Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Helene1
Skrevet

Har lagt et innlegg til nedenfor her, men etter nok en natt med elendig søvn kommer spørsmålet: ville dere bare sett bort fra disse temperaturene helt da?

Tre netter på rad har vi hatt junior sammen med oss i sengen, noe som innebærer dårlig søvn og mye romstering.

Se bort fra disse tempene i sin helhet? Det er fryktelig frustrerende å måtte gjøre det i såfall, for jeg er i dag på dag 16 og EL har sannsynligvis vært, men nå får jeg jo da ikke vite sikkert hvilken dag EL var.....

Frustrerende kjenner jeg...... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å notere meg hvis jeg har sovet dårlig, lenge eller måttet tempe på en annen tid enn jeg pleier. Som regel er jo denne målingen litt høyere enn den skal være, og så lenge jeg vet hva grunnen er, kan jeg trekke fr litt, og anta hvor jeg normalt skulle være.

Dersom du har fått sove dårlig tre netter på rad, vil jo disse temperaturene normalt sett være ganske like (Hverandre).

Noter dem ned, men ta med grunnen for at du mener de er feil, og se om de bare er litt for høye.

Gjest Helene1
Skrevet

Takk for svar Sensommerbruden! Flink på dette du ;)

De er ikke like hverandre egentlig.....36,48 36,59 og 36,76

Ingen er målt på samme tid (kl 0530, 0600 og 0500) og da er tempene nå justert for for tidlig måling med ca 0,05 pr halve time (opprinnelig 36,38, 36,54 og 36,61).

Vet du forresten hvor jeg kan finne ulike skjemaer og se om det er normalt med en gradvis stigning etter EL eller om det skal være et solid hopp etter EL slik jeg pleier å ha (0,3-0,5)

hvor lenge etter EL-tempen er man fruktbar. Vet du det?

Skrevet

Vet ikke hvor du kan finne slike skjemaer for å se...

Men EL-stigningen kommer ETTER EL, så det betyr vel egentlig at man kanskje er fruktbar denne dagen, men det heter vel egentlig at man ikke lenger er fruktbar når EL-stigningen kommer.

M.a.o. du er fruktbar i ca fem dager før EL-stigningen.

Første måneden jeg tempet, målte jeg temp en gang utpå kvelden, etter jobb og ingen søvn først. (Men gjorde det samme hver dag.) Målingene varierte langt mer enn de gjør nå når jeg måler om morgenen, men jeg hadde absolutt ingen problemer med å se hverken EL-dipp (Som jeg er så heldig å ha.) eller EL-stigning.

Derfor jeg ikke er så manisk på dette med søvn og tidspunkter også. Man kan lese mye ut av de målingene man faktisk har, hvis man tenker over hvordan det skal/pleier å være.

Du får ha lykke til med jakten på EL uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...