Gå til innhold

Jeg har en monster pus.

Helene

Anbefalte innlegg

Ene pusen kom hjem i sommer med  mus. Nå er det vinter. Pus kommer hjem med fugler. Dyrene  er døde når de kommer inn. Noén andre erfariger?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, men pusen er ikke noe monster av den grunn. Dette gjør jo de fleste katter. 

Anonymkode: 5144c...cb3

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ønsker ett dyr som tar andre dyr, ikke anskaff ett rovdyr som jakter for både mat og underholdning. Planteetere er nok bedre da.

Den kommer inn med døde dyr som en gave til deg, fordi den anser deg som en del av familien sin. Å kalle en katt ett monster fordi den er ett rovdyr med naturlige instinkter blir helt feil.

Anonymkode: 1bf5b...1ca

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tar fortsatt fugl  . Men ikke like mange som før. Nå i sommer tenker jeg det var 7 stk. Han får rett og slett kjeft om han tar fugl og masse ros ang mus. 

På vitneren leker vi med katten hver dag inne. Så han får ut litt jakt frustrasjon 

Anonymkode: 9a874...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min tar fortsatt fugl  . Men ikke like mange som før. Nå i sommer tenker jeg det var 7 stk. Han får rett og slett kjeft om han tar fugl og masse ros ang mus. 

På vitneren leker vi med katten hver dag inne. Så han får ut litt jakt frustrasjon 

Anonymkode: 9a874...1f9

Aldri skjønt det der, hvorfor rose katten og hvorfor kjeft? Virker det motsatt? 

Anonymkode: 5144c...cb3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å ha bjelle på? Så hører fuglene katten?

Anonymkode: 353ff...b0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt og. Min største skrekk er at noe kommer levende inn. I sommer hadde jeg 2 tilfeller hvor katten tok levende mus inn. Jeg greide å fange musene og slapp dem ut. Men fugler, det vet jeg ikke om jeg klarer. De som har kommet inn har vært dø. Nå spiser ikke katten fugler. Hun leker med dem. Dvs, fjær over hele stuen. Katten min er en drapsmaskin. Når hun ikke er på jakt er hun den største babyen. Da er det kos for alt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (4 timer siden):

Ene pusen kom hjem i sommer med  mus. Nå er det vinter. Pus kommer hjem med fugler. Dyrene  er døde når de kommer inn. Noén andre erfariger?

Katter kommer inn med alt mulig. Til og med hareunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh, du har en katt?! Hva trodde du når du skaffet deg katt og bestemte deg for at den skulle gå ute da? At den ikke skulle følge sine naturlige instinkter? 😅 katter tar fugl og mus. Noen jakter også rotter, ormer og annet. Ene min kom slepende på en mink en gang. Altså, katter er jegere. Sånn har det alltid vært. 

Anonymkode: 9bb3b...75a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg var stor fan av katta da den dro med seg levende skjære, måke, gås eller svane.. Hun prøvde seg på fuglhund, men der fikk eieren stoppa det. Heldigvis så holdt det bare med den ene gangen for pus også. 

Endret av Enni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (5 timer siden):

Det er helt vanlig. Katter er rovdyr. 

Anonymkode: e6833...a77

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eeeh, du har en katt?! Hva trodde du når du skaffet deg katt og bestemte deg for at den skulle gå ute da? At den ikke skulle følge sine naturlige instinkter? 😅 katter tar fugl og mus. Noen jakter også rotter, ormer og annet. Ene min kom slepende på en mink en gang. Altså, katter er jegere. Sånn har det alltid vært. 

Du har rett. Jeg er vant med å finne dyr på trappen. Uvant med at pusen tar det inn. Siste uken har hun tatt 4 fugler. Alle tok hun inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh.... jaktinstingt.... du har en katt, hva forventer du?..

Anonymkode: 764b8...310

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene skrev (5 timer siden):

Du har rett. Jeg er vant med å finne dyr på trappen. Uvant med at pusen tar det inn. Siste uken har hun tatt 4 fugler. Alle tok hun inn. 

Da har du jo tydeligvis en form for løsning til at katten kommer seg inn for egen maskin da? Da må du bare forvente at byttedyrene blir med inn. Vi tar jo maten vår med inn i huset, da gjør jo naturlig de også det om de kan🤭☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har en helt normal pus slik de var ment å være før de ble degget ihjel innomhus. 

Anonymkode: 4420b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (6 timer siden):

Jepp, de dreper 10-talls tusen småfugler hvert år, til ingen nytte. Men det syns ikke katteeierne er så nøye.

Anonymkode: 4dd7b...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Katter tar ofte med seg byttet hjem for å vise eierne sine. En av teoriene knyttet til dette er at katten vil vise sine eiere hvordan jakt fungerer. En annen, og ikke nødvendigvis motstridende teori, er at byttet de tar med hjem er å betrakte som en gave."

Helt normalt og godt ment fra kattenes side. 

Anonymkode: 4420b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...