Gå til innhold

Far som plutselig vil ha kontakt

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan ikke stemme. Etter så mange år? Så nå på første rettsak får han foreldreansvar ? 

Anonymkode: bec4a...b3b

Ja. Men som sagt er ikke det det samme som delt omsorg. Han får bare rett til å delta i større avgjørelser om barnet.

Anonymkode: 67f9b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han har søkt delt foreldreansvar, med samvær som skal øke men han mener retten skal bestemme dette og ikke meg om hva som er til beste for barnet. Han har ikke søkt omsorg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har søkt delt foreldreansvar, med samvær som skal øke men han mener retten skal bestemme dette og ikke meg om hva som er til beste for barnet. Han har ikke søkt omsorg tror jeg. 

Han kommer til å få begge deler. Hvis dere ikke blir enige dere imellom vil retten oppnevne en sakkyndig som skal vurdere barnets beste med hensyn til samværsmengde og opptrapping.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da får du ta med barnet og bio far på feks bowling, i en lekepark, ut å leke osv. Så avtaler dere å ikke snakke om at han er far sånn det legger press på barnet før de er kjent. la far bli kjent med barnet naturlig uten noe press. 

Du skriver at barnet har en ny far, men det er ikke sikkert han vil ha noe særlig kontakt ved et Evt brudd. Du stjeler jo faktisk fra barnet en far med å drive å nekte. 

Anonymkode: eb2ba...953

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kommer til å få begge deler. Hvis dere ikke blir enige dere imellom vil retten oppnevne en sakkyndig som skal vurdere barnets beste med hensyn til samværsmengde og opptrapping.

Kan sakkyndig si at han ikke skal ha foreldreansvar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det gjør de ikke, det kan kun retten og dere. Ansvar har kun med at man får se helseNorge, får delta ved skoleopplegg, om han skal ha vaksiner etc. Og pass. Det har ingenting med det "daglige" sånn sett å gjøre, så hvorfor du vil nekte ham det, det kan jeg ikke fatte. Foreldreansvar ligger i ordet. Ha ansvar. Har ikke noe med samvær å gjøre. Man kan ha foreldreansvar uten å se barnet. 
Men din sønn har krav på samvær med sin far også

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det noen som har vært i lignende situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det noen som har vært i lignende situasjon? 

Ikke helt lik men her gikk far under svangerskapet. Hørte ikke noe før etter tre år. Men vi møttes og ble enige om å legge fortiden død og gjøre det beste for barnet. Han ønsket at barnet skulle bo fast hos meg og ha helgesamvær med ham. Begynte med litt dagtid og gikk så over til hele helger og ferier. De har et tett og nært forhold i dag. 

Anonymkode: 3201b...671

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke årsaken til samværsabotagen din mot barnefar. Mulig du har en god grunn. Denne må helst dokumenteres i en eventuell rettsak. Og barnets mening spiller også inn. Men du kan nok ikke forvente at han ikke skal få lov å se sitt eget barn. Det du har gjort med å ikke svare han eller holde barnet unna han er ulovlig. Du bør ha gode grunner for slikt, men da hadde du sikkert meldt det til politiet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ingen kommer til å si det. Han skal være ekstremt uegnet for ikke å få foreldreansvar. Ikke lag sak om det, du taper og risikerer å måtte betale hans omkostninger også, siden saken er så opplagt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men han har ikke vært til stede i flere år. Barnet er 6 år. Han prøver og si jeg har gjort ting vanskelig og ha kontakt. Men barnet vil ikke jeg kan ikke tvinge sønnen min heller. Han kunne tatt meg til retten for flere år siden og barnet var så viktig for han. Nå spiller han på at jeg har nektet. 

Du har jo nektet, du skriver det jo selv i hovedinnlegget. Du har nektet ham kontakt med barnet mange ganger.

Om du ikke skjerper deg, så kommer du nok til å angre bittert en dag.

For slik saken står har DU nektet ditt barn de rettighetene BARNET har til å ha kontakt med begge foreldrene.

At han nå går til retten for å få samvær med eget barn, det skjer jo KUN fordi DU har nektet ham samvær med barnet.

Den holdningen din, den gjør at du også påvirker barnet ditt negativt.

Stakkars barn!

Om han du er sammen med er en bra stefar så er det flott. Men barnet ditt har bare en biologisk far, og det er en far som også ønsker å være far for sitt barn, men som du nekter barnet ditt å få. Da bryter du norsk lov!

Denne rettssaken er du selv 100 % skyldig i, for det er du som har sabottert samvær og nektet samvær.

Anonymkode: 6482a...50f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg sitter i en situasjon med en barnefar som etter 5 år plutselig vil ha kontakt med barnet. Han har prøvd å ta kontakt noen ganger gjennom årene men jeg har alltid nektet, da jeg føler han ikke stiller opp og er tilstede. Nå vil han plutselig ta meg til retten, og stille opp sier han. Han spiller på at jeg nekter, men barnet ønsker ikke selv ha kontakt med han og syntes det er ubehagelig da barnet har en ny pappa de siste årene nå. Jeg har foreldreansvar alene. Han prøver få delt foreldreansvar for sønnen vår, kan han få dette? 

Barnet ditt er nok veldig farget av dine meninger her - mistenker at du nok ikke har pratet særlig hyggelig  om han til barnet opp i gjennom. Barnet ditt har rett til å bli kjent med sin biologiske far! 

Anonymkode: a4b33...193

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil anbefale deg å ta kontakt med fam.kontoret, du har utifra de vi leser her en dårlig sak. Går de til retten kaster du penger ut av vinduet. 
Gutten er seks år, han trenger en far. Kanskje ikke den far som har vært men vi alle kan endre oss med årene. Jo flere som er glade i våre barn, jo bedre er der i en stor skummel verden. Klart gutten ikke vil, han er utrygg, de er de voksnes jobb å trygge han og være de voksne. En seks åring kan bare ikke bestemme slikt selv, det er derfor de har foreldre.

Anonymkode: b78dd...953

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Barnet ditt er nok veldig farget av dine meninger her - mistenker at du nok ikke har pratet særlig hyggelig  om han til barnet opp i gjennom. Barnet ditt har rett til å bli kjent med sin biologiske far! 

Anonymkode: a4b33...193

Jeg har vært ærlig med barnet og sagt far ikke ønsker kontakt. Og da ønsker nå han ikke kontakt med sin far. Og far prøver få meg til tvinge han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Jeg sitter i en situasjon med en barnefar som etter 5 år plutselig vil ha kontakt med barnet. Han har prøvd å ta kontakt noen ganger gjennom årene men jeg har alltid nektet, da jeg føler han ikke stiller opp og er tilstede. Nå vil han plutselig ta meg til retten, og stille opp sier han. Han spiller på at jeg nekter, men barnet ønsker ikke selv ha kontakt med han og syntes det er ubehagelig da barnet har en ny pappa de siste årene nå. Jeg har foreldreansvar alene. Han prøver få delt foreldreansvar for sønnen vår, kan han få dette? 

Hvorfor skulle han ikke få det? 

Barnet har en rett på å se sin pappa, og selvfølgelig vil ikke barnet når barnet ikke får sjansen til å bli kjent. 

Skjønner godt at far tar deg til retten jeg, og jeg håper han vinner frem, mot at han selvfølgelig stiller opp 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært ærlig med barnet og sagt far ikke ønsker kontakt. Og da ønsker nå han ikke kontakt med sin far. Og far prøver få meg til tvinge han. 

Nettopp. Et så lite barn trenger da ikke å vite slike ting. Det holder med å si at ikke alle klarer å være en forelder, men man kan endre mening. Dette er fullt og holdent din skyld

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du har sagt til barnet at faren ikke ønsker kontakt, selv om dette ikke er tilfelle? Du skriver selv at faren har  "prøvd å ta kontakt noen ganger gjennom årene men jeg har alltid nektet". Nektet hva? Å snakke med han, å la barnet snakke med han, å møte han? 

Endret av nordlending
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du virker veldig umoden og ute av stand å se hva som er best for barnet. Fremstår du i retten på samme måte som her, så får far og advokaten en enkel sak.

Anonymkode: 81176...198

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men sier man sånt til et barn som er 4-5-6 år..? Man gjør jo ikke det..

Anonymkode: b78dd...953

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her taper du ts.

Jeg får inntrykk av at du er veldig  negativ til barnefar . Og å snakke slik om barnets far til barnet  .... glem det. 

Anonymkode: 0625b...a0f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...