Gå til innhold

Sliter skikkelig med søvn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette produktet er bare humbug. Helt seriøst. Har prøvd det og det virket ikke i det hele tatt. Ingenting. Jeg tok det og lå en hel natt uten et eneste minutts søvn, og sto opp neste morgen uten å ha sovet i det hele tatt. Neste natt på menatonin, sovnet jeg i grålysningen og sov en eneste time før jeg våknet igjen, og den timen sov jeg nok fordi utslitt fra natten før, ikke pga melatonin.

Jeg gikk tilbake til å bruke Truxal. Det blir man trøtt av og sovner av. Det får jeg på resept av legen fordi det IKKE er avhengighetsskapende. Har brukt det i årevis.

TS; spør legen din om å få resept på Truxal.  

Anonymkode: 92019...3c5

Kan ikke kalle et produkt for "humbug" bare fordi det ikke funka for deg.

Når jeg begynte å tenke på melatonin og spurte rundt, fikk jeg anbefalinger om å bruke flytende melatonin og ikke tabletter. Så jeg begynte å ta flytende melatonin av merket Solaray fra helsekostbutikken. 

Jeg har også slitt enormt med søvn, og har en lei tendens til å stadig snu døgnrytmen. Jeg må fortsatt ta en imovane når det blir for ekstremt. Men stort sett får jeg veldig god effekt av denne flytende melatoninen. Og den eneste bivirkningen jeg har opplevd er ville og veldig ekte drømmer. Men det syns jeg bare er gøy 😅 Men for MEG så hjelper melatonin på både innsoving og langvarig og dyp søvn. Nå tar jeg ganske stor dose da. Om man ikke opplever effekt, så må man øke dosen rett og slett.

Anonymkode: bdfe0...2d8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg over her. Glemte å si at jeg er helt enig i det en annen nevner her. Om at man må legge hodet på puta, slokke lyset og lukke øynene etter at man har tatt det. Fungerer dårlig om man trykker på telefonen eller leser en bok eller lignende. Da saboterer man for effekten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når jeg begynte å tenke på melatonin og spurte rundt, fikk jeg anbefalinger om å bruke flytende melatonin og ikke tabletter. Så jeg begynte å ta flytende melatonin av merket Solaray fra helsekostbutikken. 

Jeg har også slitt enormt med søvn, og har en lei tendens til å stadig snu døgnrytmen. Jeg må fortsatt ta en imovane når det blir for ekstremt. Men stort sett får jeg veldig god effekt av denne flytende melatoninen. Og den eneste bivirkningen jeg har opplevd er ville og veldig ekte drømmer. Men det syns jeg bare er gøy 😅 Men for MEG så hjelper melatonin på både innsoving og langvarig og dyp søvn. Nå tar jeg ganske stor dose da. Om man ikke opplever effekt, så må man øke dosen rett og slett.

hva er stor dose ? jeg sliter å med søvn men har trodd jeg ikke kan ta mer enn 1mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig.

Jeg har brukt tabletter, og hatt god effekt, men ved oppstart etter en periode med søvnproblemer så tar jeg "jetlag" dosen første natten. På de jeg tar står det vel 1mg til vanlig, men man kan ta x antall ved jetlag. Det har fungert for meg, men det har da bare vært en eller to netter for å komme inn i rytmen, og etter det har normal dose holdt.

Kanskje det fungerer, kanskje det er placebo, men jeg ville prøvd melatonin før andre medisiner. Har brukt små doser quetiapin i perioder, og det er klart det hjelper på tankekjør og sånt som igjen gjør at jeg sovner lett, men hvis jeg tar den litt for sent så føler jeg meg ikke våken før langt på dag f.eks.

Anonymkode: 2fb89...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (På 13.2.2025 den 9.31):

Melatonin. 

Det hjelper kun fordi som har for lite naturlig melatonin i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det slik, fant ut det var mani og jeg er bipolar. 

Anonymkode: a1b80...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 10.34):

Er klar over det men problemet er avhengighet og at vanlige smertestillende ikke virker særlig godt. 
Vanligvis er smertene levelige, men når søvnen blir så dårlig blir de jo x 10. 

Og jeg har jo heller ikke energi til å være i aktivitet slik som er lurt med tanke på søvn når ikke får søvn. 

Men må nok ty til medisiner for dette er helt utholdelig går kraftig ut over psyken merker jeg. 

Anonymkode: f8aa7...bb8

Har du prøvd sarotex?

Anonymkode: de9bf...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...