Gå til innhold

Amme til søvn 6 mnd

Melli34

Anbefalte innlegg

Hei☺️

vi har lenge brukt amming til å få roet ned og sovnet på kvelden.. men kjennes ut som det er tid for å begynne å sovne ‘selv’ (fikk hvertfall det inntrykket hos helsesøster tidligere i uken da hun sa det var på tide å begynne å sove i egen seng, er veldig fornøyd med henne vi går til) 

Lurer egentlig på om det er noen som har noen gode erfaringer å dele for hva som kan bære lurt i fasen over til å sovne i egen seng? Klarer liksom ikke helt se hvordan han skal finne roen😅 

(vi har hatt en moonboon som han sover 1 eller 2 naps ila dagen i, men alltid sovet i seng med meg på natten og har sovet veldig godt) 

Tar imot råd, hjelp og tips med åpne armer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Drit i hva helsesøster sier om hvordan dere skal sove. Det er helt opp til dere hvordan dere vil sove. 

Anonymkode: 5d1a7...c2e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ammet i søvn til datteren min var litt over ett år. Hvis kvelds/nattamming eller samsoving funker fint, ser jeg ingen grunn til at barnet skal "lære" å sove selv så tidlig.

Jeg fikk veldig tydelig beskjed fra helsesykepleier om at datteren min ikke sov gjennom natten fordi jeg ammet og samsov. Ble ikke noe bedre søvn av å slutte med det, så det var et elendig råd. Anbefaler deg å sjekke hva ammehjelpen skriver om slike temaer, jeg synes de som regel har mye bedre svar enn helsesykepleier. 

Anonymkode: 1f6b3...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fortsette å amme i søvn hvis du vil, jeg gjorde det lenge etter at vi sluttet med både dagamming og nattamming :) Ser ikke noen grunn til å slutte med det når det funker så bra som det gjør. 

Anonymkode: e4e01...c48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre, jeg fortsetter å amme i søvn så lenge det er det som funker best. Eldstemann ammet jeg i søvn om kvelden og ved de 500 oppvåkningene han hadde hver natten frem til ni mnd. Da sluttet han ganske brått selv å ville amme i søvn. Men han våknet fortsatt like mye et helt år til 🙃

Mellomste var mye mer selvstendig,  og var klar for å legges ned søvnig, men våken ved 5 mnd.

Nr tre er en amme-baby igjen, og vi ammer fortsatt i søvn ved 6 mnd. Det går nok over denne gangen også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...