Gå til innhold

Eksen er slitsom å samarbeide med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har barn sammen, tvillinger på 4. Da vi gikk fra hverandre ble vi enige om å beholde huset og heller bytte på å bo der annenhver uke. Gjøre det best mulig for guttene. Da har vi en 1-roms leilighet i nærheten av huset som vi deler på å bo i uka vi ikke er med barna. Hovedgrunnen til at vi gikk fra hverandre var den barnslige personligheten hans. Det var så mye klovneri. Var såpass forelsket at jeg så forbi alt det til det ikke gikk mer. Problemer er at eksen blir verre for hvert år som går, ikke rydder han, ikke henter han i barnehagen når han skal. Finner på mye annet rart også. Stadig flere unnskyldninger og jeg må alltid stille opp i siste liten for å ta over for han. Han var og er som en evig tenåringsgutt. På foreldresamtaler i barnehagen brukte han halve tiden på å prate om parkeringsplasser. 

Nå har han fått seg dame som krever sitt. Det er som om han tar alle avtaler vi har for gitt. Forrige uke hadde damen influensa, da skulle han over å hjelpe henne enda han skulle ha barna den uken. Hva han skulle hjelpe henne med annet enn å selv bli smittet vet man altså ikke… Barna var også småsyke, jeg hadde dem hjemme fra barnehagen flere dager. Fikk da ha hjemmekontor. Måtte ta over for han fordi damen hans var syk. Det er helt meningsløst. Nå skulle han ha barna i vinterferien, men  avlyste fordi kjæresten har bursdag og de har fått tilbud om å slenge seg på en vennetur til i Spania. Alt handler om kjæresten.

Nei, jeg er ikke sjalu. Vil bare at han skal åpne munnen sin innen rimelig tid og ta sin del av ansvaret. Ikke drøye med å fortelle alt i siste liten. Han sier gjerne ting  gjennom tekstmeldinger med masse emojier. Smisker seg fram. Hvis jeg stiller krav blir han så sippete og furt..

Vi kan ikke ha det gående slik til gutta er 18 år.. Han må ut av puberteten..

Anonymkode: 8d0fe...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke forandre ham. Du kan bare forandre situasjonen. Slutt å dele bolig og omsorg.

Anonymkode: 3f5af...fa4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke forandre ham. Du kan bare forandre situasjonen. Slutt å dele bolig og omsorg.

Anonymkode: 3f5af...fa4

Helt enig, som jeg leser ts er ikke dette en holdbar situasjon. For å si det på en annen måte, hadde det ikke vært for tvillingene hadde ts flytte milevis unna. Til tråd starter, siden eksen din har ny kjæreste og er mer opptatt av henne, er det mulig du kan få mer enn 50/50 av omsorgen? Hvis han går med på det kan du få litt mer avstand?

Anonymkode: 17e6e...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finner du deg i dette? Dokumenter det han gjør, søk om å få fullt og helt ansvar og omsorg for barna. Barna trenger stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...