Gå til innhold

Relasjon i fwb-forhold - er jeg for sensitiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt - jeg har i ca et år hatt et fwb-forhold til en jeg har kjent i over 20 år. Vi finner på masse ting sammen, reiser, middager, snakker om det meste, har sex og sover sammen 2-3 ganger i uka. Stort sett er tonen veldig god og begge tar ca like mye initiativ. Vi kommer ikke til å bli et par, og det er heller ikke noe jeg ønsker.

Det er noen ganger jeg kan kjenne på at jeg blir litt skuffet og lei meg, og jeg lurer på om jeg er for sensitiv eller ikke. Ønsker å høre deres ærlige meninger og hva dere hadde følt eller gjort i samme situasjon.

Eks 1: vi har nettopp hatt sex og er det noe jeg setter pris på så er det den etter sex-rusen og praten ☺️ det hender da at han plutselig begynner å snakke om både ekser, tidligere liggehistorier og one night stands. Det toppet seg for meg da han dro fram mobilen og bilder av eksen plutselig poppet opp (da la han raskt vekk mobilen riktignok). Er jeg for kravstor når jeg tenker at den type samtaler kan vi ha på andre tidspunkt enn når vi akkurat har hatt sex?

Eks 2: vi hadde en avtale, og han skriver plutselig at han har fått tilbud om å jobbe og måtte si ja til det. Det var så og si hele ordlyden i meldingen. Jeg tror at jeg hadde kostet på meg et "sorry" og kanskje tilogmed "hadde lyst å treffe deg ikveld men må prioritere å jobbe, tar det igjen en annen kveld?". Jeg føler vel litt at jeg  og tiden min er lite verdt. Er jeg for sensitiv i denne situasjonen?

Anonymkode: 712d0...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo et kjæresteforhold du beskriver 🙈😆

Anonymkode: 4c2cd...93f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bryr seg ikke nok dessverre. Du fortjener bedre. Virker også som du trenger mer. 

Anonymkode: 8cbd1...a68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som et forhold, enig med deg over her.

Du er jo veldig åpenbart emosjonellt knyttet til han.

Anonymkode: 051c1...a81

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er som et forhold, enig med deg over her.

Du er jo veldig åpenbart emosjonellt knyttet til han.

Ja, det er jeg nok. Er glad i fyren og han er jo en person jeg har kjent veldig lenge. Det er absolutt vanskelig å skille mellom hva som er romantiske følelser eller ei. Uansett så er jeg komfortabel med at det ikke blir oss. Mange grunner til det, men det er ikke så relevant.

Uansett så lurer jeg på om noen har noen synspunkter mtp spørsmålene mine 😉

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er snakk om småting men typisk ting man lett blir lei seg over om det er kjæresten...

Anonymkode: ea0ea...60e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke forvente å bli behandlet som en kjæreste når du ikke er det.

Anonymkode: c569d...f5a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er jeg nok. Er glad i fyren og han er jo en person jeg har kjent veldig lenge. Det er absolutt vanskelig å skille mellom hva som er romantiske følelser eller ei. Uansett så er jeg komfortabel med at det ikke blir oss. Mange grunner til det, men det er ikke så relevant.

- ts

Synspunktet mitt er at du ikke passer til å ha en fwb relasjon til han, fordi du liker han mer enn du burde og er såret. 

Jeg syns det er unødvendig av han å snakke om andre damer i sengen med deg, men grunnen til deg er jo at jeg forholder meg til at det er sårende for en kjæreste å høre. Om det bare er en venn så er ikke den følelsen vanskelig å møte.

Dere har jo sex, men det skal jo ikke være for noe annet enn å dekke det fysiske behovet til dere finner noen dere faktisk liker. 

Så du bør kanskje være litt mer ærlig med deg, om du kan leve med sjalusien, sårbarheten og sexen og tiden med han her er verst det. Du kan gå ut å lete etter en annen også 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke forvente å bli behandlet som en kjæreste når du ikke er det.

Anonymkode: c569d...f5a

Skulle til å skrive dette jeg og.

Anonymkode: e088a...80b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er ærlig med deg selv.
Du er seksuelt tiltrukket av ham, liker hans selskap og har følelser for ham. Over en periode på ett år. 
Du kjenner på både sjalusi og skuffelse. Den grunnen som du skriver at han ikke er interessant for deg, den tror jeg du hadde drite i om du faktisk hadde sjans på han

Anonymkode: 96c73...c07

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg tror du graver deg dypere i en forelskelse og mister tid du vil angre på, hvor du kunne funnet en som føler det samme.

Har tar fokuset på det du trenger, du vil ikke klare å møte noen om du bare vil være med han her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere har litt rett. Samtidig vet jeg at jeg er en person som aldri har lett på sex og syns sex i seg selv er intimt og sårbart. Jeg hadde ikke satt pris på det om en jeg møtte første gangen hadde snakket om exen i senga heller 😅 men kanskje jeg er for sensitiv generelt sett.

Det at vi aldri kommer til å bli et par og det er noe jeg er komfortabel med, det står jeg for. Vi passer ikke sammen. Jeg har i en eller grad følelser for han, men ikke i den grad at jeg har lyst at det skal bli noe mer seriøst.

Jeg koser meg igrunnen veldig med denne relasjonen slik den er, med unntak av da noen tilfeller, som nevnt. Det skal sies at jeg ser på mine nærmeste venner som familie og han er jo blitt en av mine nærmeste nå. Og jeg stiller veldig opp, syns det er viktig å behandle hverandre på en god måte. Mulig jeg forventer for mye av han, som noen av dere skriver. Det er uansett nyttig å høre hva andre tenker rundt dette syns jeg, så takk til dere som tar dere tid til å skrive:) 

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er relasjonsskadd. Du beskriver et kjæresteforhold, og det er det det er. 

Anonymkode: 4c2cd...93f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du ønsker å bli behandlet med kjæreste-respekt.. Du har lov til å sette grenser selv i et fwb "forhold", så sett grensene. Om du er sensitiv? tja, det vil jeg nok si. Har selv hatt flere fwb "forhold" og det har aldri brydd meg noe særlig å snakke om sex med andre eller whatever for jeg har jo ingen følelser. Tror du har mer følelser enn du tørr å innrømme dessverre.. Ville spurt meg selv noen kritiske spørsmål her for å innse hva slags følelser ligger hos deg..

Anonymkode: 17481...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ha fwb forhold. Det er skadelig og roter til følelser. Hvis dere ikke skal ha forhold bør dere enten ha kun vennskap uten fordeler, kun fordeler uten vennskap, eller ikke ha kontakt.

Anonymkode: e94d0...5a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje dere har litt rett. Samtidig vet jeg at jeg er en person som aldri har lett på sex og syns sex i seg selv er intimt og sårbart. Jeg hadde ikke satt pris på det om en jeg møtte første gangen hadde snakket om exen i senga heller 😅 men kanskje jeg er for sensitiv generelt sett.

Det at vi aldri kommer til å bli et par og det er noe jeg er komfortabel med, det står jeg for. Vi passer ikke sammen. Jeg har i en eller grad følelser for han, men ikke i den grad at jeg har lyst at det skal bli noe mer seriøst.

Jeg koser meg igrunnen veldig med denne relasjonen slik den er, med unntak av da noen tilfeller, som nevnt. Det skal sies at jeg ser på mine nærmeste venner som familie og han er jo blitt en av mine nærmeste nå. Og jeg stiller veldig opp, syns det er viktig å behandle hverandre på en god måte. Mulig jeg forventer for mye av han, som noen av dere skriver. Det er uansett nyttig å høre hva andre tenker rundt dette syns jeg, så takk til dere som tar dere tid til å skrive:) 

- ts

Vil det si at du oppriktig vil bli glad på hans vegne om han sier nei til en sex-avtale med deg, fordi han har funnet en interessant dame og skal på date? Stiller du opp for din nærmeste venn med tips til bekledning, spisesteder og ønsker han hjertelig lykke til på daten?

For hvis du anser han som en av dine nærmeste venner, så går jeg ut i fra at du vil unne han å finne kjærligheten, og du vil støtte han fullt ut i det?

Anonymkode: ef5f8...d0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

- ts

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

- ts

1. Du er jo ikke komfortabel med det når du har kriterier på hva du tåler å snakke om når, og heller ikke tør å si det. 
2. Du koser deg jo ikke med relasjonen når du lengter etter mer. 

Dette er selvskading TS. Du ødelegger deg selv. Jeg kan ikke være i den type forhold fordi jeg blir emosjonelt knyttet til andre lett, og spesielt etter sex. Men jeg prøvde også før, latet som ting var ok. Du prøver å få deg selv til å tro at du er fornøyd med en trøstepakke som det her er, samtidig som du åpenbart trenger at han gir deg kjærestebehandling. 

Fwb går kun hvis det ikke er noen romantiske følelser overhode, fra noen av sidene. 

Anonymkode: f5814...000

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt fwb forhold før og det er veldig dumt ting å ha. En ender opp alltid såret. 
I mitt tilfellet så ble han såret, han sa ofte at vi bare var venner og at han ikke vil han forhold. Jeg var veldig glad i han og på et tidspunkt der så hadde jeg nok følelser for han når jeg ser tilbake på det. Men det er vanskelig å utvikle riktig følelser når en person sier hele tiden at man er bare venner. 
Så ut av det blå så traff jeg en fyr som jeg storm forelsket meg i, det var et sånn kjærlighet ved første blikk. 
Jeg sa til fwb at jeg skulle på date med en fyr, han tok det pent og sa det var ok. 
Dagen etter jeg hadde vært på date så sluttet han å svare meg og ble helt annerledes mot meg og kuttet helt kontakten med meg. Jeg snakket med kompisen han bodde med at jeg var bekymret, han sa at han hadde blitt helt knust og lå hjemme med skikkelig kjærlighetssorg fordi jeg dro på date med en annen. 

Sånne type forhold fungerer sjeldent, og slik jeg hører så har du allerede fått en slags tilknytning til han. Du sier at du ikke ønsker å være i et forhold med han, men kan det være noe du sier til deg selv for å ikke utvikle følelser? 
De følelsene virker å være der allerede. 

Anonymkode: bdf09...861

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sex 2-3 ganger i uken? Dere kan jo bare flytte sammen. 

Anonymkode: e0245...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kort fortalt - jeg har i ca et år hatt et fwb-forhold til en jeg har kjent i over 20 år. Vi finner på masse ting sammen, reiser, middager, snakker om det meste, har sex og sover sammen 2-3 ganger i uka. Stort sett er tonen veldig god og begge tar ca like mye initiativ. Vi kommer ikke til å bli et par, og det er heller ikke noe jeg ønsker.

Det er noen ganger jeg kan kjenne på at jeg blir litt skuffet og lei meg, og jeg lurer på om jeg er for sensitiv eller ikke. Ønsker å høre deres ærlige meninger og hva dere hadde følt eller gjort i samme situasjon.

Eks 1: vi har nettopp hatt sex og er det noe jeg setter pris på så er det den etter sex-rusen og praten ☺️ det hender da at han plutselig begynner å snakke om både ekser, tidligere liggehistorier og one night stands. Det toppet seg for meg da han dro fram mobilen og bilder av eksen plutselig poppet opp (da la han raskt vekk mobilen riktignok). Er jeg for kravstor når jeg tenker at den type samtaler kan vi ha på andre tidspunkt enn når vi akkurat har hatt sex?

Eks 2: vi hadde en avtale, og han skriver plutselig at han har fått tilbud om å jobbe og måtte si ja til det. Det var så og si hele ordlyden i meldingen. Jeg tror at jeg hadde kostet på meg et "sorry" og kanskje tilogmed "hadde lyst å treffe deg ikveld men må prioritere å jobbe, tar det igjen en annen kveld?". Jeg føler vel litt at jeg  og tiden min er lite verdt. Er jeg for sensitiv i denne situasjonen?

Det eneste som ikke minner om et forhold i beskrivelsen av han og deg, er at han ukritisk prater om ekser og viser deg fortid.

Rett ut; det virker ikke som du egentlig vet hva du føler. Nærheten har sin pris og ikke alle klarer å holde følelsene i sjakk selv om de påstår at det ikke er noe de ønsker. Han skjønte jo at telefonen ikke var velkommen. Tydeligvis tok han budskapet. Men du må også vite hva du ønsker. Dere må kommunisere. Ingen tankelesing eller forventninger om tankelesing. Begges ansvar.

Anonymkode: dfa58...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...