AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Jeg reagerte på måten han sa ting på, og ble plutselig slengt en kommentar om at «DU har asbergerssyndrom» Vurderer om jeg skal kutte kontakten, siden han aldri har vært en god far. Hadde dette vært dråpen for dere, eller ville dere fortsatt en relasjon? Til informasjon så har han sagt en del spydige kommentarer tidligere, så jeg kjenner at dette er dråpen. Anonymkode: 65f1e...963
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg reagerte på måten han sa ting på, og ble plutselig slengt en kommentar om at «DU har asbergerssyndrom» Vurderer om jeg skal kutte kontakten, siden han aldri har vært en god far. Hadde dette vært dråpen for dere, eller ville dere fortsatt en relasjon? Til informasjon så har han sagt en del spydige kommentarer tidligere, så jeg kjenner at dette er dråpen. Anonymkode: 65f1e...963 Hvilken sammenheng? Mente han og være frekk eller var det for og fortelle deg at du har autisme uten og vite det? Var han nedlatende? Jeg har autisme uten at så mange vet det inkludert min far. Men de som vet det ville aldri sagt noe på det uansett og ingen synes noe negativt av de som vet det. Min far hadde garantert dømt meg og derfor vet ikke han noe. Min far sier frekke ting og skjuler det så har kontakt men lite. Men kunne aldri kuttet han helt ut siden han er min far Anonymkode: 8a355...484
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken sammenheng? Mente han og være frekk eller var det for og fortelle deg at du har autisme uten og vite det? Var han nedlatende? Jeg har autisme uten at så mange vet det inkludert min far. Men de som vet det ville aldri sagt noe på det uansett og ingen synes noe negativt av de som vet det. Min far hadde garantert dømt meg og derfor vet ikke han noe. Min far sier frekke ting og skjuler det så har kontakt men lite. Men kunne aldri kuttet han helt ut siden han er min far Anonymkode: 8a355...484 Han sa dette når han var sint. Anonymkode: 65f1e...963
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Jeg tenker at det må du kjenne på selv, ingen her kjenner til din situasjon, og dette er for lite informasjon for at noen av oss her inne skal kunne ta en vurdering. Men som du sier, du kjenner at dette er dråpen, og du kjenner deg selv best. Har du familie, venner, psykolog eller andre du kan rådføre deg med som kjenner deg og din situasjon bedre? Prøv å snakk med noen som er nærmere, men som kanskje ikke er inhabil i denne situasjonen. Håper du har gode folk rundt deg! ❤️ Anonymkode: ded6f...d40 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg reagerte på måten han sa ting på, og ble plutselig slengt en kommentar om at «DU har asbergerssyndrom» Vurderer om jeg skal kutte kontakten, siden han aldri har vært en god far. Hadde dette vært dråpen for dere, eller ville dere fortsatt en relasjon? Til informasjon så har han sagt en del spydige kommentarer tidligere, så jeg kjenner at dette er dråpen. Anonymkode: 65f1e...963 Du kan kutte ut hvem som helst, ts, uten noen som helst årsak. Din far og mor selvsagt inkludert. Hvorfor skulle du sette lavere krav til egne foreldre enn til en venn eller partner? Det er jo en rent dysfunksjonell ide. Du kan avslutte enhver relasjon fordi du ikke lengre ønsker være i en relasjon til personen. Ja, du kan velge å gi dem en grunn. Men «jeg vil ikke» er absolutt maks av alt du skylder dem av årsak. Så det er ditt valg. Og du må aldri noensinne forklare, begrunne eller forsvare det valget. Velger noen i din omgangskrets å si til deg til at du skylder dem en begrunnelse? Vit at de har sin egen agenda med det, og at den agendaen ikke er til ditt beste. Avvis dem bestemt og uten omsvøp. Anonymkode: 80a59...e43
AnonymBruker Skrevet 12. februar #6 Skrevet 12. februar Jeg ville mest sannsynlig ikke brydd meg. Enten har du det og han er dum, eller så har du det ikke og han er teir Anonymkode: 3776b...9af
AnonymBruker Skrevet 12. februar #7 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan kutte ut hvem som helst, ts, uten noen som helst årsak. Din far og mor selvsagt inkludert. Hvorfor skulle du sette lavere krav til egne foreldre enn til en venn eller partner? Det er jo en rent dysfunksjonell ide. Du kan avslutte enhver relasjon fordi du ikke lengre ønsker være i en relasjon til personen. Ja, du kan velge å gi dem en grunn. Men «jeg vil ikke» er absolutt maks av alt du skylder dem av årsak. Så det er ditt valg. Og du må aldri noensinne forklare, begrunne eller forsvare det valget. Velger noen i din omgangskrets å si til deg til at du skylder dem en begrunnelse? Vit at de har sin egen agenda med det, og at den agendaen ikke er til ditt beste. Avvis dem bestemt og uten omsvøp. Anonymkode: 80a59...e43 Jeg har også ei datter på 3 år, så føler jeg sitter i en vanskelig situasjon. Om hun skal ha kontakt eller ei. Han er veldig glad i henne og det er gjensidig, så jeg er usikker på hvor enkelt det vil være å kutte kontakten, men han er svært belastende i mitt liv. Vil ikke straffe henne, men samtidig ikke utsette meg for noe. Anonymkode: 65f1e...963
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han sa dette når han var sint. Anonymkode: 65f1e...963 Hvorfor var han sint? Regner med at det var deg han var sint på. Anonymkode: bfccc...bd7
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor var han sint? Regner med at det var deg han var sint på. Anonymkode: bfccc...bd7 Det er riktig! Fordi jeg reagerer på hvordan han snakker til meg, og er spydig. Gav han beskjed om det, og dette var galt. Sa jeg trengte en pause, og der fikk jeg det så det sang. Anonymkode: 65f1e...963
AnonymBruker Skrevet 12. februar #10 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg reagerte på måten han sa ting på, og ble plutselig slengt en kommentar om at «DU har asbergerssyndrom» Vurderer om jeg skal kutte kontakten, siden han aldri har vært en god far. Hadde dette vært dråpen for dere, eller ville dere fortsatt en relasjon? Til informasjon så har han sagt en del spydige kommentarer tidligere, så jeg kjenner at dette er dråpen. Anonymkode: 65f1e...963 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her.. Har du asperger eller ikke? Og om du har det, hva er problemet med at han sier det til deg? Jeg klarer ikke å se at det er en spydig kommentar, som du skriver. Om du ikke har det, kan du jo svare tilbake med å si noe sånt som; "Vel, du har podagra!" Anonymkode: 29757...164
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her.. Har du asperger eller ikke? Og om du har det, hva er problemet med at han sier det til deg? Jeg klarer ikke å se at det er en spydig kommentar, som du skriver. Om du ikke har det, kan du jo svare tilbake med å si noe sånt som; "Vel, du har podagra!" Anonymkode: 29757...164 Jeg har ikke det. Problemet er jo at han slengte det ut i sinne. Og ellers er nedlatende mot meg. Anonymkode: 65f1e...963 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #12 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke det. Problemet er jo at han slengte det ut i sinne. Og ellers er nedlatende mot meg. Anonymkode: 65f1e...963 La meg gjette, du er helt uten ansvar for relasjon med din far, og du har selvfølgelig aldri vært stygg, ufin eller gjort eller sagt annet for å provosere han? Hva tror du han ville sagt om denne hendelsen? Anonymkode: 5a6ec...bc4
AnonymBruker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar Men har han rett da? Kan det være at du har Asperger, og at han ikke har turt å si noe om det før han ble sint og det kom ut på feil måte? Måten du skriver på er er jo ganske merkelig. En påstand uten noe særlig kontekst, hvor du ber folk vurdere ut ifra nesten ingen informasjon. Har en mann med asperger, og han gjør det hele tiden. Slenger ut minimum antall ord, og forventer t alle andre skal fill in the blanks 🙃 Anonymkode: 2dca0...c0f 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har også ei datter på 3 år, så føler jeg sitter i en vanskelig situasjon. Om hun skal ha kontakt eller ei. Han er veldig glad i henne og det er gjensidig, så jeg er usikker på hvor enkelt det vil være å kutte kontakten, men han er svært belastende i mitt liv. Vil ikke straffe henne, men samtidig ikke utsette meg for noe. Anonymkode: 65f1e...963 Hvis han er spydig og lite hyggelig så er han kanskje ikke den rette personen til å ha kontakt med 3-åringen. Blir jo da bare et tidsspørsmål før han gjør det samme mot henne. Anonymkode: c1c81...29d
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men har han rett da? Kan det være at du har Asperger, og at han ikke har turt å si noe om det før han ble sint og det kom ut på feil måte? Måten du skriver på er er jo ganske merkelig. En påstand uten noe særlig kontekst, hvor du ber folk vurdere ut ifra nesten ingen informasjon. Har en mann med asperger, og han gjør det hele tiden. Slenger ut minimum antall ord, og forventer t alle andre skal fill in the blanks 🙃 Anonymkode: 2dca0...c0f Nei, det tror jeg ikke bare på grunn av at jeg reagerer på hvordan ting blir sagt og måten ting blir gjort. Elsker å være sosial, jobber på akuttmottaket med mennesker og har ingen pekepinn mot det heller. Orket ikke et superlangt innlegg heller. Problemet er vel mer at han sa det i sinne, og for å være slem. -ts Anonymkode: 65f1e...963
AnonymBruker Skrevet 13. februar #16 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det tror jeg ikke bare på grunn av at jeg reagerer på hvordan ting blir sagt og måten ting blir gjort. Elsker å være sosial, jobber på akuttmottaket med mennesker og har ingen pekepinn mot det heller. Orket ikke et superlangt innlegg heller. Problemet er vel mer at han sa det i sinne, og for å være slem. -ts Anonymkode: 65f1e...963 Om du klarer full jobb på akuttmottak og ivareta barn så har du neppe nevroatypiske tilstander. Det ville slitt deg totalt ut. Men om du så hadde det, hva så 😅🤷♀️ Min mor sa noe tilsvarende til meg i en diskusjon. Hun har adhd, og er ikke så god på å veie utsagn og følelsesregulering. Så når hun blir frustrert/sint, så er hennes forsvar å angripe med latterliggjøring, gjerne noe diagnose eller liknende. Jeg var da «psykisk syk». Sagt sånn klassisk oppgulp med hensikt å fornærme. Min tanke var «mnei, ikke psykisk syk - men om jeg var det så er vel ikke det noen fornærmelse?». Jeg kuttet henne ikke ut per se, men vi har som søsken tatt pauser i perioder ja. Noen kuttet helt ut. Begeret rant totalt over for ene søsken som hjalp SIGNIFIKANT på mengden «plumpe ut spydigheter». Hjalp dog ikke de foregående mange årene. Og den litt interessante vrien var kommentar når jeg var alvorlig syk med en viss risiko for liv som hun visste om. Vi hadde en uenighet (hun fordømte medisinbruk for sykdommen slik jeg oppfattet det), og istedetfor å si «nei, da misforstod du» så er første respons «skal det være sånn vil jeg jo ikke komme på besøk mer». I praksis: «barnebarn skal ikke få se besteforeldre mer og ikke voksent barn som står i en mulig risiko for død - fordi jeg ikke liker tonen». Hadde jeg orket forklare hvordan sånt oppfattes hadde hun ikke ment det. Men veldig mange har aldri lært å håndtere vanskelige følelser = går i spydig forsvar og stolthet. Så: hva med å spørre åpent hvor dette kommer fra og hva han tenker om intensjonen? Hva konkret ønsker han egentlig i deres relasjon - og med barnebarn? Er han villig til å jobbe med at dere kan unngå å havne i den unødvendige spiralen? Anonymkode: 87725...824
AnonymBruker Skrevet 13. februar #17 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har også ei datter på 3 år, så føler jeg sitter i en vanskelig situasjon. Om hun skal ha kontakt eller ei. Han er veldig glad i henne og det er gjensidig, så jeg er usikker på hvor enkelt det vil være å kutte kontakten, men han er svært belastende i mitt liv. Vil ikke straffe henne, men samtidig ikke utsette meg for noe. Anonymkode: 65f1e...963 Vist han kan bli så frekk med deg så kan han også det med din datter. Var han sånn når du var liten så vet du også at han ikke bryr seg om barn heller. Anonymkode: 8a355...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå