AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:37 #1 Del Skrevet onsdag kl 19:37 Hei dere. Jeg koniserte livmorhalsen for et par år siden og er nå gravid. Jeg mener de måtte «ta en god del» av livmorhalsen og at den derfor er litt kort nå. Jeg er redd for for tidlig fødsel. Jeg vurderer å gå til privat gynekolog for å sjekke med innvendig ultralyd hvordan det egentlig står til. Vil gyn kunne se noe som kan indikere risiko for prematur fødsel - eventuelt se det motsatte, at alt ser bra ut og ingen grunn til bekymring? hva er deres erfaringer? Anonymkode: 5d8ae...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:38 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:38 Hos meg fikk jeg også beskjed om at de tok mer enn normalt. Jeg sa selv i fra om at jeg ønsket å få sjekket livmorhalsen da jeg ble gravid, og jm sendte henvisning til gyn (trengte ikke gå privat). Målte rundt uke 28 og 32, og den var kort (2,5 og 2 cm). Det var dog ingen tegn til åpning/nebbing, og jeg fødte min første i uke 37+3. Gyn kan se om livmorhalsen er lukket eller ev. litt åpen. Jeg er gravid igjen nå, og livmorhalsen (målt i uke 29) var hele 3,8 cm. Så det trenger ikke å bety at din er kort nå.🙂 Den kan visst variere i lengde. En ting som er greit å vite med konisering, er at man ofte får arrvev i etterkant, som legger seg som et stramt strikk på livmorhalsen. Dette kan gjøre at fødselen drøyer, da kroppen må jobbe litt ekstra for å åpne dette. Ikke for å skremme deg, med det skjedde med meg, i hvert fall. Fødselen tok nesten tre døgn, men når det først løsnet, så fikk jeg full åpning på veldig kort tid. Jeg var i hvert fall glad jeg leste meg opp på dette i forkant, så jeg var forberedt. Fødte ellers helt normalt. 😊 Anonymkode: cc36c...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:44 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:44 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom til å kunne gå et fullt svangerskap etter konisering. Det ville garantert ende i for tidlig fødsel. Det de kunne gjøre, var å "knyte igjen" dem som er igjen av livmorhalsen slik at den holder seg lukket lengre, men det er ikke optimalt. Anonymkode: 1864a...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:10 #4 Del Skrevet torsdag kl 08:10 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom til å kunne gå et fullt svangerskap etter konisering. Det ville garantert ende i for tidlig fødsel. Det de kunne gjøre, var å "knyte igjen" dem som er igjen av livmorhalsen slik at den holder seg lukket lengre, men det er ikke optimalt. Anonymkode: 1864a...776 Da må de ha tatt fryktelig mye av livmorhalsen. Anonymkode: d242e...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:00 #5 Del Skrevet torsdag kl 19:00 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom til å kunne gå et fullt svangerskap etter konisering. Det ville garantert ende i for tidlig fødsel. Det de kunne gjøre, var å "knyte igjen" dem som er igjen av livmorhalsen slik at den holder seg lukket lengre, men det er ikke optimalt. Anonymkode: 1864a...776 Huff, det er en veldig brutal beskjed å få…! Du har ikke vært gravid etter det? Anonymkode: 5d8ae...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:01 #6 Del Skrevet torsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hos meg fikk jeg også beskjed om at de tok mer enn normalt. Jeg sa selv i fra om at jeg ønsket å få sjekket livmorhalsen da jeg ble gravid, og jm sendte henvisning til gyn (trengte ikke gå privat). Målte rundt uke 28 og 32, og den var kort (2,5 og 2 cm). Det var dog ingen tegn til åpning/nebbing, og jeg fødte min første i uke 37+3. Gyn kan se om livmorhalsen er lukket eller ev. litt åpen. Jeg er gravid igjen nå, og livmorhalsen (målt i uke 29) var hele 3,8 cm. Så det trenger ikke å bety at din er kort nå.🙂 Den kan visst variere i lengde. En ting som er greit å vite med konisering, er at man ofte får arrvev i etterkant, som legger seg som et stramt strikk på livmorhalsen. Dette kan gjøre at fødselen drøyer, da kroppen må jobbe litt ekstra for å åpne dette. Ikke for å skremme deg, med det skjedde med meg, i hvert fall. Fødselen tok nesten tre døgn, men når det først løsnet, så fikk jeg full åpning på veldig kort tid. Jeg var i hvert fall glad jeg leste meg opp på dette i forkant, så jeg var forberedt. Fødte ellers helt normalt. 😊 Anonymkode: cc36c...b32 Kjempenyttig å vite. Tusen takk! Bra det har gått bra med deg. ❤️ Anonymkode: 5d8ae...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Er konisert to ganger. Fikk beskjed om at de i dag tok så lite at det sjeldent var risiko for for tidlig fødsel. Fikk første barnet uke 37+3 og andre uke 39+4 nå nylig Anonymkode: 3e5d3...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Er konisert en gang. Vet ikke om de tok lite, medium eller mye. Er gravid nå og både fastlege og jordmor har vært helt ubekymret angående konisering når jeg har spurt om det, og ikke ment det var nødvendig å sjekke eller ekstra oppfølging på noen måte. Uke 35 nå, og ingen tegn til fødsel enda hvertfall. Anonymkode: 840ec...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå