AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei jeg har blitt innkalt til førstegangs intervju som veileder i nav. Lurer på om noen kjenner til intervju prosessen ? Noe spesielt man skal øve seg på? Anonymkode: 21952...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Da jeg ble tilbud jobb i NAV var de veldig fokusert på min veiledningskompetanse, de ulike veiledningssertifiseringene og kursene jeg har. Fikk også spørsmål om relasjonskompetanse, hvordan jeg har brukt den i jobbsammenheng, hva jeg legger i å samvirke, tverrfaglighet, struktur og organisering Anonymkode: e8724...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Synes det over høres fornuftig ut. Vil legge til at du bør øve deg på å snakke om samfunnsoppdraget og hvorfor du er motivert for å jobbe for dette. Du bør også tenke gjennom hvordan du vil svare på spørsmål om for eksempel stor arbeidsmengde, mange ulike prioriteringer og høy omstillingstakt. Anonymkode: 86b3b...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lnh9 Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Jeg måtte svare på hvordan jeg håndterte konflikter og at noen var irritert/sint på meg. Hadde ikke lyst på jobben etter det intervjuet😅 Lykke til😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Lnh9 skrev (4 minutter siden): Jeg måtte svare på hvordan jeg håndterte konflikter og at noen var irritert/sint på meg. Hadde ikke lyst på jobben etter det intervjuet😅 Lykke til😊 Det er en del av jobben, så det bør man absolutt ha reflektert over. Anonymkode: 78953...b9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Lnh9 skrev (9 minutter siden): Jeg måtte svare på hvordan jeg håndterte konflikter og at noen var irritert/sint på meg. Hadde ikke lyst på jobben etter det intervjuet😅 Lykke til😊 At folk blir sinte og irriterte på deg som ansatt i NAV burde vel ikke komme som noe bombe på jobbintervjuet. Anonymkode: 1e6f2...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #7 Del Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At folk blir sinte og irriterte på deg som ansatt i NAV burde vel ikke komme som noe bombe på jobbintervjuet. Anonymkode: 1e6f2...1c4 God måte å luke ut på. Anonymkode: 86b3b...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #8 Del Skrevet 44 minutter siden Tusen takk for mange gode forslag. Å jobbe for nav og navs sitt samfunnsoppdrag vil være en stor ære for meg, selv om jeg vet at det ikke er lett. Jeg har dog ikke veileder erfaring, men utdanning og stor motivasjon for å være en del av de. pleier det å være en eller flere til stede inder intervjuet? Hvor mange intervjuer er det vanlig å gå gjennom? Tester? Dette er en vikariat forresten Anonymkode: 21952...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #9 Del Skrevet 34 minutter siden Lnh9 skrev (33 minutter siden): Jeg måtte svare på hvordan jeg håndterte konflikter og at noen var irritert/sint på meg. Hadde ikke lyst på jobben etter det intervjuet😅 Lykke til😊 Da var det fint at du fikk spørsmålene, så de unngikk en feilansettelse, det er dyrt både for dem og deg. Husk at et intervju handler like mye om jobben passer for deg, som om du passer for jobben. Jeg jobber i en bransje hvor jeg står i krevende konflikter og noen er alltid sinte på meg. Det er i jobbens natur, handler ikke om meg, men ikke til å unngå. Jobben min kan ikke utføres av noen som ikke tåler denne påkjenningen. Jeg bruker kun fornavn på jobb, står ikke i telefonkatalogen og har ikke arbeidsplassen min oppskrevet hverken på sosiale medier eller under "jobb" i skjema som f.eks skole og barnehage. På NAV møter du alle typer mennesker. De som skal ha foreldrepenger, og de som soner i fengsel for alvorlige dommer og trenger hjelp når de skal ut i samfunnet igjen. De som er psykotiske, de som retter sinnet mot deg når de ikke får innvilget penger, og de som oppfører seg helt normalt. Du vil få skylden for mye du ikke har skylt i, og med ustabile mennesker kan det være ganske tøft. Som du vet, har det vært flere episoder med knivstikking og brannpåsettelse på NAV. Det er ikke bare en saksbehandlerjobb du har søkt. Anonymkode: 542d2...3af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lnh9 Skrevet 21 minutter siden #10 Del Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): At folk blir sinte og irriterte på deg som ansatt i NAV burde vel ikke komme som noe bombe på jobbintervjuet. Anonymkode: 1e6f2...1c4 Har jeg skrevet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lnh9 Skrevet 20 minutter siden #11 Del Skrevet 20 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da var det fint at du fikk spørsmålene, så de unngikk en feilansettelse, det er dyrt både for dem og deg. Husk at et intervju handler like mye om jobben passer for deg, som om du passer for jobben. Jeg jobber i en bransje hvor jeg står i krevende konflikter og noen er alltid sinte på meg. Det er i jobbens natur, handler ikke om meg, men ikke til å unngå. Jobben min kan ikke utføres av noen som ikke tåler denne påkjenningen. Jeg bruker kun fornavn på jobb, står ikke i telefonkatalogen og har ikke arbeidsplassen min oppskrevet hverken på sosiale medier eller under "jobb" i skjema som f.eks skole og barnehage. På NAV møter du alle typer mennesker. De som skal ha foreldrepenger, og de som soner i fengsel for alvorlige dommer og trenger hjelp når de skal ut i samfunnet igjen. De som er psykotiske, de som retter sinnet mot deg når de ikke får innvilget penger, og de som oppfører seg helt normalt. Du vil få skylden for mye du ikke har skylt i, og med ustabile mennesker kan det være ganske tøft. Som du vet, har det vært flere episoder med knivstikking og brannpåsettelse på NAV. Det er ikke bare en saksbehandlerjobb du har søkt. Anonymkode: 542d2...3af Har jeg sagt det var dumt jeg fikk spørsmålet? Prøvde bare å komme med tips til ts. Jeg spurte tilbake om det var ofte de var i konflikter og da sa de nei. Men spørs sikkert litt innenfor hvilken avdeling man jobber. Det var hele holdningen til de to som satt der at jeg ikke ønsket jobben. De virka drittlei. Og tenker det er en grunn til at det lyses ut stilling der «hver andre måned». Men helt sikkert lokale forskjeller. Endret 9 minutter siden av Lnh9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå