Gå til innhold

Dere som har prøvd fleeceforet regntøy på barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter dere med at fleece blir våt inni og tar lang tid å tørke?

Blir barnet mer klamt i fleeceforet regntøy enn regntøy uten foring men vanlig fleecejakke under?

Hvilket merke har dere prøvd med fleecfor?

Anonymkode: 1f272...23a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke merker, men jeg prøvde to ulike typer OG har jobbet i barnehage og skole i flere år og ser barn som har det.

Anbefaler det ikke, da det trekker vann inn fra ankel/håndledd og det blir vått og ekkelt. Bruker evig lang tid på å tørke, og lukter fort surt. Om de blir spesielt mer klamme har jeg ikke tenkt over.

Vet mange sverger til det altså, men jeg har ikke likt det på jobb og har aldri hatt det til egne barn etter å ha prøvd to typer (både en type med fleece helt ned til "vrangborden" på ermer og bein, og også en type med mer "glatt" fôr nederst på ermer og bein...)

Anonymkode: 67665...e9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke foret regntøy, det tar lang tid og tørke og er lite fleksibelt i skiftende vær. Bedre med eget lag med ull/fleece under. 

Anonymkode: e48e6...74b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I elsket foret regntøy. Brukt kattnakken frem til det er blitt for lite, etter det har vi brukt didriksson. Så oenge regntøyet vregnes når det tørkes tar det ikke lengere tid enn vanlig regntøy. Ikke synes jeg det luktet surt heller

Anonymkode: c5e52...de6

• Liker 2
Skrevet

Elsker det.

Blir alltid tørt til barnehagen neste dag. Bare vrenger innsiden ut og lar dressen tørke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Husker ikke merker, men jeg prøvde to ulike typer OG har jobbet i barnehage og skole i flere år og ser barn som har det.

Anbefaler det ikke, da det trekker vann inn fra ankel/håndledd og det blir vått og ekkelt. Bruker evig lang tid på å tørke, og lukter fort surt. Om de blir spesielt mer klamme har jeg ikke tenkt over.

Vet mange sverger til det altså, men jeg har ikke likt det på jobb og har aldri hatt det til egne barn etter å ha prøvd to typer (både en type med fleece helt ned til "vrangborden" på ermer og bein, og også en type med mer "glatt" fôr nederst på ermer og bein...)

Anonymkode: 67665...e9e

Har du prøvd Kattnakken med glatt for inni også?

Tenkte kun til vintersbruk, her tar barnehagen regnbuksen over vinterdressen og det ser så ubehagelig og klumpete ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du prøvd Kattnakken med glatt for inni også?

Tenkte kun til vintersbruk, her tar barnehagen regnbuksen over vinterdressen og det ser så ubehagelig og klumpete ut.

Vi har foret kattnakken både i dress og bukse. Det er ikke fleece da, men vattert. Tørker fort på vranga, trekker ikke så mye vann oppover, og vi har tørker vi kan bruke hvis det trengs. Kjempefornøyd og brukes masse!

Anonymkode: a1411...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en jakke på Sparkjøp. Begge barn brukte den masse. Veldig fin til høst og vår. 

Anonymkode: b94a1...104

AnonymBruker
Skrevet

Liker det godt. Alltid tatt med hjem for tørking og tatt med tilbake neste dag. 

Anonymkode: 2b8df...14f

AnonymBruker
Skrevet

Didriksons på begge mine unger, I stadig nyte størrelser. 

Tørker kjapt på vranga! Barnehagen var flink til å vrenge dem og ungene var mer enn villige til å vrenge det av seg selv på skolen. 

Det er dog noen få ganger jeg skulle ønske det ikke var vrengt - når det har vært skikkelig gjørmete. 

Da spyles ungen, og så tar man det av og tørker en times tid før vrenging. Er mest imponert over at noen av settene jeg kjøpte først nå brukes på fjerde barnet/sesongen, uten hull noen steder. 

Anonymkode: ced4b...0d8

AnonymBruker
Skrevet

Syns det fungerer bra. opplever at sålenge barna har strikker intakt så går det fint og man MÅ vrenge alt av uteklær og votter, da tørker det mye fortere og blir ikke sur lukt. 

Anonymkode: ca13d...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Brukte didrikksson sine vinterdresser og foret regntøy gjennom hele barnehagetiden til ungen. Funker gullegodt.

Vinterdressene kunne også da (muligens enda) også forlenges i armer og bein, veldig nyttig.

Anonymkode: 9cf7b...213

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte en jakke på Sparkjøp. Begge barn brukte den masse. Veldig fin til høst og vår. 

Bare jakke? Er det ikke bukse man oftes har behov for da det er vått på bakken?

Må være klamt å bruke regnjakke som vanlig jakke. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fôret regntøy fra Woolland. Den er en favoritt her hjemme. Barna bruker jakken som vinterjakke på milde perioder. 

Det er lenge siden den er kjøpt men har holdt seg fin og jeg har ikke funnet noe tilsvarende i større størrelse. 

Anonymkode: badc2...d75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare jakke? Er det ikke bukse man oftes har behov for da det er vått på bakken?

Må være klamt å bruke regnjakke som vanlig jakke. 

Brukte fora regnjakke som regnjakke. Istedenfor flisjakke/ullgenser og regnjakke. Ikke istedenfor vanlig jakke/dress. 

Skrevet

Vi prøvde det, aldri igjen. De ble våt innenfor erme- og fotåpningene. I tillegg var det vanskeligere å regulere temperaturen med dem. Fôret regntøy funker kanskje greit på våren og høsten, men ikke om sommeren (og det regner jo om sommeren også) for da er det for varmt. Så da må man ha to sett regntøy og det er jo bare unødvendig når man i stedet kan ha vanlig regntøy og så heller ha mer klær under på kjøligere dager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det tørker sakte og ble lettere surt enn det vanlige regntøyet. Men fint noen ganger når det var både veldig kaldt og vått så vanlig regntøy virket litt tynt selv med mellomlag ull under.

Anonymkode: 518d8...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (8 minutter siden):

Vi prøvde det, aldri igjen. De ble våt innenfor erme- og fotåpningene. I tillegg var det vanskeligere å regulere temperaturen med dem. Fôret regntøy funker kanskje greit på våren og høsten, men ikke om sommeren (og det regner jo om sommeren også) for da er det for varmt. Så da må man ha to sett regntøy og det er jo bare unødvendig når man i stedet kan ha vanlig regntøy og så heller ha mer klær under på kjøligere dager. 

Synes det er greit å ha 2 sett regntøy uannsett på barnehagebarn så sånn sett kan man jo ha ett med og ett uten for. Det er det vi hadde i høst iallfall og det fungerte greit her. Velger helst det uforede med mindre det var veldig kaldt da, så lenge det ikke var vått. På sommeren bruker man såklart ikke foret regntøy :)

Anonymkode: 518d8...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et sett med og ett uten for. Synes det er greit å ha to sett når ungen er i bhg, og da er det det som passer best til temperaturen som brukes. Når det er surt ute, blir de ikke klamme i den forede dressen. Eller når det bare er skikkelig vinter-søle-mildvær, uten regn men vått overalt.

Anonymkode: b327d...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...