Gå til innhold

Nå må jeg kalle sjefen inn til en prat om lønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått så mange nye arbeidsoppgaver på jobb å holde i/følge opp, som ikke har noe med min stilling å gjøre. Dette kommer av en tidligere ansatt som sluttet, og jeg ble først spurt om jeg kunne ta over «noen» oppgaver. Nå har det ballet på seg med mye mer enn forventet og hva jeg har kapasitet til, i forhold til mine faktiske arbeidsoppgaver. 

Dette har holdt på i litt over en måned, og jeg ser at tiden min ikke strekker til og det går på bekostning av de oppgavene jeg ellers har. De nye oppgavene krever mer oppmerksomhet enn de opprinnelige. Jeg trives med dem, men i mitt hode så kvalifiserer alle disse nye oppgavene er bedre lønn enn den jeg har (dersom de ønsker at jeg skal fortsette å følge de opp). Eller så er alternative å si at jeg ikke kan påta meg det her, og at de må finne en ny ansatt (noe som er lite sannsynlig da tilbakemeldingene på arbeidet jeg nå gjør er kjempegode). I tillegg til at det ikke ser ut til å ligge i planene i ledelsen om en ny-ansettelse på denne stillingen. 

Så jeg ønsker å ta en prat med sjefen om mulighet for høyere lønn ved plutselig å ha fått nye arbeidsoppgaver og store endringer i arbeidsdagen. Hvordan kalle sjefen inn på møte angående lønn? 

Hva bør emnefeltet være her? Vil ikke virke alt for «tøff», heller ydmyk i så måte. Selv om møte er rett frem - jeg ønsker å snakke om lønn. 

Anonymkode: e4a16...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om dere trenger en prat om arbeidsoppgaver og arbeidsmengde. 
Og om hvor langvarig denne situasjonen du står i er. 

Om det er permanent, ville jeg spurt om det følger med økt lønn, siden du nå får betydelig mer ansvar.

Anonymkode: 6cd52...7a5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det høres ut som om dere trenger en prat om arbeidsoppgaver og arbeidsmengde. 
Og om hvor langvarig denne situasjonen du står i er. 

Om det er permanent, ville jeg spurt om det følger med økt lønn, siden du nå får betydelig mer ansvar.

Anonymkode: 6cd52...7a5

Enig med den som skrev dette. Men ville også gitt uttrykk for at du får gode tilbakemeldinger på de nye oppgavene.

Vet du hva personen som sluttet hadde i lønn? 

Anonymkode: 4d52b...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig med den som skrev dette. Men ville også gitt uttrykk for at du får gode tilbakemeldinger på de nye oppgavene.

Vet du hva personen som sluttet hadde i lønn? 

Anonymkode: 4d52b...e82

Jeg er veldig usikker på lønnen til forrige ansatt. Men arbeidstittelen hennes var en «finere» tittel i forhold til den jeg besitter nå. 

Hun sluttet pga hun fikk et bedre tilbud hos en annen arbeidsplass i samme bransje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her igjen; det er kanskje relevant, men det har totalt vært 2 stk før meg i denne stillingen. Hun som har sluttet (som jeg har tatt over oppgavene til), og en ansatt til før henne. 

Det er derfor jeg mener at det er usannsynlig at utfallet blir enda en ny ansettelse på denne stillingen. Det er snakket om på kontoret at det ikke ser bra ut med en stilling de gjentatte ganger må utlyse. Så jeg har derfor konkludert med at jeg har fått disse oppgavene nå for å se om jeg klarer å kombinere med min faktiske stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vinkler deg veldig uheldig her. Du har tatt deg vann over hode ved å si ja til alt mulig, det løser seg ikke ved bedre lønn. Du trenger å ta en prat om oppgavene, struktur, prioriteringer. 

Om utfallet av en slik prat er at hele din stilling er vesentlig endret så ja da kan man begynne å snakke lønn. Desuten er 1 mnd med ekstea trykk ikke akkurat verdig en lønnsforhøyning. Blir jo merkelig å fremme et krav på bakgrunn av at man har det travel akkurat nuh.

Anonymkode: 56172...3af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...