Gå til innhold

Førstegangskjøp av ordentlig seng (Wonderland, Svane, Jensen, North Beds?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jensen Opal Jubileum er god, men jeg synes den er best i Medium fasthet selv om jeg er 1.80 høy og ca. 80 kg. 

Anonymkode: 629da...030

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svane seng definitivt. Hatt vår i over 15 år. Byttet kun overmadrass i fjor fra Signature Collection.

Anonymkode: 819c4...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jensen Opal Jubileum er god, men jeg synes den er best i Medium fasthet selv om jeg er 1.80 høy og ca. 80 kg. 

Har du rammemadrass eller kontinental da? Jeg hadde fått ryggproblemer i medium i kontinental :ler:

Anonymkode: e60c1...de1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du rammemadrass eller kontinental da? Jeg hadde fått ryggproblemer i medium i kontinental :ler:

Denne

https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/?VariationId=V_5637475359

Fast blir for hard, synes jeg. Synker så vidt ned i den. Har den faste siden av medium-madrassen vendt opp, og så kan jeg ha fast side av overmadrassen vendt opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Denne

https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/kontinentalsenger/opal-jubileums-kontinentalseng/?VariationId=V_5637475359

Fast blir for hard, synes jeg. Synker så vidt ned i den. Har den faste siden av medium-madrassen vendt opp, og så kan jeg ha fast side av overmadrassen vendt opp. 

Har du nylig kjøpt den, eller hatt den en stund? jeg har modellen over (Carat), og medium er altfor myk for meg, selv med faste siden opp. Den fungerte greit første året, men de blir jo litt mykere etter en stund, så jeg måtte over på den faste madrassen.
Jeg er nesten 20 kilo lettere enn deg, så det er sikkert personlige preferanser og behov utover antall kilo :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du nylig kjøpt den, eller hatt den en stund? jeg har modellen over (Carat), og medium er altfor myk for meg, selv med faste siden opp. Den fungerte greit første året, men de blir jo litt mykere etter en stund, så jeg måtte over på den faste madrassen.
Jeg er nesten 20 kilo lettere enn deg, så det er sikkert personlige preferanser og behov utover antall kilo :)

Mulig Carat sin oppleves mykere da, slik at Fast er en god fasthet for deg?

Har ca to dager igjen av komfortgaranti og har en side M, og en annen F, og vurderer å bytte til bare å ha M.

Sleep 2 sin overmadrass har jo en litt fastere side også.

Er strengt tatt litt usikker, men føler jeg synker enda litt bedre ned i M. Føles bedre om man ligger på siden og på ryggen for så vidt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mulig Carat sin oppleves mykere da, slik at Fast er en god fasthet for deg?

Har ca to dager igjen av komfortgaranti og har en side M, og en annen F, og vurderer å bytte til bare å ha M.

Sleep 2 sin overmadrass har jo en litt fastere side også.

Er strengt tatt litt usikker, men føler jeg synker enda litt bedre ned i M. Føles bedre om man ligger på siden og på ryggen for så vidt.

Ei venninne har Opal, jeg må ha fast i den også. Jeg sov på M i en god stund og det var bra, men så ble den mykere etterhvert, og den ga meg bare ryggvondt. Jeg vet at overmadrass har fastere side, alle Jensen sine overmadrasser har det.
Jeg synker for mye ned i M i hoftesonen, slik at ryggen får en liten knekk. Har mye vondt i rygg og nakke pga det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ei venninne har Opal, jeg må ha fast i den også. Jeg sov på M i en god stund og det var bra, men så ble den mykere etterhvert, og den ga meg bare ryggvondt. Jeg vet at overmadrass har fastere side, alle Jensen sine overmadrasser har det.
Jeg synker for mye ned i M i hoftesonen, slik at ryggen får en liten knekk. Har mye vondt i rygg og nakke pga det. 

Såpass, ja. Bør jeg ta fast da kanskje?

problemet er jo at man må vende madrassen opp/ned etter hvert for å unngå slitasje, og da ender jeg opp med en fast versjon av Fast 😕  Hm…

AnonymBruker
Skrevet

Er på sengejakt selv, men kommer til å styre unna Skeidar 

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/utrolig-useriost/17355638/

Har hørt mye bra om sengene på Jysk selv om de er billige. Flere som har sagt at de har byttet ut sin dyre seng med en på Jysk og aldri sovet bedre. Verdt å ta en tur å prøve litt tenker jeg 😊 

Anonymkode: 2e74f...723

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Såpass, ja. Bør jeg ta fast da kanskje?

problemet er jo at man må vende madrassen opp/ned etter hvert for å unngå slitasje, og da ender jeg opp med en fast versjon av Fast 😕  Hm…

Du bør gjøre det som er rett for deg :) 
Ja det er litt problemet med Jensen-sengene hos Skeidar. Men, du kan snu madrassen slik at du ligger fotenden motsatt vei. 

Har du ligget på den faste madrassen enda, eller kun den medium? Du burde ha testet ut fast minst 2 uker i prøveperioden også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er på sengejakt selv, men kommer til å styre unna Skeidar 

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/utrolig-useriost/17355638/

Har hørt mye bra om sengene på Jysk selv om de er billige. Flere som har sagt at de har byttet ut sin dyre seng med en på Jysk og aldri sovet bedre. Verdt å ta en tur å prøve litt tenker jeg 😊 

Anonymkode: 2e74f...723

Slike historier finnes om Møbelringen, Bohus, Ikea, også. 

Husk at det er bare et knippe av veldig negative historier som da kommer frem og lager blest for en butikk-kjede, og viser ikke alle kundene som faktisk er veldig fornøyde. Jeg hadde nylig en reklamasjon hos Skeidar som ble håndtert hurtig og upåklagelig. 

Jeg skal aldri ha madrass fra verken ikea eller jysk igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du bør gjøre det som er rett for deg :) 
Ja det er litt problemet med Jensen-sengene hos Skeidar. Men, du kan snu madrassen slik at du ligger fotenden motsatt vei. 

Har du ligget på den faste madrassen enda, eller kun den medium? Du burde ha testet ut fast minst 2 uker i prøveperioden også. 

Ja, lå på den i starten. Var ok den, men noen ganger våknet jeg med vondt innvendig etter å ha ligget på magen. Men kan prøve den faste i natt og se. 

ville egentlig heller kjøpt Ambassadøren på Bohus, sluppet to separate madrasser. Kan evt  bare kjøpe Ambassadør hovedmadrass uten trekk og bytte ut de to separate, legge inn i samme trekk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, lå på den i starten. Var ok den, men noen ganger våknet jeg med vondt innvendig etter å ha ligget på magen. Men kan prøve den faste i natt og se. 

ville egentlig heller kjøpt Ambassadøren på Bohus, sluppet to separate madrasser. Kan evt  bare kjøpe Ambassadør hovedmadrass uten trekk og bytte ut de to separate, legge inn i samme trekk. 

Pleier du sove på magen? 

Ja det kan du alltids, men det koster fort nesten like mye som en ny seng. Der er fordelen med 2-delt madrass, at man trenger kun bytte den ene delen. Da koster det "bare" 8800 kr :ler: (i 90 cm)

Ambassadør er enda mykere i stopningen enn Opal igjen, så der hadde jeg i hvert fall måttet ha fast.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Bedre Nætter er dårlig. Jeg kjøpte en seng fra Bedre Nætter som består av to enkeltsenger, en tykk madrass, en overmadrass og en madrassbeskytter. Selve sengen er behagelig å ligge i, og komforten er det i utgangspunktet ikke noe å si på. Dessverre stopper det positive der.

Etter kort tid oppdaget jeg et betydelig problem: madrassene sklir fra hverandre hele tiden. Madrassbeskytteren krøller seg. Hovedmadrassen og overmadrassen sklir fra hverandre så puten min havner nedi en sprekk bak hodet. Hver eneste kveld må jeg bruke tid og energi på å justere og rette opp alt, noe som er både frustrerende og upraktisk – spesielt når man investerer i en dyr seng med forventning om kvalitet og brukervennlighet.

Det mest skuffende er imidlertid hvordan Bedre Nætter har håndtert dette. Jeg tok kontakt med kundeservice for å reklamere på problemet, men fikk beskjed om at dette ikke dekkes av reklamasjonsretten. Dette til tross for at det er et vesentlig funksjonelt problem med sengen. Hadde jeg vært eldre, eller hatt fysiske begrensninger, ville det faktisk vært helt umulig for meg å bruke denne sengen daglig.

Jeg forventet langt bedre oppfølging og service. Når man kjøper en seng som markedsføres som et kvalitetsprodukt, bør man kunne stole på både funksjon og kundebehandling. Det kunne vært en god seng – men totalopplevelsen er ødelagt av dårlig kundeservice og mangel på ansvar for et reelt problem hvor jeg fikk tilsendt en antiskli, når den ikke funket fikk jeg beskjed om å kjøpe det selv. 

Ikke kjøp noe her, IKEA behandler deg bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Mollis fra Bedre Nætter og den er kjempegod! De hadde 100 dagers prøveligging for et par år siden i alle fall 😊 Ikke opplevd noen av problemene til personen over ifht madrasser som flytter på seg osv så har heller ikke måttet kontakte kundeservice der for noe. Kjipt at de er kjipe!

Anonymkode: 4ab79...cc5

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med nye Wonderland senger? Har en gammel Wonderland Harmony som jeg har vært meget fornøyd med, men som burde byttes ut. 

Eller er det andre merker som dere heller vil anbefale? (Ikke så dyre som Hesten)

Anonymkode: 82a12...b29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...