AnonymBruker Skrevet 16. februar #41 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 8.14): Akkurat baksnakking er feil. Men! Har hatt en kollega som ikke ga noe av seg selv, ikke spiste lunsj med oss, eller deltok på noen som helst måte. Det blir litt rart og feil når denne kollegaen spør om hjelp og råd. Det handler om å gi og ta på jobben også. Innerste tanker kan du allikevel beholde for deg selv. Anonymkode: 6019a...4f6 Ekspander Det er det mest uprofesjonelle driten jeg har hørt. Anonymkode: 410fb...d74 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #42 Del Skrevet 16. februar Hadde nettopp et vikariat i en bedrift hvor en kollega spurte og gravde om ALT. Hun var blid og hyggelig, og tror ikke hun sladret videre, men virket som hun ville ha kontroll. Hun fortalte derimot ingenting om seg selv. Dette ble lagt merke til, og ble nevnt innimellom som jeg registrerte. Anonymkode: 5ce37...e21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #43 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 9.27): Nei, det tror jeg ikke. Du har bare bestemt deg for dette. Anonymkode: 2c129...770 Ekspander Herregud. Du er jo helt dust...... Anonymkode: 0b92d...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #44 Del Skrevet 16. februar Hactar skrev (På 14.2.2025 den 20.26): Burde være opp til den syke ungdommen om den vil ha privatlivet sitt utlevert til mammas kolleger. Ekspander AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 21.05): Du tenker forelders rett til å utlevere ungdommes helseplager til sine kolleger er større enn ungdommens rett til å eie egne helseopplysninger? Anonymkode: 486c8...924 Ekspander Har ingenting med å dele egne helseopplysninger med kolleger å gjøre. Helt tullete innlegg i denne sammenheng Anonymkode: 2c129...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #45 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 10.54): Herregud. Du er jo helt dust...... Anonymkode: 0b92d...28b Ekspander Nei, det tror jeg ikke. Anonymkode: 2c129...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 16. februar #46 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 13.10): Har ingenting med å dele egne helseopplysninger med kolleger å gjøre. Helt tullete innlegg i denne sammenheng Anonymkode: 2c129...770 Ekspander At ungdommen din er innlagt for psykisk sykdom, er ikke egne helseopplysninger. Fulgte du ikke med på hva du svarte på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #47 Del Skrevet 16. februar Hactar skrev (På 16.2.2025 den 19.41): At ungdommen din er innlagt for psykisk sykdom, er ikke egne helseopplysninger. Fulgte du ikke med på hva du svarte på? Ekspander Joda. Det står utrykkelig i svarene mine. Anonymkode: 2c129...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #48 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 23.18): Joda. Det står utrykkelig i svarene mine. Anonymkode: 2c129...770 Ekspander Nei, nedenfor er sitatrekken. Her forteller en bruker om sin situasjon: AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 3.43): Av og til så må man bare være åpen. Feks: Jeg hadde psykisk syk ungdom som var innlagt. Når jeg har vært åpen om det, så skjønner alle hvorfor jeg ikke deltar på ulik, hvorfor jeg må gå fra jobb osv. Anonymkode: 37490...f2a Ekspander Her har en annen bruker sitert det ovenstående og gitt tilsvar: Vinterjenta skrev (På 14.2.2025 den 13.37): Det må man ikke finne på å gjøre. Dette er svært sensitiv informasjon som ikke skal deles med hvem som helst. Ekspander Hvorpå du har sitert dette og kommet med følgende innspill: AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 16.53): Opp til en selv. Anonymkode: 2c129...770 Ekspander Konklusjonen blir for meg at du mener foreldres rett til å dele ungdommens helseopplysninger med sine kolleger står sterkere enn ungdommens rett til privatliv og å eie egne helseopplysninger. Anonymkode: 486c8...924 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #49 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 13.37): Hadde foretrukket deg ts over mange av mine kollegaer som deler. Så. Mye. Av. Det. UINTERESSANTE. Livet. Sitt. Jeg driter i om dere har taco-fredag hver fredag. Det høres ut som ren tortur å spise det samme skvipet hver eneste uke. Jeg driter i om ungen din har 39 i feber Jeg driter i at ungen din var 3 måneder gammel da det begynte å lese og skrive Jeg driter i at du var på fjelltur i går Jeg driter i at du krangler med svigerforeldrene dine. Jeg er så lei kollegaer. Og utrolig rar ting å baksnakke andre for. Anonymkode: e6f8f...3b5 Ekspander Jeg tror skvip må være flytende. Ta initiativ til tema. Anonymkode: efd52...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #50 Del Skrevet 17. februar Men TS, var det baksnakking som at det ble omtalt som noe negativt og at de mente du burde bli mer åpen? Eller var det bare prat hvor det ble nevnt at du deler lite, uten at det ble dømt på noen måte? Anonymkode: 8785b...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #51 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 5.27): Nei, nedenfor er sitatrekken. Her forteller en bruker om sin situasjon: Her har en annen bruker sitert det ovenstående og gitt tilsvar: Hvorpå du har sitert dette og kommet med følgende innspill: Konklusjonen blir for meg at du mener foreldres rett til å dele ungdommens helseopplysninger med sine kolleger står sterkere enn ungdommens rett til privatliv og å eie egne helseopplysninger. Anonymkode: 486c8...924 Ekspander Da må du lese og konkludere igjen Anonymkode: 2c129...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #52 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 8.43): At det er blitt noe de har hengt seg opp i. Jeg synes dette er litt ubehagelig. Jeg deltar i alle samtaler, så ikke utpreget stille. Prøver å engasjere meg i andre og hva de forteller. Må man virkelig brette ut detaljer for å bli akseptert? Anonymkode: 50ac6...cce Ekspander Føler du selv å ikke være akseptert? Og hva er feil med å si at du ikke er den som deler så mye privat, om det er helt riktig. Ser isåfall ikke at det er sagt da med ondsinnethet. Også kommer det jo også litt an på hvilken kontekst det ble delt i. Feks jeg kjennerikke kari egentlig så godt, hun deler lite av seg selv på jobben. Delte ikke så mye på jobb jeg heller, da jeg ikke har hatt noen god erfaring med det. Og blitt utestengt bla fordi noen ble misunnelig fordi jeg nevnte at jeg skulle på en fest til helgen etc. Misunnelige finner altid noe å hate. Så etter å ha lært et par ganfer der, valgte jeg å skille jobb og privat. Dersom privat kunne påvirke jobb, så sa jeg fra om det. Feks når moren min døde, sa jeg fra at hun er borte, så beklager om jeg ikke får med meg alt, eller tar en tur ekstra på do, ved behov. Men la ikke ut eller brukte jobben for å finne trøst. For meg er jobben et fristed for private bekymringer etc. Der kan jeg gå inn døra, legge igjen alt på utsiden, og bare være meg. Om noen spør, så får de svar, dersom jeg syntes det er ok å svare på. Så feks om de spør hvor jeg har gått på skole, får de svar på det. Klarer fint å tulle å tøyse etc med kolleger alikevel , selv om de ikke vet alt om mitt privat liv Anonymkode: 02542...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 18. februar #53 Del Skrevet 18. februar En god grunn til å dele enda mindre enn du gjør nå 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå