AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Jeg har fått veldig harde negler, spesielt på storetærne. I tillegg buer den ene seg, så pass ille at jeg måtte få den fjernet for noen år siden. Den nye buer seg også, men ikke fullt så mye. Det er veldig vanskelig å få dem klippet ned til "normal" lengde. Jeg har kjøpt allverdens av neglesakser, også spesialsakser/klippere. Det funker ikke, fordi jeg får ikke "tak" i neglen. Før klipping sitter jeg med føttene i grønnsåpevann i minst 20 minutter, ofte lenger. Prøver jeg for hardt å få tak i neglen, fører det til smerte. Det hjelper heller ikke at mine negler (og hår) vokser veldig fort. Noen råd? Anonymkode: cd01c...a65
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Klipp dem etter å ha hatt dem i vann en stund. Anonymkode: 7c512...6a9
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Bruker du vanlig grønnsåpe, eller fra apoteket? Jeg har gått over til lactacyd, sitter i ca 20 min i varmt vann før jeg klipper. Det kan være at du har sopp som gjør at neglen din er tykk og derfor også hardere enn normalt. Har du vært hos fotterapeut med dette? Siden neglen fortsatt bøyer seg så kanskje det kunne vært greit med en time hos en dyktig fotterapeut som kan gi veiledning Anonymkode: 96bd2...ea9
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Gode råd over her, men vil og tipse om elektrisk neglefil! Denne har faren min, og er fornøyd med den, jeg kjøpte med en fra Normal før han kjøpte denne, som jeg er fornøyd med (men Normal har jo ikke alltid de samme varene over tid da...) https://www.clasohlson.com/no/Beurer-MP-62-fotpleie-og-manikyrsett,-stort/p/44-4932?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-no-shopping-cm-high&utm_id=18925046153&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqrG9BhAVEiwAaPu5zqXRsMcunKYZpp-uIgcmC1PH1AMATA5iDgZ4eJNgudXIb1_thrvYPxoCyLEQAvD_BwE Anonymkode: f2647...e6a 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har fått veldig harde negler, spesielt på storetærne. I tillegg buer den ene seg, så pass ille at jeg måtte få den fjernet for noen år siden. Den nye buer seg også, men ikke fullt så mye. Det er veldig vanskelig å få dem klippet ned til "normal" lengde. Jeg har kjøpt allverdens av neglesakser, også spesialsakser/klippere. Det funker ikke, fordi jeg får ikke "tak" i neglen. Før klipping sitter jeg med føttene i grønnsåpevann i minst 20 minutter, ofte lenger. Prøver jeg for hardt å få tak i neglen, fører det til smerte. Det hjelper heller ikke at mine negler (og hår) vokser veldig fort. Noen råd? Anonymkode: cd01c...a65 Føtter skal aldri i grønnsåpevann. Den lærdommen er over og ut. Både legevakt og fastlege bannlyser grønnsåpe. Den etser huden og er mer til skade enn til gagn. Nå er det Laktacydsåpe som gjelder. Ikke annen sur eller intim såpe. Laktacud er desinfiserende og bra i følge legevakt. Men tåneglene dine, er de tykke og vanskelige å klippe så har du høyst sannsynlig sopp i neglene. Få fastlegen til å se på dem. Anonymkode: fa89a...57c
AnonymBruker Skrevet 25. februar #6 Skrevet 25. februar Jeg sliter også med det samme. Jeg går nå til fotpleier. Hun klarer fint å klippe dem veldig pent. Anbefaler deg å gå gjevnlig. Anonymkode: ed3bc...3c3 1
Gaia Skrevet 25. februar #8 Skrevet 25. februar Du bør få sjekket om du har sopp eller neglepsoriasis. Begge deler kan gi fortykkede negler. Be om henvisning til hudlege. I mellomtiden foreslår jeg elektrisk neglefil som en foreslo over her.
AnonymBruker Skrevet 26. februar #9 Skrevet 26. februar Fotpleie, da får du klippet neglene og kanskje de sliper ned tykkelsen på neglen så den blir lettere å klippe selv neste gang. Anonymkode: 78ec9...f11 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #10 Skrevet 26. februar Fotpleie eller kjøpe spesialsaks for tjukke negler: https://fotbutikken.no/neglepleie/neglesaks/neglesaks Jeg gjør begge deler. Anonymkode: f70ff...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå