AnonymBruker Skrevet i går, 06:24 #21 Del Skrevet i går, 06:24 Fatter ikke folk i voksen alder som må slenge om seg med begrep som "baksnakking" og "mobbing". Det er jo vanlig å kommentere andre kollegaer i samtaler. At noen er stille, har god humor, drikker mye kaffe, og alt mulig slikt. Det eneste unormale er jo å være den som har overhørt noe slik, og så løpe direkte til den det ble pratet om og gjengi det, ofte i en helt annen kontekst. Anonymkode: 80965...aaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:36 #22 Del Skrevet i går, 06:36 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fatter ikke folk i voksen alder som må slenge om seg med begrep som "baksnakking" og "mobbing". Det er jo vanlig å kommentere andre kollegaer i samtaler. At noen er stille, har god humor, drikker mye kaffe, og alt mulig slikt. Det eneste unormale er jo å være den som har overhørt noe slik, og så løpe direkte til den det ble pratet om og gjengi det, ofte i en helt annen kontekst. Anonymkode: 80965...aaa Dette! Begreper misbrukes og gjør mer skade enn faktisk mobbing og baksnakking fordi omfanget er så mye større når alle føler seg krenka på grunn av egentlig normale ting. Anonymkode: b7485...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:37 #23 Del Skrevet i går, 09:37 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fatter ikke folk i voksen alder som må slenge om seg med begrep som "baksnakking" og "mobbing". Det er jo vanlig å kommentere andre kollegaer i samtaler. At noen er stille, har god humor, drikker mye kaffe, og alt mulig slikt. Det eneste unormale er jo å være den som har overhørt noe slik, og så løpe direkte til den det ble pratet om og gjengi det, ofte i en helt annen kontekst. Anonymkode: 80965...aaa Tror er aller fleste forstår at baksnakking er negative ting om en person som ikke er tilstede. Ikke en kommentar om kaffedrikking altså. Anonymkode: 4c992...cb9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:20 #24 Del Skrevet i går, 13:20 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Advarer sterkt mot dette. Hadde heller løyet faktisk. Spesielt til folk som allerede baksnakker! Anonymkode: 3f15b...5b8 Helt feil tilnærming. Du er den som bidrar til mer baksnakking. Anonymkode: 2c129...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet i går, 13:31 #25 Del Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fatter ikke folk i voksen alder som må slenge om seg med begrep som "baksnakking" og "mobbing". Det er jo vanlig å kommentere andre kollegaer i samtaler. At noen er stille, har god humor, drikker mye kaffe, og alt mulig slikt. Det eneste unormale er jo å være den som har overhørt noe slik, og så løpe direkte til den det ble pratet om og gjengi det, ofte i en helt annen kontekst. Anonymkode: 80965...aaa Dette er en slippery slope. Hvordan omtales kollegaer? Hvilket toneleie? I hvilke sammenhenger? Hvor mye er 1-2 kollegaer tema? Baksnakking er alvorlig. Det ødelegger folk. Det er også ødeleggende for arbeidsplassen som helhet. Å ufarliggjøre baksnakking sånn er ikke bra. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #26 Del Skrevet i går, 13:37 Hadde foretrukket deg ts over mange av mine kollegaer som deler. Så. Mye. Av. Det. UINTERESSANTE. Livet. Sitt. Jeg driter i om dere har taco-fredag hver fredag. Det høres ut som ren tortur å spise det samme skvipet hver eneste uke. Jeg driter i om ungen din har 39 i feber Jeg driter i at ungen din var 3 måneder gammel da det begynte å lese og skrive Jeg driter i at du var på fjelltur i går Jeg driter i at du krangler med svigerforeldrene dine. Jeg er så lei kollegaer. Og utrolig rar ting å baksnakke andre for. Anonymkode: e6f8f...3b5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet i går, 13:37 #27 Del Skrevet i går, 13:37 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Av og til så må man bare være åpen. Feks: Jeg hadde psykisk syk ungdom som var innlagt. Når jeg har vært åpen om det, så skjønner alle hvorfor jeg ikke deltar på ulik, hvorfor jeg må gå fra jobb osv. Anonymkode: 37490...f2a Det må man ikke finne på å gjøre. Dette er svært sensitiv informasjon som ikke skal deles med hvem som helst. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #28 Del Skrevet i går, 16:53 Vinterjenta skrev (3 timer siden): Det må man ikke finne på å gjøre. Dette er svært sensitiv informasjon som ikke skal deles med hvem som helst. Opp til en selv. Anonymkode: 2c129...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #29 Del Skrevet i går, 17:00 Benytt anledningen til å åpne deg opp nå. Men fortell hver person forskjellige variasjoner av ting, så får de noe å snakke om neste gang. Åpenhet med kollegaer er ingenting man MÅ, og det er alltid noen som vil bruke det mot en i rette situasjoner. Anonymkode: 7883d...451 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:02 #30 Del Skrevet i går, 17:02 Hva har de sagt? Mener du dette er blitt en greie for dem? Hvis det er tilfellet så hadde jeg tatt opp dette i plenum. Anonymkode: 0b3fb...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:19 #31 Del Skrevet i går, 20:19 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 9.43): At det er blitt noe de har hengt seg opp i. Jeg synes dette er litt ubehagelig. Jeg deltar i alle samtaler, så ikke utpreget stille. Prøver å engasjere meg i andre og hva de forteller. Må man virkelig brette ut detaljer for å bli akseptert? Anonymkode: 50ac6...cce Vi er helt like der. Blir fryst ut av kvinnene der. Anonymkode: 6b8da...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet i går, 20:26 #32 Del Skrevet i går, 20:26 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Opp til en selv. Anonymkode: 2c129...770 Burde være opp til den syke ungdommen om den vil ha privatlivet sitt utlevert til mammas kolleger. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:34 #33 Del Skrevet i går, 20:34 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette! Begreper misbrukes og gjør mer skade enn faktisk mobbing og baksnakking fordi omfanget er så mye større når alle føler seg krenka på grunn av egentlig normale ting. Anonymkode: b7485...8e5 Kreativt av deg. Det må jeg si. Haha. Anonymkode: 0b3fb...354 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:05 #34 Del Skrevet i går, 21:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Opp til en selv. Anonymkode: 2c129...770 Du tenker forelders rett til å utlevere ungdommes helseplager til sine kolleger er større enn ungdommens rett til å eie egne helseopplysninger? Anonymkode: 486c8...924 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #35 Del Skrevet 15 timer siden Oj ja. Jeg har det sånn på jobb. Har en leder som vil jeg skal si div greier til han, og så sier han alt videre til en annen kollega. Og så er det møte på møte om at jeg skal kommunisere med han. Han tror jeg ikke vet at han sier ting videre! Kjempeubehagelig. Anonymkode: 79962...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #36 Del Skrevet 15 timer siden Rosalilje84 skrev (På 13.2.2025 den 9.48): Altså, folk er så dumme. De BAKSNAKKER fordi du deler for lite. De må jo forstå at du deler for lite nettopp fordi du vet at de baksnakker, og ikke ønsker å gi dem informasjon som de kan bruke mot deg? Er de så idioter at de ikke forstår grunnen? Tenkte det samme, nr 1 grunn til ikke å dele noe som helst av betydning. Anonymkode: 6cd82...f18 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #37 Del Skrevet 15 timer siden Folk er stort sett så sjukt opptatt av seg selv, og deler etter min mening alt for mye privat, så jeg er imponert over at de i det hele tatt oppdager at du sier lite... Men deltar du i samtalen med substans, uttrykker meninger og gir motstand da? Er du villig til å dele det du spør andre om, eller er du avvisende til å dele når andre spør deg tilbake? Jeg deler ingen private detaljer på jobb, men prater ikke bare om vær og vind. Jeg tror endel av de stillere kollegaene ikke forstår at man faktisk tar et sosialt ansvar når man stiller oppfølgingsspørsmål, gjentar siste del av historien hvis det kommer en person til bort, uttrykker meninger og spør om andres synspunkter. Det handler ikke om å ta plass, eller vise seg frem, men om å bidra til en meningsfull prat over bordet. Jeg synes det er dørgende kjedelig å snakke om folks reise til jobb (hvorfor hvorfor hvorfor må dere dele at dere står i kø eller venter på VY hver dag!!??? ) og syke barn ( hvorfor forstår ikke voksne mennesker at man er genetisk betinget til å være mest interessert i egne barn og at detaljer om omgangsssyke ikke hører til i kantinen!!???) Hvis du deltar i samtaler og er sosialt kompetent, så tenker jeg at på alle arbeidsplasser snakkes det om andre. Det er ikke det verste som kan sies om deg, at du deler lite! Da kan du heve deg over det. Shit, kolleger er et slitsomt fenomen ass. Anonymkode: bfaf7...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #38 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 9.43): At det er blitt noe de har hengt seg opp i. Jeg synes dette er litt ubehagelig. Jeg deltar i alle samtaler, så ikke utpreget stille. Prøver å engasjere meg i andre og hva de forteller. Må man virkelig brette ut detaljer for å bli akseptert? Anonymkode: 50ac6...cce Akkurat baksnakking er feil. Men! Har hatt en kollega som ikke ga noe av seg selv, ikke spiste lunsj med oss, eller deltok på noen som helst måte. Det blir litt rart og feil når denne kollegaen spør om hjelp og råd. Det handler om å gi og ta på jobben også. Innerste tanker kan du allikevel beholde for deg selv. Anonymkode: 6019a...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Hvor ble det av ts? Anonymkode: 310b9...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå