Gå til innhold

Den nye turnusen til samboer dreper følelsene mine for ham, uansett hvor mye jeg prøver å opprettholde dem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Carrot skrev (11 minutter siden):

Som sagt, jeg er mentalt frisk og jeg har hatt hjelp av samtaler for å bevare min mentale helse frisk, at du ser det ulik er helt greit. Og for meg fremstår du som kald følelsesmessig i dine svar i denne tråden, det er enten eller - enten ser vi det som du gjør og støtter deg eller så er det oss det er noe galt med. Enten slutter mannen din i jobben sin som har turnus fordi DU vil det eller så er det slutt på dine følelser.. Veldig sort hvitt.. 

Dette er feil. Folk har behandlet ts elendig. Klart hun er kald følelsesmessig. Hun har fått noen gode innlegg, men de er faktisk i fåtall. Ts sin såkalt problematiske psykiske helse er oppspinn, basert på at ts rettmessig har blitt gretten og kjip som følge av at mange har flokket seg i fryd over å skrive dårlig om henne fra side én. Det er ganske arrogant å kreve at folk skal besinne seg overfor folk som ikke besinner seg og peke på at ts er emosjonelt umoden og sliter med regulering når det er helt åpenbart at det kommer som en reaksjon på kjipe, ensporede og stemplende innlegg.

Jeg hadde ikke hatt noen som helst problemer med også å diskutere og snakke om ts sine følelser, bearbeiding, etc., men det var jo umulig å ta seg tid til å skrive noe særlig saklig, ettersom folk kastet seg over henne med det samme, uten saklighet. Da tenkte jeg faktisk noen burde ta henne i forsvar siden folk faktisk opptrer stygt. Det hjelper ikke at de nekter for å ha oppført seg stygt når de har det.

Tråden viser ikke generelt folk som ønsker å hjelpe i form av å snakke om at hun kanskje også bør jobbe med noen følelser. Tvertimot blir hun ignorert, latterliggjort og brukt som brekkstang for at andre skal si de selv er selvstendige og klarer dette fint. Hvis man ønsker å fremstille seg som en person som kommer med saklige råd, så bør man faktisk forholde seg saklig.

Dette er ikke til deg, men ment generelt.

Anonymkode: 5f58d...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Carrot skrev (8 minutter siden):

din oppfatning av at jeg klikker er urimelig, jeg satte grenser for umoden oppførsel det er noe annet. Jeg sier ikke noe om din respekt, for jeg forventer ingen fra deg. jeg sier bare at det ikke virker som om du er motagelig og da har jeg ikke noe å bidra med siden dine svar er å angripe meg for ting andre har skrevet til deg.

Bifaller overhodet ikke at ts snakker sånn til deg. Men i begynnelsen setter ts grenser. Hun snakker om at det er HENNES følelser etc. Hun får imidlertid ikke gehør for å presisere at det handler om dette. Bare svar om at hun er selvsentrert, maser om følelser, ustabil etc.  Jeg forstår ts supergodt. Hun forsvarer seg selv. Så tar hyenene det som bekreftelse på at hun er ustabil, fordi de har jo "bare prøvd å gi råd". Bullshit.

Synes derimot ikke det er greit at hun svarer deg sånn. Men hun har et et poeng når hun sier at det selvfølgelig ikke er forskjell når det gjelder å opptre kaldt/likegyldig overfor mennesker som behandler en dårlig, slik du ble utsatt for nå, som er sånn ts har blitt behandlet gjennom hele tråden av mange forskjellige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke til deg, men ment generelt.

så hvorfor sitere meg og skrive det som et svar på mitt innlegg?  Nok om det, så ditt andre svar nå. 

Jeg tenker fortsatt at TS med fordel kan få hjelp til å sortere egne føleler og se hvor de kommer fra. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (1 minutt siden):

så hvorfor sitere meg og skrive det som et svar på mitt innlegg?  Nok om det, så ditt andre svar nå. 

Jeg tenker fortsatt at TS med fordel kan få hjelp til å sortere egne føleler og se hvor de kommer fra. 

Fordi du er en av de få som faktisk ikke har gjemt hue ditt i rumpa di i denne tråden. De fleste andre har flokket seg og nekter for å ha skrevet noe ufint, og vrir og vender og hopper over alt som blir skrevet. De stempler, spør og graver og spekulerer og er lynforbanna over at ts har insinuerer at de ikke har sterke følelser for mannen sin, en sleivete kommentar fra ts etter at rotteracet mot henne allerede har begynt.

Jeg anbefaler faktisk at disse menneskene med fordel kan få hjelp til å sortere egne følelser og se hvor disse kommer fra. Men kanskje de synes det er et litt nedlatende råd fra meg med dette utgangspunktet, eller?

Jada, ts kan også det. Alle kan det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 11.32):

i en periode på tre år hadde min partner 10 uker på og 10 uker fri der den ene friuka gikk med til å reise hjem/til jobb.. Altså det tok to dager på første friuke å komme hjem og han reiste to dager før den siste var over for å komme på jobb igjen, men det endret overhode ikke på hva jeg følte for ham.  

Anonymkode: 39e67...145

Det hadde jeg aldri orket eller godtatt om vi hadde hatt felles barn. 

Jeg valgte bevisst bort menn med slike jobber da jeg var aktiv med å date. Jeg så jo at det var en overvekt av menn med den type turnuser på datingappene, og vil tro at endel av de hadde vanskelig for å finne noen å etablere seg med pga måten de jobbet på. 

Anonymkode: 14e5f...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En person over 40 som er umoden, blir ikke moden av bøker, tro meg. Så da er det best for oss å bryte, tenker jeg. Mine barn er ganske så norske i sin følelsesregulering, så de trenger verken psykolog eller behandling. Vi får se om jeg gidder å gå i behandling når jeg selv mener at jeg ikke er syk. Mest sannsynlig ikke. 

Anonymkode: bbe62...4a4

Her tar du fullstendig feil faktisk.

Men det er klart at det er lettere å tro på det du beskriver her, enn å gjøre den jobben det krever. Da vil du også lide konsekvensene.

Anonymkode: 25a56...bfc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Disse reaksjonene dine i de siste postene viser også svært tydelig manglende følelsesregulering og empsjonell umodenhet. Disse eksemplene er faktisk ofte spesifikke eksempler i lærebøker om emnet.

En lettlest bok som du vil kunne lært alt om, på kort tid og med liten innsats, er Adult Children of Emotionally Immature Parents. Du vil finne spesifikke eksempler der som er svært like flere av dine responser her i denne tråden.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her tar du fullstendig feil faktisk.

Men det er klart at det er lettere å tro på det du beskriver her, enn å gjøre den jobben det krever. Da vil du også lide konsekvensene.

Eier du ingen skam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Herregud.

Du har ikke lov til å svare på samme tråd fra forskjellige brukere. Slutt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Følelsene våre representerer et budskap. De sender oss signaler om oss selv, og hvem vi er i relasjon til andre, sier psykolog og universitets­lektor Tone Normann-Eide. Hun er for tiden aktuell med boken «Følelser – Kjennetegn, funksjon og vrangsider».

Dette er våre tolv sentrale følelser – og hva de kan lære oss

Jeg sier ikke det er galt av TS å føle, reagere, agere eller hva det nå er hun gjør men om hun ønsker en løsning ut over den hun har bestemt seg for og ønsker medhold i så må hun kjenne etter hvorfor hun føler som hun gjør, virkelig kjenne i seg selv. Kanskje det er SAVN som gjør at hun føler som hun gjør? Kanskej det ikke er mangel på kjærlighet? Kanskje føler hun en manglende delt interesse fra partneren sin, eller kanskje er det glede i den hverdagen de har delt som nå er endret? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi du er en av de få som faktisk ikke har gjemt hue ditt i rumpa di i denne tråden. De fleste andre har flokket seg og nekter for å ha skrevet noe ufint, og vrir og vender og hopper over alt som blir skrevet. De stempler, spør og graver og spekulerer og er lynforbanna over at ts har insinuerer at de ikke har sterke følelser for mannen sin, en sleivete kommentar fra ts etter at rotteracet mot henne allerede har begynt.

Jeg anbefaler faktisk at disse menneskene med fordel kan få hjelp til å sortere egne følelser og se hvor disse kommer fra. Men kanskje de synes det er et litt nedlatende råd fra meg med dette utgangspunktet, eller?

Jada, ts kan også det. Alle kan det.

Jeg kan ikke svare for "de fleste andre" men jeg tror ikke noen av dem vil si seg enig i å ha flokket seg, jeg tror de som svarer gjør det fra sitt ståsted, og det kan virke som om det er vanskelig å t aimot et budskap om at ens reaksjon ikke er så vanlig som man trodde nårman opprettet tråden, jeg skjønner det - at TS føler hun står alene, men jeg ser ikke at det er et rotterace mot TS i utgangspunktet, men derimot at svarene hennes får busta til å reise seg hos mange.. Noe jeg skjønner i like stor grad. 

Skal man ha en dialog må man være åpen or andres meninger, også de som er fjernt fra ens egne. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier du ingen skam?

Det jeg sier er forskningsbasert og veldokumentert innen psykologien, så jeg forstår ikke hva skam du sikter til at jeg burde ha?

Jeg forsøker å gi deg tips til hvordan du kan slutte å føle på disse vonde følelsene. At du velger å ikke engang prøve, er ditt valg og ditt alene. Så vet jeg at jeg ikke behøver kaste bort mer av min tid på dette.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreslår at alle bare slutter å skrive i denne tråden, ts var ikke ute etter tråd. Hun var ute etter støtte for å gjøre det slutt med sin samboer. Tips til neste gang ts skriv det i hi, da vil tråden utvikle seg. 
Ingen har skrevet at du er psykisk syk, det er kun du. Det er fordi du har fordommer mot psykisk syke personer, ser med stor skam å få hjelp til å sortere følelser. For oss kalde nordmenn er dette normalt, for det hjelper oss i situasjoner som dette. 
Ønsker deg lykke til videre, håper du lander på noe som er fint for både deg og barna dine. 

Anonymkode: 9ba72...851

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreslår at alle bare slutter å skrive i denne tråden, ts var ikke ute etter råd. Hun var ute etter støtte for å gjøre det slutt med sin samboer. Tips til neste gang ts skriv det i hi, da vil tråden utvikle seg. 
Ingen har skrevet at du er psykisk syk, det er kun du. Det er fordi du har fordommer mot psykisk syke personer, ser med stor skam å få hjelp til å sortere følelser. For oss kalde nordmenn er dette normalt, for det hjelper oss i situasjoner som dette. 
Ønsker deg lykke til videre, håper du lander på noe som er fint for både deg og barna dine. 

Rettet tråd til råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke lov til å svare på samme tråd fra forskjellige brukere. Slutt.

Nei, for det kan jo ikke falle deg inn at ikke alle her mener det er saklig og bra å angripe ts, kalle henne all den driten dere har kalt henne eller å analysere hennes personlighet og psyke over hodet på henne. At du tror at dette er noe alle enes om og er en grei atferd som alle skal bifalle, og at kritikk av dette bare kan kommer fra ts, er ditt eget problem.

Hvis du ikke forstår dette, anbefaler jeg deg å lese denne og denne boken som kan forklare din emosjonelle dysregulering og emosjonelt umodne respons i denne tråden. Bare et tips til hjelp. Godt ment selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Carrot skrev (4 minutter siden):

Dette er våre tolv sentrale følelser – og hva de kan lære oss

Jeg sier ikke det er galt av TS å føle, reagere, agere eller hva det nå er hun gjør men om hun ønsker en løsning ut over den hun har bestemt seg for og ønsker medhold i så må hun kjenne etter hvorfor hun føler som hun gjør, virkelig kjenne i seg selv. Kanskje det er SAVN som gjør at hun føler som hun gjør? Kanskej det ikke er mangel på kjærlighet? Kanskje føler hun en manglende delt interesse fra partneren sin, eller kanskje er det glede i den hverdagen de har delt som nå er endret? 

Jeg kan ikke svare for "de fleste andre" men jeg tror ikke noen av dem vil si seg enig i å ha flokket seg, jeg tror de som svarer gjør det fra sitt ståsted, og det kan virke som om det er vanskelig å t aimot et budskap om at ens reaksjon ikke er så vanlig som man trodde nårman opprettet tråden, jeg skjønner det - at TS føler hun står alene, men jeg ser ikke at det er et rotterace mot TS i utgangspunktet, men derimot at svarene hennes får busta til å reise seg hos mange.. Noe jeg skjønner i like stor grad. 

Skal man ha en dialog må man være åpen or andres meninger, også de som er fjernt fra ens egne. 

Hvis du ikke ser det, så er du biased eller du har ikke lest tråden. Det er ikke noe annet å si enn det.

Dette er ikke en saklig tråd. Dette er en ufin tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I HI står det om følelsene og de praktiske belastningene. Det står også svart på hvitt hans reaksjon på at hun synes dette er vanskelig - det overser han for å forklare henne at det bare er tilpasning. Dere kan heller roe ned flokkmentaliteten. Det gjelder uansett når dere kom inn. Og nei, det er dere som har degradert dette til sexfølelser. Så tror dere at dere skal bli behandlet vennlig og blir overrasket over at ts kommer med flere argumenter for å bli hørt. Det er tåpelig. Slutt å vær så hårsåre.

Da har vi ulik oppfatning av hva ts har kommunisert tidlig i tråden og i side 10/11. Det er nå så.. 

Resten av innlegget ditt er fortsatt ikke relevant for meg og du har ingen grunn til å kritisere meg for noe jeg ikke har tatt del i. Kanskje du burde sette deg inn i anonymkoder? 

Hvilken flokkmentalitet er det akkurat jeg deltar i? Hvor er jeg overasket over ts svar? Og hva i alle dager er det egentlig triaden din dreier seg om og hvilken relevans har det for min 4 svar i tråden?

Anonymkode: 4969b...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreslår at alle bare slutter å skrive i denne tråden, ts var ikke ute etter tråd. Hun var ute etter støtte for å gjøre det slutt med sin samboer. Tips til neste gang ts skriv det i hi, da vil tråden utvikle seg. 

Slutt å juge. Dokumentasjon på spekulasjon omkring ts psyke og dysfunksjonelle følelsesregulering er veldokumentert i tråden. Gå i dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da har vi ulik oppfatning av hva ts har kommunisert tidlig i tråden og i side 10/11. Det er nå så.. 

Resten av innlegget ditt er fortsatt ikke relevant for meg og du har ingen grunn til å kritisere meg for noe jeg ikke har tatt del i. Kanskje du burde sette deg inn i anonymkoder? 

Hvilken flokkmentalitet er det akkurat jeg deltar i? Hvor er jeg overasket over ts svar? Og hva i alle dager er det egentlig triaden din dreier seg om og hvilken relevans har det for min 4 svar i tråden?

Anonymkode: 4969b...a0f

Nei. Vi har ikke ulik oppfatning. Dette står i HI. Dette gjelder ikke deg spesifikt. Det gjelder gruppementaliteten i denne tråden, den gjentakende løgnen om at det ikke er skrevet noe stygt, og at alle her har skrevet saklig og at det er ts som utelukkende er problemet i denne tråden, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutt å juge. Dokumentasjon på spekulasjon omkring ts psyke og dysfunksjonelle følelsesregulering er veldokumentert i tråden. Gå i dere selv.

Er du TS?

Anonymkode: ad768...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du TS?

Nok en kommentar om at innlegg som forsvarer ts mot møkk må være ts, fordi alle må være enig med flokken.

Nei, jeg er ikke ts. Kjipt å oppleve at noen står opp mot den dårlige atferden til folk mot ts i denne tråden eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nok en kommentar om at innlegg som forsvarer ts mot møkk må være ts, fordi alle må være enig med flokken.

Nei, jeg er ikke ts. Kjipt å oppleve at noen står opp mot den dårlige atferden til folk mot ts i denne tråden eller?

Nei, du skriver bare like svart/hvitt og agggressivt som TS, derfor jeg lurte.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...