Gå til innhold

Venninne fant mannen sin i dusjen med en annen dame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overskriften sier så har den patetiske mannen til venninna mi hatt sex med en annen dame, hun tror det er en kollega. Hun kom hjem tidligere for å overraske han og så dem i dusjen.

Uansett, hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Det var etter midnatt da hun fant dem, hun prøvde å ringe meg, men jeg sov. Så hun tok inn på hotell. Føler meg skyldig som lå og sov da hun trengte meg mest, men hun skal komme og være over hos meg fra nå av. Bør jeg hente tingene hennes? Har ikke mye lyst til å snakke med han, men vil ikke at hun skal måtte gjøre det.

Hun skal få snakke ut om det her så mye hun vil, jeg er så knust på hennes vegne. Tenkte å prøve å finne på ting for at hun skal få litt distraksjon fra tankene, kino museum etc. men kanskje ikke de første dagene. Skal lage favoritt maten hennes, er redd hun ikke vil spise mye, jeg spiste omtrent ikke for en uke etter et brudd jeg hadde. 
Andre ting jeg kan gjøre for å hjelpe? Ting jeg kan si? 

Bør jeg si noe hvis jeg treffer på han? Vi bor nærme så veldig mulig

Anonymkode: 725de...7a4

• Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal ikke si noe om du treffer han, bare hils og fortsett å gå for han vet hva han har gjort og du trenger ikke bli en del av dramaet. Lytt til venninnen din, ikke si "jeg forstår" eller si ting os at du har erfart det selv eller slikt men si heller "jeg hører hva du sier " eller "jeg forsøker forstå hva du føler" eller andre ting som anerkjenner hennes følelser og opplevelser akkurat nå. Det er en hårfin balanse i tilfelle de ender opp med å legge det bak seg - da er det trist om din forståelse har ført til at deres vennskap ikke overlever den reisen fordi du var enig i at han var drittsekken osv osv.. 
Spør om hun vil gå en tur, eller dra på kino hvis det er naturlig men sjangsen for at hun vil er liten. Tilby deg å hente ting for henne om hun nevner det, tilby deg å bli med henne om hun sier hun skal hente - vær støttende men forsiktig.

Anonymkode: 2955b...9af

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si no. La det være opp til henne og støtt henne s godt du kan om hun vil snakke.

Anonymkode: 125b8...7cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bevist gjennom flere studier rundt traumer at det viktigste for å forebygge langvarige traumereaksjoner, er hvor godt vi blir møtt i smerten i tiden etter. Så her er du allerede en veldig viktig støtte. Se henne, hør henne, hjelp henne til å føle seg gjennom det.

Synes det er veldig fint av deg å tilby å hente ting for henne. Si minst mulig til mannen, han vet godt at du vet.

Anonymkode: 9b860...e90

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør han om å låne dusjen..

På kødd... 

Anonymkode: d9e50...48d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke si noe, men ikke for å skåne han, men for å få hentet tingene uten å kastes på dør.

Ikke vær hyggelig heller, for en forferdelig mann.

Veninna di er heldig som har deg 😊

Anonymkode: a6268...121

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en fersk relasjons-skade på venninna di. Å føle fellesskap og tilhørighet er kjent som ting som er beskyttende for langvarig sorg og stress. Og det finnes gode studier på at tetris, som i spill, kan gi mindre langvarige plager. Så er det helt basic livsbehov som mat, drikke og søvn som bør ta sin plass.

Jeg tenker det er lurt å huske både latter og gråt - og finne fram noe spill i tillegg ei stund hver dag mens hun er hos deg. Jeg kan ikke anbefale at du lar henne lede tidsbruken fullstendig mens hun er hos deg, det er bedre at du er både varm og streng, det er for dere begge.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å jeg hadde gledelig hentet tingene hennes jeg ja. Jeg hadde elsket å sett ansiktet hans når jeg hadde pakket tingene hennes. Jeg hadde ikke sagt noe. Men ansikt utrykket mitt hadde sagt mer enn 1000 ord. Så hadde jeg vist henne enorm støtte. Vært en tjener for henne. 

Anonymkode: 55214...21b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er trådstarter 

Tusen takk for alle god råd her! Jeg vet ay disse dagene er verst og selvom jeg har vært igjennom brudd har jeg ikke opplevd å se utroskap rett på som det her. 
Jeg har jo vært mye sammen med mannen hennes, han har aldri gjort noe rart ovenfor meg. Men det er viktig at hun får tingene sine uten mer problemer 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er trådstarter 

Tusen takk for alle god råd her! Jeg vet ay disse dagene er verst og selvom jeg har vært igjennom brudd har jeg ikke opplevd å se utroskap rett på som det her. 
Jeg har jo vært mye sammen med mannen hennes, han har aldri gjort noe rart ovenfor meg. Men det er viktig at hun får tingene sine uten mer problemer 

Nei, han har vel en type han liker da? 

Folk som er utro går jo ikke nødvendigvis etter alle de ser, men de som de liker. 

Anonymkode: a0320...f46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Som overskriften sier så har den patetiske mannen til venninna mi hatt sex med en annen dame, hun tror det er en kollega. Hun kom hjem tidligere for å overraske han og så dem i dusjen.

Uansett, hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Det var etter midnatt da hun fant dem, hun prøvde å ringe meg, men jeg sov. Så hun tok inn på hotell. Føler meg skyldig som lå og sov da hun trengte meg mest, men hun skal komme og være over hos meg fra nå av. Bør jeg hente tingene hennes? Har ikke mye lyst til å snakke med han, men vil ikke at hun skal måtte gjøre det.

Hun skal få snakke ut om det her så mye hun vil, jeg er så knust på hennes vegne. Tenkte å prøve å finne på ting for at hun skal få litt distraksjon fra tankene, kino museum etc. men kanskje ikke de første dagene. Skal lage favoritt maten hennes, er redd hun ikke vil spise mye, jeg spiste omtrent ikke for en uke etter et brudd jeg hadde. 

Eh, dette var merkelige spørsmål. Er du veldig ung? 

Anonymkode: 1da22...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, han har vel en type han liker da? 

Folk som er utro går jo ikke nødvendigvis etter alle de ser, men de som de liker. 

Anonymkode: a0320...f46

;) 

Akkurat som det er greit at han er homo eller hun lesbisk.. så lenge vedkommende ikke sjekker meg opp! Altså, tror man virkelig også at homofile sjekker opp alle, uansett? 

Anonymkode: 6ffd1...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hææ?

De dusjet jo bare i lag? Ikke noe bevis for sex det?

Anonymkode: 9027e...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hææ?

Kor dum er du egentlig??

Anonymkode: d9697...04a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være de bare dusjet sammen uten å ha sex? F.eks. for å spare strømutgifter og tid. 

Anonymkode: 32262...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Spill sånne «good riddance- sanger» for henne på fullt volum, (mens dere danser krigsdans ), f eks:

Det er mulig det er litt tidlig, at hun nå fortsatt og fremst er ulykkelig, ikke sint, men jeg tror det kan være litt godt å lytte til sånt også.

Anonymkode: fcdf9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spill sånne «good riddance- sanger» for henne på fullt volum, (mens dere danser krigsdans ), f eks:

Det er mulig det er litt tidlig, at hun nå fortsatt og fremst er ulykkelig, ikke sint, men jeg tror det kan være litt godt å lytte til sånt også.

*først og fremst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hææ?

De ville nok bare spare vann og strøm. Ser ikke problemet her.

Anonymkode: 2e733...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har erfaring med samlivsbrudd, utroskap, vold og alt mulig rart av brudd i vennekretsen, og av erfaring så støtter en, men blander seg minst mulig inn, dette gjelder også nedtalende snakk om partner og handlinger. En skal selvfølgelig støtte, lytte, vere der, og hjelpe med det praktiske osv, , men snakk minst mulig skit om ekspartner som en naturlig nok har på hjertet.. 

Hvorfor? Fordi folk presterer å bli ilag igjen med samme partner innimellom når støvet har lagt seg, og da blir du som prøvde å støtte i den første fasen, faktisk kuttet ut på vennefronten, fordi en har snakket "det utro svinet" så nord og ned, att en har vist sin "sanne side". 

Så lytt, støtt, hjelp, og ellers vær litt edruelig. Her kan det fremdeles skje mye rart. 

Anonymkode: f010b...f1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...