Gå til innhold

Unghund som plutselig har blitt redd for å være alene hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en hund på 14 mnd som de siste par dagene har begynt å bjeffe intenst etter noen timer alene hjemme… 

Vi har trent på at han skal være alene hjemme siden vi fikk han. Da gikk vi sakte fram og fra han var ca 8 mnd har han helt fint klart seg en hel arbeidsdag flere dager i uka. Følger med på kamera.

Skal være hjemme med han noen dager nå også begynne med litt kortere dager for å se om det blir bedre. Men er dette normalt mtp hormoner osv? Eller kan det være noe som er galt, at han er syk eller noe?? 

Det er ingenting nytt i aktivitetsnivå, forhold hjemme eller noe annet som enkelt kan forklare det. 

Anonymkode: 78cd4...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er så trist tanke å ha hunden hjemme alene at jeg har to hunder… Det fungerer fint for oss, men jeg vet ikke om det er en løsning i din situasjon! 🙂

Ulemper med to alene hjemme er at de av og til kan finne på litt vel mye ugang, men det er likevel verdt det, syns jeg… 🥰

Endret av Naos
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naos skrev (18 minutter siden):

Jeg syns det er så trist tanke å ha hunden hjemme alene at jeg har to hunder… Det fungerer fint for oss, men jeg vet ikke om det er en løsning i din situasjon! 🙂

Ulemper med to alene hjemme er at de av og til kan finne på litt vel mye ugang, men det er likevel verdt det, syns jeg… 🥰

Jeg nevnte det ikke men jeg har faktisk to hunder! De er adskilt med et kompostgjerde mellom to rom fordi yngstemann kan bli voldsom i lek og eldste er så dårlig til å gi beskjed😅 men de har jo litt selskap i hverandre uansett. Eldste er supertrygg alene, og har sovet seg gjennom bjeffingen disse dagene…

Anonymkode: 78cd4...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe skjer når du ikke er tilstede så de er tryggest med deg. 

Anonymkode: 7bf24...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller, når hunden har klart fint å være hjemme alene og så plutselig begynner å reagere, så har det vært noe som har skremt den. F.eks anleggsarbeid, fyrverkeri/smell eller annet som har skjedd utenfor som har gjort hunden redd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...