Gå til innhold

Hater å være lesbisk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare liker det ikke. Liker ikke å være annerledes uten at jeg kan forandre det. Liker ikke at det er vanskelig å finne noen. Liker ikke at et barn jeg eventuelt får med en kvinne aldri kan være 50% henne og 50% meg. Hele opplegget gjør meg bare så deppa...

Noen som kan relatere?

Anonymkode: 1e3f8...35a

• Liker 1
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet blir lettere når man innser at de fleste andre også på et eller annet punkt er litt annerledes. Og tror at alle andre føler seg så normal.

Anonymkode: 996ba...c51

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er lesbisk og har et flott liv sammen med sin kone! De har en sønn og ønsker et barn til. Ikke gi opp livsgleden! Skjønner at det er vanskelig å føle seg annerledes, men du finner helt sikkert en flott dame i livet ditt! 

Anonymkode: 0e8be...c04

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bare liker det ikke. Liker ikke å være annerledes uten at jeg kan forandre det. Liker ikke at det er vanskelig å finne noen. Liker ikke at et barn jeg eventuelt får med en kvinne aldri kan være 50% henne og 50% meg. Hele opplegget gjør meg bare så deppa...

Noen som kan relatere?

Anonymkode: 1e3f8...35a

Hvis du finner noen å bli glad i så vil du nok få et annet syn på saken? Lettere å løse utfordringer når du har noen å holde rundt. Lykke til!

Anonymkode: 2bd8a...572

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du er så utrolig heldig som slipper å forholde deg til en mann… tro meg

Anonymkode: fcc9d...6db

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Haha, skulle akkurat til å skrive det samme😂 Pris deg lykkelig for at du slipper å forholde deg til menn! Det er jaggu ikke mye å trakte etter😅 Skulle gjerne vært lesbisk jeg, ser for meg det er mye enklere å leve og forholde seg til samme kjønn.. 

Anonymkode: 7bbb2...9dc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er faktisk et godt poeng. Menn er noe slit. De fleste såpass emosjonelt uintelligente at det gjør vondt å være rundt de. 

Anonymkode: 2b9ac...b16

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Haha, skulle akkurat til å skrive det samme😂 Pris deg lykkelig for at du slipper å forholde deg til menn! Det er jaggu ikke mye å trakte etter😅 Skulle gjerne vært lesbisk jeg, ser for meg det er mye enklere å leve og forholde seg til samme kjønn.. 

Anonymkode: 7bbb2...9dc

Hva hindrer deg? Kom gjerne med en god forklaring til ts og oss andre?

og ikke si du ikke tenner på damer. Du liker ikke menn, så da lever du jo heller alene? Så kan du fortsette forklaringen….

Anonymkode: 18e5b...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 17.58):

Livet blir lettere når man innser at de fleste andre også på et eller annet punkt er litt annerledes. Og tror at alle andre føler seg så normal.

Anonymkode: 996ba...c51

Du motsier deg veldig. Hvis de FLESTE hadde vært annerledes, hadde de vært i flertall, og således ikke annerledes osv. 

Anonymkode: 18e5b...44e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære deg. Ja jeg kan relatere. Jeg er homofil. Jeg kom ut av skapet for 10 år siden som 17-åring. Savner det å være i skapet og bare være "normal". Det at man sklir inn i mengden og ikke skiller seg ut. Og ja, det er mye mer vanskelig for oss skeive å finne den rette. Men jeg har lært å trives sånn noenlunde med meg selv, og kikker ikke aktivt etter noen partner. Jeg har funnet roen i meg selv. Jeg setter pris på å bo i Norge og at de aller, aller fleste lar meg være i fred. Men som du nevner, vi har en del ekstra utfordringer, og det er mange som sliter. Det kan gjøre oss både svake og sterke. Jeg håper inderlig du finner roen i deg selv og ikke lar dette ødelegge for deg. Vi kan ikke endre legningen vår. Vi kan endre hvordan vi forholder oss til den.

Anonymkode: b2bf3...ee4

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 12.16):

Hvis det er så lett å bo med ei dame, hvorfor er skilsmissestatistikken til lesbiske så veldig mye høyrere enn for homofile og heterofile?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salamandra skrev (4 timer siden):

Hvis det er så lett å bo med ei dame, hvorfor er skilsmissestatistikken til lesbiske så veldig mye høyrere enn for homofile og heterofile?

Jeg forstår at dette er et saklig argument og statistikken til NSB bekrefter dette i Norge også. Mye av denne forskningen bruker usa som modell og der er jo samfunnet litt forskjellig fra Skandinavia,

Men jeg tenker man må se innlegg 6, 7 og 8 i lys av noe annet enn bidrag til diskusjonen. Forhåpentligvis er dette bare en person/personer som akkurat har blitt såret eller kommet ut av et forhold og trenger å beskytte seg litt eller prosjektere i en stund før de finner tilbake til «normal». Om det mot formodning ikke er forbigående, tenker jeg muligheten er stor for at dette er noen som sliter litt med interaksjonen med menn og derfor gang på gang ender med å kutte seg. 

De fleste av mine venner er flotte folk, både menn og kvinner. Men det er noen som møter litt mer motgang enn andre og da er det dessverre det sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym11223344 skrev (18 timer siden):

Oj oj, her var det mye mannshat😁

Neida, det er bare kvinner som ikke skjønner att lesbiske i forhold, har sine utfordringer som absolutt alle andre par har. 

Eneste de slipper krangle om, er doringen. 

Anonymkode: 128d1...132

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dere at vi heterofile er "normale" og at det er bare fryd og gammen? Hadde du vært heterofil hadde du funnet noe kjipt med det også. Det meste i livet har fordeler og ulemper. Du kan velge hva du fokuserer på. Tipper at om du hadde våknet opp heterofil i morgen og fått barn med en mann hadde problemet med 50/50 gener forsvunnet, men det hadde nok raskt dukket opp noe annet. 

Anonymkode: ee9c3...62e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dere at vi heterofile er "normale" og at det er bare fryd og gammen? Hadde du vært heterofil hadde du funnet noe kjipt med det også. Det meste i livet har fordeler og ulemper. Du kan velge hva du fokuserer på. Tipper at om du hadde våknet opp heterofil i morgen og fått barn med en mann hadde problemet med 50/50 gener forsvunnet, men det hadde nok raskt dukket opp noe annet. 

Interessant synsvinkel. Men jeg er litt uenig. Se på historien hvordan homofile/lesbiske osv. har blitt behandlet. Og tenk på alt stigmaet noen opplever fra sitt eget nærmiljø. Noen kaster faktisk tenåringsbarna ut av huset så fort de er gamle nok, bare fordi de har "feil" legning. Dere heterofile har ikke vokst opp med denne usikkerheten for hvordan andre vil reagere. Så selv om dere absolutt har deres egne utfordringer, så vil jeg summa summarum si at dere ee heldigere enn oss.

(Ikke ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 12.16):

Fra en som har vært i samboerforhold med både kvinner og menn, så er det virkelig ikke lettere å være i forhold med kvinner 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Salamandra skrev (5 timer siden):

De sier noe av grunnen til det, er att kvinner oppriktig har ett ønske om å formalisere forholdet, men gjør det litt for tidlig

De går litt for fort frem rett og slett. 

Der menn drar tanken om giftemålet ut i det lengste, og til og med unngår den, så har kvinner en større tendens til å "hoppe i det" som en kjærlighetserklæring til partneren, men så burde de kanskje heller testet ut hverdagen ett år eller to ekstra. 

Anonymkode: 128d1...132

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Interessant synsvinkel. Men jeg er litt uenig. Se på historien hvordan homofile/lesbiske osv. har blitt behandlet. Og tenk på alt stigmaet noen opplever fra sitt eget nærmiljø. Noen kaster faktisk tenåringsbarna ut av huset så fort de er gamle nok, bare fordi de har "feil" legning. Dere heterofile har ikke vokst opp med denne usikkerheten for hvordan andre vil reagere. Så selv om dere absolutt har deres egne utfordringer, så vil jeg summa summarum si at dere ee heldigere enn oss.

(Ikke ts)

Det forstår jeg, og det er jeg helt enig i, på gruppenivå. At det på mange måter kan være vanskeligere å vokse opp som homofil, og at det kan være andre hensyn man må ta i hverdagen (i ulike miljøer) er også en vanskelig faktor. Jeg har ingen problem med å forstå det. Samtidig har mange heterofile større problemer med sin identitet i oppveksten, og mange heterofile kan ha større problemer med familierelasjoner enn homofile. Noen kaster ut sine heterofile barn av ulike årsaker også. Jeg prøver ikke å sette grupper opp mot hverandre, men få frem at vi alle har noe. Og at det kan handle om hvordan man forholder seg til livssituasjonen sin, hvis ikke ville det ikke vært homofile som synes det er uproblematisk heller, og da burde alle heterofile synes ungdomstiden var fin, de hadde tross alt ikke et skap å ut av. Men så var det ikke slik da, at de opplevde det enkelt, selv om andre synes situasjonen høres ideell ut. 

Det er nå en gang slik at TS er lesbisk. Da kan man fokusere på at man er annerledes, at barna ikke vil være genetisk fra begge to, vanskelig å møte noen ++ som TS skriver, eller velge å flytte fokuset litt. Annerledes, enn hvem? Jeg som heterofil er også annerledes enn mange av mine heterofile venner, hvis man vil fokusere på ulikhetene. Jeg er kanskje mer lik TS, enn min heterofile venninne, for alt vi vet.

Jeg mener det er uheldig å fokusere i det sporet TS virker, og få frem at vanskeligheter ikke er noe som ville vært tryllet bort om man våknet som heterofil, uten å være respektløs ovenfor det homofile kan kjenne på. Ønsker bare få frem at det kanskje er noe som kjennetegner oss mennesker felles mer enn legningen vår.  Kanskje kan man som heterofil fortsatt ikke få biologiske barn fra begge foreldrene, kanskje er det vanskelig å møte noen, man kan føle seg annerledes likevel, etc. Det kan være lett å tenke at gresset er grønnere på den andre siden, men hvis man først er i et modus hvor man henger seg opp i det som ikke er optimalt i livet sitt, så vil man finne det i andre situasjoner også, bare i en annen form. Vi alle har ting vi opplever vanskelig og umulig. "Hvis jeg bare hadde vært mer utadvendt så ville jeg funnet meg en jobb", "hvis jeg bare hadde vært slik og slik hadde jeg hatt flere venner," hvis jeg bare..". Dette har vi alle sammen, og vi alle må jobbe med det livet vi har og den legningen og personligheten vi har. Noe kan vi forandre på, og noe må vi akseptere. Og kanskje først og fremst at vi må ta tak i de tingene vi ønsker å endre selv, og gjøre grep for å slå oss til ro med de vi ikke har kontroll over. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...