AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:16 #1 Del Skrevet onsdag kl 16:16 Har en som straks blir 3 år, barnet våkner ofte rundt kl. 6, jeg synes det er for tidlig å stå opp og trenger å "hvile" litt i sengen før jeg spretter opp. Er det innafor å si at det er for tidlig, at barnet kan ligge i sengen, eller gå å leke litt på lekerommet sitt rett over soverommet våres? Vi samsover.jeg holder meg våken, men ligger i sengen. Anonymkode: 74528...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:21 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:21 Sett på noe på tv. Om soverommet er evt så du kan høre barnet da😊 først nå som barna er 6 og straks 9 år kan jeg ligge litt ekstra , men 6åringen vil gjerne ha meg opp likevel😅 Anonymkode: ac5cc...896 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet onsdag kl 16:24 #3 Del Skrevet onsdag kl 16:24 Jeg synes det er helt innafor 👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:27 #4 Del Skrevet onsdag kl 16:27 Så lenge barnet er komfortabel med det, så er det ok. Anonymkode: 7c75e...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:36 #5 Del Skrevet onsdag kl 16:36 Helt innenfor. Har tre barn og har aldri stått opp med de før 7. Anonymkode: 69e97...294 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:40 #6 Del Skrevet onsdag kl 16:40 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har en som straks blir 3 år, barnet våkner ofte rundt kl. 6, jeg synes det er for tidlig å stå opp og trenger å "hvile" litt i sengen før jeg spretter opp. Er det innafor å si at det er for tidlig, at barnet kan ligge i sengen, eller gå å leke litt på lekerommet sitt rett over soverommet våres? Vi samsover.jeg holder meg våken, men ligger i sengen. Anonymkode: 74528...c0a Nei ikke innafor Anonymkode: ac243...ac0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet onsdag kl 16:46 #7 Del Skrevet onsdag kl 16:46 Min sønn som treåring hadde dette aldri gått med. Han hadde funnet på alt mulig, og gjerne i smug så man ikke hadde merket noe før det smalt. Må vel si at det kommer an på treåringen. Det er en risk for at du faller i søvn igjen når du ligger i sengen og døser, og hvem vet hvor lenge du da sover og hva en treåring kan finne på for å underholde seg selv? Jeg, med min erfaring, ville ikke tatt sjansen. Vi sto opp med han, uansett hvor tidlig det var (ofte i 5-tiden.... han var en morgenfugl) 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:49 #8 Del Skrevet onsdag kl 16:49 Selvsagt! Anonymkode: d7fa1...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:50 #9 Del Skrevet onsdag kl 16:50 Million skrev (9 minutter siden): Min sønn som treåring hadde dette aldri gått med. Han hadde funnet på alt mulig, og gjerne i smug så man ikke hadde merket noe før det smalt. Må vel si at det kommer an på treåringen. Det er en risk for at du faller i søvn igjen når du ligger i sengen og døser, og hvem vet hvor lenge du da sover og hva en treåring kan finne på for å underholde seg selv? Jeg, med min erfaring, ville ikke tatt sjansen. Vi sto opp med han, uansett hvor tidlig det var (ofte i 5-tiden.... han var en morgenfugl) Hva gjorde dere da, jeg orker ikke å leke med 3 åringen i timesvis før vi går ut etc. Jeg er ikke tre år så har ikke den energien. Det er et evinnelig mas om å leke med og snakke med, konstant. Anonymkode: 74528...c0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:52 #10 Del Skrevet onsdag kl 16:52 Jeg gjorde iallefall det. Jeg sa at stua sov, så vi kunne ikke stå opp. Så da ble det litt lek på soverommet en liten times tid. Anonymkode: 8be05...8e0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:55 #11 Del Skrevet onsdag kl 16:55 Helt innafor så lenge du har kontroll (ikke sover, rom i annen etasje etc). Anonymkode: 2a51d...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet onsdag kl 17:00 #12 Del Skrevet onsdag kl 17:00 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva gjorde dere da, jeg orker ikke å leke med 3 åringen i timesvis før vi går ut etc. Jeg er ikke tre år så har ikke den energien. Det er et evinnelig mas om å leke med og snakke med, konstant. Anonymkode: 74528...c0a Jeg vet ikke hva du vil ha for svar her, sånn er det jo å ha småbarn. Det var bare en periode av livet, og det var ofte vi var gørrtrøtte, men vi gjorde det likevel. Det ble ikke full rulle med leking i de tidligste morgentimene, men først frokost, litt rolig lek eller en dvd med Thomas-toget eller Mummitrollet (som var favorittene). Sønnen min var aldri typen som ville sitte alene og leke i fred og ro for seg selv heller. Alltid en av oss foreldre (han er enebarn) som måtte delta. Men som sagt; vi gjorde det fordi det er en kort periode av barnets liv. Og skal jeg være ærlig så likte jeg det. Ofte satt vi i sofaen og leste bøker også, det elsket han, å bli lest for. En rolig syssel. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet onsdag kl 17:03 #13 Del Skrevet onsdag kl 17:03 Hadde aldri plassert en 3-åring foran TV-en eller på et lekerom mens jeg slumret videre i senga selv. Da hadde jeg heller lagt meg en time tidligere kvelden før for å få den søvnen jeg trengte, og så hadde jeg stått opp og hatt en superkoselig morgenstund med barnet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:03 #14 Del Skrevet onsdag kl 17:03 Hvis det funker ville jeg bare gjort det. Jeg hadde ikke sjans, min stod og hoppet i senga og var helt vill når klokka var 5. Anonymkode: 1ccf6...f9d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:03 #15 Del Skrevet onsdag kl 17:03 Synes 5-6 er helt utmerket. Godt humør, rolig stemning. Jeg rekker en rolig kopp kaffe. Kan få unna en time eller to med hjemmekontor om de er rolige, eller bake og forberede mat om de trenger aktivitet. Og innimellom skjerm, selvfølgelig. Man får jo ikke akkurat kvalitetssøvn om man blir liggende å dra seg, så man ødelegger jo bare enda mer for seg selv. Er jo bare å legge seg litt før Anonymkode: 3c7ad...950 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:31 #16 Del Skrevet onsdag kl 17:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en som straks blir 3 år, barnet våkner ofte rundt kl. 6, jeg synes det er for tidlig å stå opp og trenger å "hvile" litt i sengen før jeg spretter opp. Er det innafor å si at det er for tidlig, at barnet kan ligge i sengen, eller gå å leke litt på lekerommet sitt rett over soverommet våres? Vi samsover.jeg holder meg våken, men ligger i sengen. Anonymkode: 74528...c0a Jeg står aldri opp før 0730-8 ish TIDLIGST. Uansett hvor tidlig barna ønsker å stå opp. Som regel lærer de seg til å legge seg ned igjen hvis du bare er konsekvent å sier det er natta (selv om det er morgen). Alle mine tre har på denne måten lært seg å legge seg ned igjen for å sove lenger. Og de gangene det ikke går får de se på barnetv på mobilen/ tv på soverommet. Anonymkode: 156d5...856 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:43 #17 Del Skrevet onsdag kl 17:43 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Synes 5-6 er helt utmerket. Godt humør, rolig stemning. Jeg rekker en rolig kopp kaffe. Kan få unna en time eller to med hjemmekontor om de er rolige, eller bake og forberede mat om de trenger aktivitet. Og innimellom skjerm, selvfølgelig. Man får jo ikke akkurat kvalitetssøvn om man blir liggende å dra seg, så man ødelegger jo bare enda mer for seg selv. Er jo bare å legge seg litt før Anonymkode: 3c7ad...950 Ok høres ut som du har barn som kan holde på litt for seg selv, har ikke sjangs på en kopp kaffe i "fred og ro" eller jobbe litt på pc😅😅😅 Anonymkode: 74528...c0a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ValarMorghulis Skrevet onsdag kl 19:18 #18 Del Skrevet onsdag kl 19:18 Helt innafor, vi har aldri startet dagen før kl 7 her i hus. Hender hun våkner mellom 6-7 og roper etter oss (babycall), men da svarer vi bare på den at det ikke er dag enda og at hun må slappe av litt til. Så går vi opp og henter henne kl 7. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:23 #19 Del Skrevet onsdag kl 19:23 Jeg står opp, men legger meg på sofaen og småsover der med TV-en på en times tid 😅 Anonymkode: f2348...f8e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:25 #20 Del Skrevet onsdag kl 19:25 Du bestemmer når det er leggetid, hvorfor skulle ikke du også bestemme når det er tid for å stå opp? Såfremt det er barnesikre omgivelser får han underholde seg selv til du ønsker å starte dagen. De voksne må bestemme dette. Anonymkode: 56959...2e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå