Gå til innhold

Far som plutselig vil ha kontakt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er det ikke slik med mye regler at forelder som driver samværssabotasje ikke får mer bidrag? Kanskje bidraget blir halvert nå som ts stopper samvær 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så når far i 4.5 hele år ikke har ønsket kontakt, så er det mor som har nektet? Det er ganske naturlig at mor er skeptisk når han brått kommer tilbake etter mange år. Hva om han forsvinner etter ett år igjen? Da er det jo mor som sitter igjen med et trist barn. Ja, kanskje far har forsøkt i underkant av 12 mnd, men hva med de andre årene? Det gikk vek rett forbi dine øyne og vilje til forståelse?

Anonymkode: 69dc2...19e

Dette startet jo tydligvis veldig tidlig, siden far allerede da barnet var ett år ønsket samvær og ble nektet.... Fordi mor mente hun hadde gjort det meste med barnet........ 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært ærlig med barnet og sagt far ikke ønsker kontakt. Og da ønsker nå han ikke kontakt med sin far. Og far prøver få meg til tvinge han. 

Anonymkode: bec4a...b3b

Du har jo åpenbart løyet til gutten deres! Far har jo forsøkt å oppnå kontakt flere ganger de siste årene, men du har nektet ham det! Jeg håper han tar deg for retten og vinner!

Anonymkode: 6dd2d...4dc

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men han har ikke vært til stede i flere år. Barnet er 6 år. Han prøver og si jeg har gjort ting vanskelig og ha kontakt. Men barnet vil ikke jeg kan ikke tvinge sønnen min heller. Han kunne tatt meg til retten for flere år siden og barnet var så viktig for han. Nå spiller han på at jeg har nektet. 

Et barn på den alderen er farget av deg og lojalitet til den han kjenner best. En på 6 er ikke selv istand til å ta slike beslutninger. 

Når far gjentatte ganger prøver å ta kontakt, mens du motarbeider, skjønner jeg at han går til retten. Det er ikke hva du kan kalle plutselig, det kan du kalle forventet og riktig. Hadde du samarbeidet hadde barnet kjent faren sin og du hadde ikke hatt en rettsak forran deg.

Barnet har det kanskje bra med din nye kjæreste, men et barn fortjener å kjenne faren sin og opphavet sitt.

Anonymkode: 10977...1ec

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har vært ærlig med barnet og sagt far ikke ønsker kontakt. Og da ønsker nå han ikke kontakt med sin far. Og far prøver få meg til tvinge han. 

Jo mer jeg leser jo mer heier jeg på pappan. Er det mulig å være så tett som dette og juge til sitt eget barn på denne måten. Det er så slemt at jeg har null sympati for det du nå går igjennom. 

Har du litt fornuft og medfølelse igjen i livet setter du deg ned med barnet og forklarer for barnet hva du har jugd om, hvordan ting egentlig henger sammen og at faren vil være en del av livet hans. Bare tenk på alt far og sønn har gått igjennom pga din egoisme. 

Far vil få foreldrerett i retten og samvær, vær heller en voksen person og inngå denne avtalen på egen hånd.. Du vil uansett ikke komme ut av det i noe bedre lys hvis du lar retten ta saken.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (1 time siden):

Så når far i 4.5 hele år ikke har ønsket kontakt, så er det mor som har nektet?

TS skriver selv i HI at far har forsøkt regelmessig gjennom disse årene men hun har nektet så det er hennes ord.. hjelper å lese alt før man lager sin egen virkelighet

Anonymkode: 85b86...778

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For det første, han har én biologisk pappa, og ingen kan erstatte han.

Han har prøvd gjennom flere år å få kontakt med sønnen sin, men du har nektet.

Selvfølgelig stiller han sterkt i en sak, og for sønnen din sin del, så bør du la de ha kontakt. Han finner ut at du har løyet til han etterhvert, og det er ikke spesielt gøy.

Anonymkode: b875d...b62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han har søkt delt foreldreansvar, med samvær som skal øke men han mener retten skal bestemme dette og ikke meg om hva som er til beste for barnet. Han har ikke søkt omsorg tror jeg. 

Du trenger å lære deg begrepene om du skal i retten. 

Det skilles mellom foreldreansvar, hovedomsorgen og samvær.

Foreldreansvar vil han få. 
Samvær vil han også få. 

Du skriver du har ‘vært ærlig overfor barnet og sagt at bf ikke ønsker å være med han, og derfor ønsker ikke gutten nå å være med far’. Da må du nå være ærlig med gutten og si at far ønsker å være med han nå. 

Og du må forberede gutten på å være med far. Du må lære deg å omgås far for gutten sin del. Det blir så bedre opplevelse for gutten om dere kan omgås. 
Samvær kommer til å skje. Nå blir det mye opp til deg om gutten vil ha det som en bra eller dårlig ting i livet sitt. Tvang eller ei, samvær kommer til å skje. 

Bestill time på fvk for samtaler med far om hvordan dere kan samarbeide om samvær og hvordan dere kan omgås sammen uten å krangle. Du må fa fokus på gutten og framtiden. Fortiden er fortiden og den må dere gi slipp på. 

Anonymkode: 8a35a...644

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS skriver selv i HI at far har forsøkt regelmessig gjennom disse årene men hun har nektet så det er hennes ord.. hjelper å lese alt før man lager sin egen virkelighet

Jeg skrev ikke det der... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perfume skrev (8 minutter siden):

Jeg skrev ikke det der... 🤔

nei der ser det ut som om det skjedde noe merkelig med siteringen - beklager.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du og far ikke er voksne nok til å være i samme rom uten å krangle, så bør barnet være sammen med en annen det er trygg på når det skal treffe pappa. 

En bestemor, tante, eller andre nære. 

Du må fremsnakke far her. Den som taper på din oppførsel er jo barnet. 

Anonymkode: 64ae8...094

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnet kommer til å forakte deg når han finner ut at det er du som har sabotert samvær, og snakket dritt om faren, ts. Og det kommer nok fram i lyset en dag når barnet er eldre.

Anonymkode: 09ddd...b54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du trenger å lære deg begrepene om du skal i retten. 

Det skilles mellom foreldreansvar, hovedomsorgen og samvær.

Foreldreansvar vil han få. 
Samvær vil han også få. 

Du skriver du har ‘vært ærlig overfor barnet og sagt at bf ikke ønsker å være med han, og derfor ønsker ikke gutten nå å være med far’. Da må du nå være ærlig med gutten og si at far ønsker å være med han nå. 

Og du må forberede gutten på å være med far. Du må lære deg å omgås far for gutten sin del. Det blir så bedre opplevelse for gutten om dere kan omgås. 
Samvær kommer til å skje. Nå blir det mye opp til deg om gutten vil ha det som en bra eller dårlig ting i livet sitt. Tvang eller ei, samvær kommer til å skje. 

Bestill time på fvk for samtaler med far om hvordan dere kan samarbeide om samvær og hvordan dere kan omgås sammen uten å krangle. Du må fa fokus på gutten og framtiden. Fortiden er fortiden og den må dere gi slipp på. 

Hvordan kan du si foreldreansvar vil han få? Når vi ikke klarer samarbeide og jeg har hatt det hele tiden tviler jeg på han får det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du si foreldreansvar vil han få? Når vi ikke klarer samarbeide og jeg har hatt det hele tiden tviler jeg på han får det 

Fordi det er en rettighet han har som far.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Foreldreansvar avhenger ikke av om foreldrene kan samarbeider ikke. Det avhenger av evne. Skal en miste foreldreansvar må man ha fortett seg noe alvorlig eller ha en utfordring som ikke kan forenes med å være foreldre.

Slik du har framstilt pappan i dette tilfelle høres han ut som en oppegående og fornuftig person som ikke tar av og lar sinne og ubetenksomhet styre. Det er iallfall ikke  noe du har skrevet som gjør han i nærheten av å ikke være kapabel til å ha foreldreansvar.

Det holder ikke å være en bitch og holde han unna barnet i 5 år for at noen skal miste foreldreansvar, heller tvert imot.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

det er relevant for om TS mottar fullt bidrag basert på at far ikke ser barnt fordi hun nekter får hun mer enn hun bør få siden far tydeligvis har villet ha kontakt mens mor har nektet.. 

Samværsfradrag skal dekke det barnet koster under samværet. Da sparer vel mor det samme og har ingen økonomisk vinning på det.

Anonymkode: 67f9b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kan du ikke høre på oss som har erfaring? Samarbeid spiller ingen rolle. Han får foreldreansvar. Men spør en advokat hvis du ikke tror oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jordbæra skrev (6 timer siden):

Er det ikke slik med mye regler at forelder som driver samværssabotasje ikke får mer bidrag? Kanskje bidraget blir halvert nå som ts stopper samvær 

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke høre på oss som har erfaring? Samarbeid spiller ingen rolle. Han får foreldreansvar. Men spør en advokat hvis du ikke tror oss.

Jeg leser kun om en mor som nekter å samarbeide. Hvordan far stiller seg, vet vi jo ikke siden vi kun bli presentert en side av saken her.

Men mor viser overhodet ingen ønske eller vilje til å samarbeide. På det alene taper mor på alle punkter om saken kommer for retten. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her sier ts: jeg klarer ikke å samarbeide med bf. Hun skriver vi, men det menes jeg. 

Dommeren kommer til å få se meldingene bf har sendt til mor, hvor mor nekter far å se barnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg leser kun om en mor som nekter å samarbeide. Hvordan far stiller seg, vet vi jo ikke siden vi kun bli presentert en side av saken her.

Men mor viser overhodet ingen ønske eller vilje til å samarbeide. På det alene taper mor på alle punkter om saken kommer for retten. 

Her sier ts: jeg klarer ikke å samarbeide med bf. Hun skriver vi, men det menes jeg. 

Dommeren kommer til å få se meldingene bf har sendt til mor, hvor mor nekter far å se barnet. 

Jeg nekter overhode ikke barnet ønsker ikke kontakt. Og barnets behov er viktigere enn fars og det forstår ikke han, han ber meg tilrettelegge bedre og jeg prøver men han vil ikke. Også at han tar ting til retten etter bare 2 måneder og søker foreldreansvar. Det er han som har vært borte ting må skje i sønnen sitt tempo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...