Gå til innhold

Den nye turnusen til samboer dreper følelsene mine for ham, uansett hvor mye jeg prøver å opprettholde dem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han savner meg ikke, og klaret seg helt fint de ukene han er borte.

Anonymkode: bbe62...4a4

Han er på jobb. En voksen klarer seg helt fint de ukene de er borte.

Anonymkode: 10a5f...2ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

slutt å vri på det som skrives for å passe med ditt bilde, jeg skrev ikke at de fleste jobber 12 dager på og har 9 dager fri, jeg skrev at de fleste ikke mister følelsene for partneren sin på 12 dager. Det er noe helt annet! 
Jeg har hatt en partner som jobber turnus hele livet, det lengste som sagt 10 uker på, det korteste 4 uker på - og like fullt har vi altså klart å leve lykkelige som så innmari mange andre i en mannsalder.. Det handler om å ønske leve sammen, ikke om å ville fokusere på det negative. 

Anonymkode: 39e67...145

Men vi lever jo ikke sammen. Han kommer på besøk 1/3 av tiden. For å leve sammen må man faktisk bo sammen og dele hverdagen. Dere trives slik, og han jobbet sikkert turnus da dere ble sammen. Hos oss så jobbet han vanlige dager før vi fikk barn, og barnet hans bodde hos mor. Så plutselig begynte denne turnusen, og han tok for gitt at jeg sluttet på idretten, tok over alt hjemme mesteparten av tiden og sa fra meg videreutdanning og mulighet for karriereutvikling. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er på jobb. En voksen klarer seg helt fint de ukene de er borte.

Nettopp. Han savner meg ikke. Hvorfor skal jeg savner ham, da? Jeg sluttet å savne ham, jeg også. Det er lettest slik. Men da blir det misnøye over lite sex og kos.

Han er for øvrig ikke på jobb 24/7. Han kunne ha savnet meg på kveldene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettopp. Han savner meg ikke. Hvorfor skal jeg savner ham, da? Jeg sluttet å savne ham, jeg også. Det er lettest slik. Men da blir det misnøye over lite sex og kos.

Er du sikker på at du er voksen med barn og det hele?

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du sikker på at du er voksen med barn og det hele?

Blir du lykkelig av å skrive spydige kommentarer? Ja, jeg er godt voksen, med flere barn og "det hele". Noe mer du lurte på? Om jeg er et menneske eller et romvesen? Om jeg har dysleksi? Om jeg fjernet mandler som barn?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg høres det ut som følelsene ikke er så sterke i utgangspunktet og at TS prøver å bruke mannens turnus som unnskyldning. Resonnementene gir absolutt ingen mening.

Jeg er også borte hjemmefra 3-4 måneder i året, følelsene er ikke noe mindre sterke av den grunn. Snarere tvert imot. Uten en solid forhold som fundament hadde ikke samlivet fungert.

Anonymkode: f91f7...012

Å bli ignorert, oversett og ikke lyttet til er selvsagt ødeleggende for følelser. Antakelig påminnes TS om hvor lite mannens synes hennes meninger og trivsel er så og si hver time av hennes våkne tid mens han er borte på jobb. Slik hadde jeg følt meg i hvert fall. Hun har gitt uttrykk for at dette ikke funker, han kjører sololøp og påstår at det bare trengst litt tid for tilpasning.

Hun ofrer for noe han vil, og blir ikke engang anerkjent for det. Dør ikke følelsene da så har man nok en slags fetisj for å bli tråkket på… 

Anonymkode: f1082...742

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke tid til å sexte når jeg skal legge barna, smøre matpakker, rydde osv. 

Hva med ham, da? For ham er denne jobben viktigere enn familien. Men det er selvsagt kun jeg som er egoistisk, fordi jeg forsøker å fungere og unngå å ha det vondt. 

Akkurat det er jeg jo enig i, hvis det eneste som står mellom dere og skilsmisse er denne jobben, så burde han se seg om etter en annen jobb. Hvis han nekter, så betyr jobben mer enn familien, og det er veldig synd. Men det kan jo ikke være ekte kjærlighet fra noen av dere sin side, dette her. 

Anonymkode: ac68d...837

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet du at han ikke savner deg på kveldene? Du sier jo at du uansett ikke har tid til å kommunisere med ham på kveldene.. 

Anonymkode: ac68d...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herrefred. Folk har behandlet ts ELENDIG gjennom hele tråden og klikker fullstendig når dere får igjen.

For noen drittkjerringer dere er.

Anonymkode: 5f58d...a54

Dette!! Folk starter med å være spydige i svarene og håner at hun ikke trives alene, og når hun forsøker å forklare hvorfor det kanskje føles vondt for henne, så blir hun jammen meg latterliggjort for det også. 

Det her var virkelig en stygg tråd. 
Og du gjør ikke noe galt i dine svar TS, jeg synes du svarer saklig hele tiden jeg, og forsøker å forklare hvorfor akkurat du synes det her. 
Resten sitter derimot og slenger spydigheter mot TS og hennes ønsker, fordi de liksom ikke er godkjente?! Når så mange går unisont mot et menneske på denne måten så er dette mobbing.  

De som har svart så frekt bør gå litt i seg selv. Tenk om man heller kunne akseptere og respektere at noen er forskjellige! 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men da føler du ikke så sterkt for mannen din. Vi er alle forskjellige. For meg er det en overgang fra å ha sex/kose/kysse/sove sammen i 9 dager, for så å ikke ha sex/kose/kysse og sove alene i 12 dager, og så videre. Vi er forskjellige. Jeg klarer ikke dette uten å skru av følelsene for samboeren.

Av alt man kan henge seg opp i når en av partene har borte jobb må jeg si denne var ny. 

Si meg er dere aldri ellers fra hverandre? Det er jo egentlig svært normalt ( og sunt) at man er endel fra hverandre ila et år. En drar på ferie til familie på andre siden av landet i 14 dager, en blir igjen hjemme. En drar på kompistur, ei drar på venninnetur osv.. 

Det virker som du har et usunt forhold om du synes det er helt grusomt å være fra hverandre i 12 dager grunnet følelser/kos. 

Anonymkode: 4969b...a0f

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han har et stående jobbtilbud. 

Da sier du at du ikke orker nåværende turnus, og ber ham takke ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Av alt man kan henge seg opp i når en av partene har borte jobb må jeg si denne var ny. 

Si meg er dere aldri ellers fra hverandre? Det er jo egentlig svært normalt ( og sunt) at man er endel fra hverandre ila et år. En drar på ferie til familie på andre siden av landet i 14 dager, en blir igjen hjemme. En drar på kompistur, ei drar på venninnetur osv.. 

Det virker som du har et usunt forhold om du synes det er helt grusomt å være fra hverandre i 12 dager grunnet følelser/kos. 

Det er forskjell på å iblant være 2 uker hver for seg iblant pga ferie ol, og å være fra hverandre 2 av 3 uker svært ofte, selv om det finnes et alternativ som ikke gjør begge så slitne. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man drar vel ikke på sommerferie alene i to uker når man har flere felles barn? 

12 dager i året hadde vært helt fint. 2/3 av året- not so much.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er du latino?

Anonymkode: da039...4a8

Det heter latinA, når det er snakk om dame. Nei, jeg er ikke det. Det er også helt uvesentlig hva min nasjonalitet er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på å iblant være 2 uker hver for seg iblant pga ferie ol, og å være fra hverandre 2 av 3 uker svært ofte, selv om det finnes et alternativ som ikke gjør begge så slitne. 

Ja. Det blir berg og dal-bane "hjemme-borte-hjemme-borte" hele tiden. Null muligheter til planlegging, og jeg blir veldig låst til hjemmet gjennom hele året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden):

Ts påsto at det var sex/kos/følelser det sto på. Og at partneren er borte 1/3 av året. 

De aller fleste etablerte par i sunne relasjoner klarer fint å være borte 1/3 av året uten at det følelsesmessig ruinerer den ene eller andre. Det er kanskje tilogmed det man typisk er i forbindelse ferie, turer, arbeid og fritid. 

Tidlig i tråden gjorde ts det klart at det ikke var den praktiske belastningen som var utslagsgivende men den emosjonelle delen av å savne, sex, lukt og kos. 

Den klassiske fellen er jo nemlig den praktiske belastningen men det er hun/han tydelig på at ikke er gjeldene her. Og da lukter vi på noe usunt om man er såpass både fysisk å psykisk avhengi av sex, kos og lukten av parteren at det gjør vedkommende fysisk uvell å være borte fra vedkommende i 12 dager, selv 8 år inn i det man må ta utgangspunkt i at er et trygt og etablert forhold. 

( tar forbehold om at det er kommet fram både det ene å det andre mellom side 1-10, så ikke hvor lang tråden var før jeg kommenterte og har absolutt ikke livsgnist til å sette meg inn i 10 sider med gnål)

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det høres jo i grunn ikke ut som du elsker han i det hele tatt. Kanskje det er realiseringen der som gjør at du hugger sånn i debatten her? 

Igjen, ja om du drukner i alt for mye arbeid med hus/hjem/barn, da må dere diskutere dette. Kanskje han gjerne vil dyrke forholdet, om alternativet er at du forlater han.

Men ikke hold han for narr om du ikke elsker han.

De første postene dine var bare om at du savnet og elsket han sååå mye, alt for mye, da han var borte.

Nå skriver du at du ikke savner han og du blir turned off av han når han endelig er hjemme.

Om dere har vært sammen i 7-8 år så er det kanskje 7års krisen som har dukket opp. Kanskje dere har vokst i ulike retninger.

Uansett helt tullete av deg å endre narrativet midt i diskusjonen.

Anonymkode: cd620...ee0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man drar vel ikke på sommerferie alene i to uker når man har flere felles barn? 

12 dager i året hadde vært helt fint. 2/3 av året- not so much.

Jeg tar helt fint en 14 dager med en veninne, tar med barna til besteforeldre i flere uker eller annet. Jeg og partneren min tilbringer ikke 365 eller 200 døgn i lag for den saks skyld. 

Å være borte fra hverandre er normalt.

Nå er ikke jeg så god på brøk men du sa nå vittelig 1/3 tidligere i tråden 

Hvis han/hun arbeider 12 dager på og 9 av så blir vell det ca en arbeidsperiode pr kalendermnd. 12×12 = 144 dager. 144 - 25 feriedager = 119 av 365 dager. Skulle bli noe slikt som 32% eller 1/3 som du selv sa tidligere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette!! Folk starter med å være spydige i svarene og håner at hun ikke trives alene, og når hun forsøker å forklare hvorfor det kanskje føles vondt for henne, så blir hun jammen meg latterliggjort for det også. 

Det her var virkelig en stygg tråd. 
Og du gjør ikke noe galt i dine svar TS, jeg synes du svarer saklig hele tiden jeg, og forsøker å forklare hvorfor akkurat du synes det her. 
Resten sitter derimot og slenger spydigheter mot TS og hennes ønsker, fordi de liksom ikke er godkjente?! Når så mange går unisont mot et menneske på denne måten så er dette mobbing.  

De som har svart så frekt bør gå litt i seg selv. Tenk om man heller kunne akseptere og respektere at noen er forskjellige! 

Er du TS fra en annen konto?

Anonymkode: 25a56...bfc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...