AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:55 #1 Del Skrevet onsdag kl 17:55 Hei, jeg har lest litt rundt i det siste om ulike senger, fordi jeg må punge ut med lommeboka for en ny seng pga ryggen min. Sover nå på en sovesofa med en IKEA madrass oppå, og kan klart si at det gjør meg ingen tjenester 🤠. Klarte å skade ryggen ganske ille, og sliter allerede med ryggsmerter, så jeg veiver hvitt flagg og begynte å lete etter en ordentlig seng. Problemet er jo det at kontinentalsenger fra møbelbutikker er ufyselig dyre, og jeg vil ikke ta feil valg med tanke på prisen og mangelen på returmuligheter. Så er det noen som har fantastiske eller forferdelige opplevelser med ulike senger og merker? Har lett i tre uker nå, uten å klare å finne «the one». Har hørt mye bra om Wonderland, så det var det jeg undersøkte først, og så gikk videre til Svane fordi jeg like hvordan de intelligent madrassene føltes (før jeg så prislappen), og fikk en anbefaling for en billigere seng fra North Beds som heter Kvitfjell, som så veldig bra ut, men jeg kan så lite om. Har ikke sett så mye på Jensen eller andre merker, leser litt på Bedre Netter, men sitter egentlig her veldig usikker. Jeg vil jo helst holde meg innenfor 20 000kr, kan på det verste strekke til 25 000kr, men det blir mye sparepenger å bruke, så håper dere har noen forslag. Lateks virker bra, så har sett litt primært på senger med det, men bare å meddele tanker. TL;DR trenger ny seng for ryggen, har dere noen anbefalinger i prisklasse rundt 20 000kr? Anonymkode: d674e...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:57 #2 Del Skrevet onsdag kl 17:57 Jensen for kvalitet. Anonymkode: bb5b3...f3c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:03 #3 Del Skrevet onsdag kl 18:03 Jeg tror det er smak og behag hvilken madrass du vil like blant de som regnes å være av god kvalitet. En stund siden jeg kjøpte madrass nå, men noen butikker har vel mulighet til retur hvis madrassen ikke falt i smak? Slik var det før, ihvertfall. Da jeg kjøpte madrass sist, prøvelå jeg lenge og mange ganger. Det kan ihvertfall anbefales. Anonymkode: ff6dc...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:04 #4 Del Skrevet onsdag kl 18:04 Jeg har god erfaring med Wonderland. Men flere merker har mulighet for utprøving hjemme over tid. Anonymkode: 7315b...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:12 #5 Del Skrevet onsdag kl 18:12 Jeg hadde veldige ryggproblemer men det ga seg nesten helt etter at jeg byttet til svane madrass med gelé inni. Ja den koster litt, men den har vært gull for meg og verdt alle pengene. Anonymkode: 71892...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:16 #6 Del Skrevet onsdag kl 18:16 Til den prisen blir det jo ikke "best in class" uansett. Men for meg er regulerbar seng gull verdt. Å bare få litt helning i senga, eller beina litt opp, når ryggen krangler, da forsvinner smerten raskt. Seng er dyrt, ja, men del det på antall timer, så er det likevel en veldig viktig investering i ditt liv - helse og velvære. Slik sett er det idioti at mange bruker mer på tilbehør bil, enn på en seng, i løpet av en tiårsperiode. Anonymkode: 25dce...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:17 #7 Del Skrevet onsdag kl 18:17 Det er tilbud på senger i hvert fall hos Skeidar og Møbelringen til 16 mars. Det er vanskelig å anbefale senger, fordi alle har forskjellige behov. Intelligel-sengene til Svane har ingen erfaring med selv, men prismessig så får du en Svane Zonic til 30 000 kr på tilbud hos Møbelringen. Den har ikke intelligel i hele madrassen, men under skulder og hofteparti. Svane Nobel er fast og gir veldig god støtte, på tilbud hos Møbelringen til 20 000,- Svane sine senger har duo system, med en fastere og en mykere side både i hovedmadrass og undermadrass. Så man kan regulerer fastheten på flere måter. Wonderland har skyvere under rammen som gjør at fastheten kan reguleres i hoftesonen. Utrolig kjekt. Wonderland har mange modeller, og er mykere enn Svane. Men flere av modellene er veldig gode, og gir god støtte. Min personlige favoritt er K6 (også hos Møbelringen). Jeg liker den best med overmadrassen i skum, men du kan jo også prøve den med latex. Jeg hadde selv foretrukket fast madrass i denne, selv om jeg er under 65 kilo. På salg nå til 20 000,- Anonymkode: e60c1...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet onsdag kl 18:26 #8 Del Skrevet onsdag kl 18:26 Bestill seng fra Bedre netter. Har aldri sovet så godt før. Dobbelt seng med gode madrasser og overmadrass med rammer som du individuellt kan justere rygg og ben. Med gavl betalte jeg 22.00,- ferdig levert på døra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:30 #9 Del Skrevet onsdag kl 20:30 Er vel mest at jeg ikke har så mye mer i lommeboka enn det budsjettet 🥲 regulerbare senger virker fint for å «lære» å sove på ryggen som jeg burde, men de er vel vanligvis ikke under 30 000kr. Anonymkode: d674e...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet onsdag kl 20:36 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:36 Er godt fornøyd med Jensen, har hatt 2 stykker. Men som noen skriver, du må prøve selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #11 Del Skrevet onsdag kl 20:37 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er vel mest at jeg ikke har så mye mer i lommeboka enn det budsjettet 🥲 regulerbare senger virker fint for å «lære» å sove på ryggen som jeg burde, men de er vel vanligvis ikke under 30 000kr. Anonymkode: d674e...e37 De sengene jeg har tipset om lenger opp er innenfor budsjettet du nevnte. Bortsett fra Svane Zonic (ville ta med en rimelig variant av intelligel siden du nevnte det i HI). Wonderland K6 (VIP hos Bohus) er supergode senger. Anonymkode: e60c1...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #12 Del Skrevet onsdag kl 20:40 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror det er smak og behag hvilken madrass du vil like blant de som regnes å være av god kvalitet. En stund siden jeg kjøpte madrass nå, men noen butikker har vel mulighet til retur hvis madrassen ikke falt i smak? Slik var det før, ihvertfall. Da jeg kjøpte madrass sist, prøvelå jeg lenge og mange ganger. Det kan ihvertfall anbefales. Anonymkode: ff6dc...9b1 Er nok noe sånt, men koster gjerne penger å bytte madrass, i tillegg til levering, og jeg vet ikke hvilken fasthetsgrad jeg liker eller burde ha 🤷🏻♀️ Anonymkode: d674e...e37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:45 #13 Del Skrevet onsdag kl 20:45 Har vært innom flere butikker og prøvd sengene, men kan ærlig talt ikke kjenne så stor forskjell på dem. Har aldri sovet på «bra» senger, og jeg kan ikke ta en 8 timer nap på butikken for å virkelig teste 🥲 Anonymkode: d674e...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:46 #14 Del Skrevet onsdag kl 20:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er nok noe sånt, men koster gjerne penger å bytte madrass, i tillegg til levering, og jeg vet ikke hvilken fasthetsgrad jeg liker eller burde ha 🤷🏻♀️ Anonymkode: d674e...e37 Fasthet man liker vil variere fra seng til seng, og avhenger av fjærsystem og annet. Noen merker er fastere og mykere. Jensen er mykere enn Wonderland, Wonderland er generelt mykere enn Svane. Jeg må ha fast i Jensen og Wonderland, men medium i Svane. Du må jo ut og prøve sengene i butikk. Av med jakka, og ligg både på rygg og siden en god stund for å kjenne ordentlig etter. Det er viktig at du synker ordentlig ned med skulder og hofte, og får god støtte. Men du skal ikke synke for langt ned heller, særlig ikke hofte. Anbefaler at du ber butikkansatt om veiledning, de kan se som du har rett linje fra skulder til hofte når du ligger på siden. På Wonderland og Jensen så har man fornøydhetsgaranti på 90-100 dager. Dvs at du kan bytte fasthet hvis den du har valgt er feil. Anonymkode: e60c1...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:47 #15 Del Skrevet onsdag kl 20:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært innom flere butikker og prøvd sengene, men kan ærlig talt ikke kjenne så stor forskjell på dem. Har aldri sovet på «bra» senger, og jeg kan ikke ta en 8 timer nap på butikken for å virkelig teste 🥲 Anonymkode: d674e...e37 Si litt om deg selv da. Høyde, vekt, kjønn. Er du kvinne og har brede hofter, eller er du smal, slike ting. Anonymkode: e60c1...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:59 #16 Del Skrevet onsdag kl 20:59 10 minutter siden, AnonymBruker said: Si litt om deg selv da. Høyde, vekt, kjønn. Er du kvinne og har brede hofter, eller er du smal, slike ting. Anonymkode: e60c1...de1 Dame, 172 cm, 62kg, litt brede i skuldra, men ellers ganske rett, veldig vondt i ryggen alltid 🫡 Anonymkode: d674e...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:10 #17 Del Skrevet onsdag kl 21:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dame, 172 cm, 62kg, litt brede i skuldra, men ellers ganske rett, veldig vondt i ryggen alltid 🫡 Anonymkode: d674e...e37 Ok, du er litt som meg, bare jeg har litt hofter og rumpe som gjør at jeg derfor synker litt mer ned i madrassen i hoftesone. Det jeg har erfart for min rygg, er at jeg trenger å ligge fastere. Men det er selvsagt viktig med gode fjærer, og at man synker ned i hofte og skuldersone. Derfor er hodeputa også veldig viktig, riktig høyde og støtte der også. Man skal ikke ha knekk i nakken, eller ha pute som ikke støtter opp nakken ordentlig. Jeg foreslår nok en gang Wonderland K6 som et godt alternativ. Den er utstilt i fast på ene siden, og medium på andre siden. Under rammen så har man som sagt skyverne under sengen som gjør at man kan regulere fastheten i hoftesonen ytterligere. Noen ganger er disse utstilt med at skyverne står på det mykeste eller det mest faste. Få butikkansatt til å sjekke/regulere, og veilede deg. Det som er fint med denne sengen er at den ikke oppleves som hard å legge seg, den har myk overflate. Men gir veldig god støtte. Hvis Bohus er mest praktisk, så heter samme sengen der Wonderland VIP. Wonderland har utstilt hodputer med kjerne i latex som i hvert fall jeg syns er helt fantastiske i forhold til støtte. Anonymkode: e60c1...de1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:29 #18 Del Skrevet onsdag kl 21:29 Har noen erfaring med Bedre Nætter sengene? De ser veldig rimelige ut for prisen, men er det virkelig så bra som de skal ha det til? Anonymkode: d674e...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:31 #19 Del Skrevet onsdag kl 21:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har noen erfaring med Bedre Nætter sengene? De ser veldig rimelige ut for prisen, men er det virkelig så bra som de skal ha det til? Anonymkode: d674e...e37 Ingen erfaring. Hadde ikke turt å kjøpe seng over nett selv, jeg ønsker å prøve den, og jeg ønsker en fysisk butikk å forholde meg til hvis det skulle være noe feil med sengen. Anonymkode: e60c1...de1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet i går, 01:03 #20 Del Skrevet i går, 01:03 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har noen erfaring med Bedre Nætter sengene? De ser veldig rimelige ut for prisen, men er det virkelig så bra som de skal ha det til? Anonymkode: d674e...e37 Ja, svarte litt høyere opp i tråden. Vi tok hele runden og synes sengene vi prøvde hos de forskjellige møbelkjedene var dyre, svære og ikke minst en rotete måte å kommunisere hva sengen som utstilt koster. Vi kjøpte en Venus seng 160x200, gavl og Mayan overmadrass. Det var supertilbud når vi bestilte 22.000,- levert på døra. Jeg har aldri sovet så godt i hele mitt liv. Jeg er 181cm ca 82kg, sjefen er 154 og 70 ish kilo. Endret i går, 01:03 av K.B. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå