønna eller noe slikt. Anonymkode: 7f238...ffd 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15 Skrevet 13. februar Jeg har sett forhold der dette har vært premisset. Og det vil da bli krangling så fort man har litt lite penger ... Anonymkode: e7ea9...f71 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #16 Skrevet 13. februar Høres i utgangspunktet helt vilt ut. Så er det mulig å tenke seg situasjoner der det ikke er helt unaturlig, som hvis man hadde snakket om jobb og du hadde lagt opp til en rar smash ved å si at du hadde tjent mye bedre i et annet yrke e.l., men det var jo ikke noe sånt her. Da er det en skikkelig sprø ting å gjøre. Jeg er mann, i den grad det betyr noe, siden noen her trakk inn kjønn. Men dette hadde jeg steilet av. Jeg har romslig økonomi og bryr meg om at en potensiell partner skal være økonomisk ryddig (så kan hun gjerne ha svært lav inntekt uten at det gjør noe), men man skal være helt vill for å spørre om årslønn på en første date. Anonymkode: 7be6b...f40 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar #17 Skrevet 13. februar Det hadde ikke blitt en date nr. 2. Anonymkode: 9cf03...353 1 2
Rosalilje84 Skrevet 13. februar #18 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Rødt flagg? Anonymkode: f0755...f49 Jepp! Jeg hadde kuttet kontakten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #20 Skrevet 13. februar Daria skrev (25 minutter siden): Ut av det blå eller i en kontekst hvor dere diskuterte og sammenliknet arbeidsforhold, evnt økonomi? Et meget godt poeng. Anonymkode: 65b5f...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå