Hulderen Skrevet torsdag kl 07:40 #21 Del Skrevet torsdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kløe ifm leverskade opptrer oftest pga at leveren ikke klarer å kvitte seg med avfallstoffer. Da samles bilrubin opp i kroppen, som er et leverenzym. Når dette blir for høyt så får man gulsot, og da begynner man som regel å klø, så med mindre du er gul så er det lite sannsynlig at dette er leverrelatert. Min datter har nylig hatt skabb og hun klødde veldig både under og overalt på føttene. Ta en tur til legen, så kan du be om en blodprøve så kan du være helt sikker. Anonymkode: 66ca6...e4c Ved autoimmune leversykdommer, så kommer kløe lenge før man får gulsot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:47 #22 Del Skrevet torsdag kl 13:47 Hulderen skrev (6 timer siden): Ved autoimmune leversykdommer, så kommer kløe lenge før man får gulsot. Joda. Men, det kommer andre symptomer (slapp, trøtt, magesmerter osv) før kløe igjen. Anonymkode: 66ca6...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet torsdag kl 13:59 #23 Del Skrevet torsdag kl 13:59 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Joda. Men, det kommer andre symptomer (slapp, trøtt, magesmerter osv) før kløe igjen. Anonymkode: 66ca6...e4c Hvorfor svarer du på ting du ikke kan noe om? For noen er kløe første symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:31 #24 Del Skrevet torsdag kl 14:31 Må jeg vente 3 uker på legetime fordi noen klør litt under føttene og tror det er noe med leveren 😫 Anonymkode: b3a79...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:13 #25 Del Skrevet torsdag kl 15:13 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ville forsøkt Canesten. Anonymkode: 3fc82...e43 Og hvorfor ville du det? AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sopp? Prøvd Canesten eller Lamisil krem? Anonymkode: 1792d...a75 Hvorfor anbefaler også du noe man ikke skal bruke uten å være sikker på at man har sopp? At Lamisil og Canesten er uten resept på apoteket betyr ikke at det skal brukes ukritisk. Pakningsvedleggene er òg klare på at preparatene kun skal brukes der man er sikker på at man har sopp. Hvorfor? Jo, fordi resistens utvikling også gjelder sopp midler ikke bare antibiotika og lusemiddel. Anonymkode: 2b228...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:39 #26 Del Skrevet torsdag kl 17:39 Hulderen skrev (3 timer siden): Hvorfor svarer du på ting du ikke kan noe om? For noen er kløe første symptom. Vet du hva, nå gidder jeg ikke å diskutere med deg! For NOEN så er første tegn på ALS leamus i en finger. For NOEN så er første tegn på tarmkreft overdreven raping. Gå til legen å si at du klør under føttene som første og eneste symptom, og si at du mistenker leversykdom, og se på reaksjonen til legen, gjør det! Jeg prøver i motsetning til deg å informere ts om at leversykdom er lite sannsynlig da man gjerne har flere symptomer og tegn. Du derimot prøver å kuppe tråden med å belære meg noe du påstår jeg ikke vet, som en trassig drittunge! Jeg VET hva jeg snakker om! Anonymkode: 66ca6...e4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:37 #27 Del Skrevet torsdag kl 22:37 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men jeg har ingen utslett eller forandringer i huden. Klør på resten av kroppen også. Men mest på føttene. Ull er en faktor i alle fall. Takk for tips til krem. Har et barn som får kuldeutslett på hendene. Anonymkode: cc483...c30 Vanlig å ikke ha utslett ved atopisk hud. Forsøk å bytt vaskemiddel på klær og sengeklær, unngå parfymert. God bedring Anonymkode: e5b1f...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:37 #28 Del Skrevet torsdag kl 22:37 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og hvorfor ville du det? Hvorfor anbefaler også du noe man ikke skal bruke uten å være sikker på at man har sopp? At Lamisil og Canesten er uten resept på apoteket betyr ikke at det skal brukes ukritisk. Pakningsvedleggene er òg klare på at preparatene kun skal brukes der man er sikker på at man har sopp. Hvorfor? Jo, fordi resistens utvikling også gjelder sopp midler ikke bare antibiotika og lusemiddel. Anonymkode: 2b228...a03 I tillegg så vil det forverre om det f.eks er atopisk eksem og tynn hudbarriere. Ikke bruk soppmiddel uten å sjekke at du har sopp. Anonymkode: e5b1f...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå