Gå til innhold

Naboen har på musikk på tven med bass hver natt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Ahmed7777 skrev (På 15.2.2025 den 15.13):

Jeg hadde samme problem jeg også prøvde å snakke med nabo om det, hjalp ingenting, til slutt gjorde jeg det samme tilbake  etter det slutta han. Jeg satt på høy musikk mot veggen hans når de la seg for å sove.  

Problemet er at når personen har tv på soverommet som er rett over mitt rom og sitter der og ser på tv til klokka 05, fordi vedkommende ikke skal på j  ok ba dagen etter mens jeg må opp 07. Og når kommer hjem for å forhåpentlig få hvile etter å ha gitt opp pga utmattelse etter noen timer så er fanden meg den jævla TV-en med basslyd på igjen så er umulig å få søvn - døgnet rundt. Jeg holder på å stupe av utmattelse. 

Anonymkode: 93afe...486

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Problemet er at når personen har tv på soverommet som er rett over mitt rom og sitter der og ser på tv til klokka 05, fordi vedkommende ikke skal på j  ok ba dagen etter mens jeg må opp 07. Og når kommer hjem for å forhåpentlig få hvile etter å ha gitt opp pga utmattelse etter noen timer så er fanden meg den jævla TV-en med basslyd på igjen så er umulig å få søvn - døgnet rundt. Jeg holder på å stupe av utmattelse. 

Sett på høy musikk på rommet mens du er ute? Det må jo være tidspunktet de sover på. Kanskje du er heldig, og at det hjelper om de får samme behandling tilbake. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nordlending skrev (25 minutter siden):

Sett på høy musikk på rommet mens du er ute? Det må jo være tidspunktet de sover på. Kanskje du er heldig, og at det hjelper om de får samme behandling tilbake. 

Garantert at de gjør noe med det om jeg begynner å ta igjen. Fikk kjeft av henne da jeg skjøv senga på plass etter at jeg malte soverommet. Da klagde hun, ironisk nok, mens de stamper og herjer sju timer i strekk. Én lyd fra oss, som varer i ett sekund, var nok til at hu klikka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Garantert at de gjør noe med det om jeg begynner å ta igjen. Fikk kjeft av henne da jeg skjøv senga på plass etter at jeg malte soverommet. Da klagde hun, ironisk nok, mens de stamper og herjer sju timer i strekk. Én lyd fra oss, som varer i ett sekund, var nok til at hu klikka. 

😳

Var det kun kjefting? De kan jo ikke bråke særlig mer enn de allerede gjør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så hva gjør du, helt konkret, for å bli kvitt problemet?

Anonymkode: d2616...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det et borettslag? Snakk med styret, skriv en klage og lever til styret hver eneste gang. Det er regler i Norge som sier at det skal være ro mellom kl 23-07, og også ellers i døgnet skal det tas noe hensyn, men da er det snakk om vedvarende og plagsom støy.

Evt ring politiet hver natt det er bråk.

Anonymkode: 5de60...1c7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 14.18):

Har du lest tråden?

Nå har jeg lest hele tråden, og jeg forstår at dette er tortur og ulevelig, men jeg får også litt inntrykk av at du er litt tafatt, beklager. 

Om alt dette du skriver er sant, så *må!!* du ringe politiet, hver eneste gang! Du har enda mer grunn for det om det er mindreårige jenter der, du vet du har meldeplikt? Du kan ikke gi deg på dette, du må ta hensyn til barnet ditt, og deg selv, og selvsagt disse barna som er der.

Om du er redd for at de skal ta igjen, så ringer du politiet igjen, du anmelder dem for trakassering og for å bryte reglene om ro, og det er sikkert flere ting du kan anmelde dem for. 

Så kvinn deg opp og vis dem at det er slutt på at du godtar å bli behandlet på denne måten.

Anonymkode: 5de60...1c7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på ovenfor styret. Hadde meldt inn sak hver uke, med lydfiler og de bevis du har. Bruk direkte kontakt til styreleder. Ikke gi deg. 

Anonymkode: 1aeb7...dca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja i dag gikk jeg fra bilen og inn til ytterdøra mi og sønnen i huset med tre kompiser kom gående rundt meg, altså rett vak og foran meg og sa «nå skal vi lage helvete» og lo, de sa også mange andre ting men jeg fikk det travelt med å komme meg inn døra for det var så ubehagelig. Jeg kan faktisk ikke gå utenfor min egen bolig uten å bli trakassert. Vurderer sterkt hva skal gjøre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja i dag gikk jeg fra bilen og inn til ytterdøra mi og sønnen i huset med tre kompiser kom gående rundt meg, altså rett vak og foran meg og sa «nå skal vi lage helvete» og lo, de sa også mange andre ting men jeg fikk det travelt med å komme meg inn døra for det var så ubehagelig. Jeg kan faktisk ikke gå utenfor min egen bolig uten å bli trakassert. Vurderer sterkt hva skal gjøre nå.

Jeg skjønner at du føler deg fanget og at alternativene dine er dårlige/få, men hvis du skal komme deg ut av dette må du faktisk gjøre noe. Hva vurderer du å gjøre? 

Personlig hadde jeg flytta. Å stå i krig med naboer er ikke noe jeg har energi til. Men slik jeg ser det har du følgende valg:

1. Kontakte politiet hver gang de gjør noe. Ta en samtale også ang trakassering og trusler. Og anmelde. 

2. Flytte

3. Akseptere at sånn er det bare

4. Finne noen som er hakket verre enn de som kan ta seg en ordentlig prat med de

5. Klage til styret (hvis dere har et) hver gang noe skjer

Du har barn, ts? Hvordan er det for de å leve i dette, tror du? I over to år nå?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg skjønner at du føler deg fanget og at alternativene dine er dårlige/få, men hvis du skal komme deg ut av dette må du faktisk gjøre noe. Hva vurderer du å gjøre? 

Personlig hadde jeg flytta. Å stå i krig med naboer er ikke noe jeg har energi til. Men slik jeg ser det har du følgende valg:

1. Kontakte politiet hver gang de gjør noe. Ta en samtale også ang trakassering og trusler. Og anmelde. 

2. Flytte

3. Akseptere at sånn er det bare

4. Finne noen som er hakket verre enn de som kan ta seg en ordentlig prat med de

5. Klage til styret (hvis dere har et) hver gang noe skjer

Du har barn, ts? Hvordan er det for de å leve i dette, tror du? I over to år nå?

Har klagd masse til styret. De er venner med vår nabo så de blir inhabile, og om jeg sier at de stamper så svarer styreleder: «nei det gjør de ikke». Han har også spurt andre naboer på andre siden av tunet om de hører stampingen deres, altså selvfølgelig hører de ikke det når de er i en annen bygning og bor flere meter unna. 

Har varslet politiet. Det bedrer seg i en måneds tid før det ble ille igjen. 

Flytte har vært vanskelig pga flere ting, og ikke kan bytte skole. Det er ikke bare bare å selge og finne nytt i området og vi visste ikke på forhånd at de naboene der (ja jeg googla de på forhånd) skulle være sånn. Tror du ikke jeg tenker over hvordan det er? Jeg tenker på det daglig. De ødelegger jo hverdagene, feriene, bursdagene og høytidene våre. Hadde jeg kunne flyttet hadde jeg gjort det første uka for så ille er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har blitt sakt mange ganger, men dette er hva du gjør:

- Ved hver trussel, bråk eller andre former for angrep mot deg ringer du politiet. HVER ENESTE GANG. For selv om det enkelte ganger ikke hjelper, så blir alle varsler registrert. Fortelle om frykten du føler, søvmangel og ting som er rettet mot deg, hver eneste gang du snakker med politiet. Dette er ikke vanlig nabobråk, og jeg snakker av erfaring, politiet rykker ut til slikt, men de er ikke synske.

-  Tar de inn mindreårige som er beruset, ringer du umiddelbart, du venter ikke på bråket. Det samme hvis det foregår rusmisbruk der.

- Er flere naboer lei dem og styret ikke gjør noe pga inhabilitet, går dere sammen for å få flertallet for å bytte styre. Dette allerede nå, ikke neste generalforsamling.

- Media. Gjør ikke politiet noe til tross for at du ringer hver eneste gang går du til media. Ting begynner ofte å rulle i det media tar tak i ting. 

Naboene dine er syke, så de kommer aldri til å slutte fordi du ber om det, du må få hjelp av andre. Å selge går dessverre ikke da du har opplysningsplikt om slike ting.

Anonymkode: 34c07...5f7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 8.13):

Aldri i verden. Dette er en voksen sønn som spytter på døra mi, setter hodet sitt tett oppi ansiktet mitt og roper og ler høyt om han treffer på meg offentlig på f eks matbutikken. De står på stedet hvil og hopper og stamper nedi gulvet, mora gjør likedan men sønnen er verst. Det er det jeg vil kalle åndssvake mennesker og slike er umulig å snakke med. Han trakasserer sånn at vi ikke kan bruke vårt eget hjem på normal måte slik som balkongen vår hvor han har soveromsvinduet sitt på samme side så han begynner å rope til vi går inn igjen. Vi må tidvis ta bilen og kjøre ut på lørdagskvelder for å få litt ro og fred. De der går all in for å plage naboene sine. Han har også plaget andre nabo da vi flytta inn, hvor de forsøkte å grille på sin balkong men måtte trekke seg inn igjen pga de var så plagsomme og høylytte. De har også flyttet.  

De høres ut som sosiopater og psykopater. Null empati og folkeskikk. Plager, mobber og trakkaserer deg . Kan du politianmelde for trussler og personsjikane ?

Anonymkode: 204fe...05c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 11.31):

Jo, men det ser ikke ut som at det går! Med så sjuke naboer, det er som å tro på julenissen. Så frekk du er. 

Det høres ikke sunt ut å bo sånn, og når det blir trusler utenom hjemmet også, så man må jo ta vare på egen helse. Da er å flytte en løsning som jeg anser som den beste, var det så fælt at jeg spurte om hvorfor det ikke er alternativ?? Andre naboer har jo flyttet.

Anonymkode: 6d849...847

Oppfattet ikke at vedkommede kritiserte deg ved å påpeke at hvorfor ikke få fred i sitt hjem, istedetfor å flytte...hvorfor var det så frekt ifg deg?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.42):

Men hvordan skal hun få flyttet- det er ikke bare bare å få solgt når grunnen er crazy naboer. Ingen vil jo kjøpe noe da, og kjøpet kan bli omgjort hvis nye naboer skjønner at de har blitt lurt. Man må oppgi ting man kjenner til ang bolig ved salg.

Så du hjelper ikke til med dine enkle og urealistiske svar.

Anonymkode: 4d88f...1c4

Så motbydelig svar. 

Hvis ts ikke ringer politiet, ikke anmelder, ikke får gehør i styret, og flytte er uaktuelt må hun bare akseptere det da, og sette barnet i en viss risiko for at noe skjer i møte med naboen. Å tape økonomisk på å flytte er av og til noe man må innfinne seg i for å sikkre seg, spesielt barna. Ingen har sagt det er enkelt, men så urealistisk er det heller ikke. Å oppgi at de har en konflikt med naboen trenger ikke bety at alle kjøpere blir skremt av å kjøpe.

Og du er ufyselig sånn du svarer. Skulle tro du støttet den type oppførsel naboene driver med. Du hjelper ikke så mye til du heller da.

Anonymkode: 73b4d...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Oppfattet ikke at vedkommede kritiserte deg ved å påpeke at hvorfor ikke få fred i sitt hjem, istedetfor å flytte...hvorfor var det så frekt ifg deg?

Vil tro at det er bedre å svare saklig på hvorfor det å flytte er uaktuelt, enn å svare med et spørsmål. Det kan oppfattes frekt og udannet når man spør om noe uten å få et ordentlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 11.22):

Så motbydelig svar. 

Hvis ts ikke ringer politiet, ikke anmelder, ikke får gehør i styret, og flytte er uaktuelt må hun bare akseptere det da, og sette barnet i en viss risiko for at noe skjer i møte med naboen. Å tape økonomisk på å flytte er av og til noe man må innfinne seg i for å sikkre seg, spesielt barna. Ingen har sagt det er enkelt, men så urealistisk er det heller ikke. Å oppgi at de har en konflikt med naboen trenger ikke bety at alle kjøpere blir skremt av å kjøpe.

Og du er ufyselig sånn du svarer. Skulle tro du støttet den type oppførsel naboene driver med. Du hjelper ikke så mye til du heller da.

Du er faktisk helt på jordet med svarene dine. Helt uten reell livserfaring.

Anonymkode: 4d88f...1c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...