AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Hei, Noen som har erfaring med Læringsverkstedet barnehager? Anonymkode: f7294...a33
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Har jobbet i en. Veldig bra barnehage helt til styrer sluttet og det kom ny. Etter det har det vært gjennomtrekk av ansatte (meg selv inkludert, jeg sluttet etter flere år der). Men opplegget/filosofien er fin! Anonymkode: 52fc4...642 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Vi har barnet i Læringsverkstedet. Har hatt en der før også. Godt fornøyd! Anonymkode: 0120c...e91
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar Har barn i Læringsverkstedet og vi er superfornøyde. De er masse ute, det tilrettelegges for aktiviteter både inne og ute, og de er på tur utenfor bhg 1-3 ganger i uken. De har fokus på sunn mat, tradisjonell mat og barna får delta i matlaging. Før jul lagde de feks pinnekjøtt, ribbe og kålrabistappe. Vi hadde en stolt frøken som kom hjem og fortalte at hun likte kålrabistappe. De hadde samisk mat nå nylig til samenes nasjonaldag. Syns også disse læringsvennene de har er fine - fokus på en læringsvenn hver dag (telle, natur, hjerte osv). Tidvis høyt sykefravær men det gjelder nok de fleste barnehager desverre. Jeg syns de er flinke til å løse kabalen. Anonymkode: e84df...1e7
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar Har barn der. Veldig fornøyd! Anonymkode: 5ca72...0f2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #6 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har barn i Læringsverkstedet og vi er superfornøyde. De er masse ute, det tilrettelegges for aktiviteter både inne og ute, og de er på tur utenfor bhg 1-3 ganger i uken. De har fokus på sunn mat, tradisjonell mat og barna får delta i matlaging. Før jul lagde de feks pinnekjøtt, ribbe og kålrabistappe. Vi hadde en stolt frøken som kom hjem og fortalte at hun likte kålrabistappe. De hadde samisk mat nå nylig til samenes nasjonaldag. Syns også disse læringsvennene de har er fine - fokus på en læringsvenn hver dag (telle, natur, hjerte osv). Tidvis høyt sykefravær men det gjelder nok de fleste barnehager desverre. Jeg syns de er flinke til å løse kabalen. Anonymkode: e84df...1e7 Min går i en kommunal barnehage og de gjør alt det der også, må bare si det Unntatt læringsvenn det vet jeg ikke hva er, men de har et tema hver måned som de dykker mer ned i, for eksempel natur, litteratur, meg i verden, vennskap osv. Og en ganske detaljert årsplan med ting barna skal innom og oppleve (lære). Er og veldig lite sykefravær i vår. Men akkurat det er jo veldig forskjellig fra barnahage til barnehage. Er ofte en fordel at det er en medium stor barnehage. Har inntrykk av at de har mindre sykdom enn de største men er mindre sårbare for et par syke ansatte enn de minste barnehagene. Anonymkode: 6870a...6a1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #7 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har barn i Læringsverkstedet og vi er superfornøyde. De er masse ute, det tilrettelegges for aktiviteter både inne og ute, og de er på tur utenfor bhg 1-3 ganger i uken. De har fokus på sunn mat, tradisjonell mat og barna får delta i matlaging. Før jul lagde de feks pinnekjøtt, ribbe og kålrabistappe. Vi hadde en stolt frøken som kom hjem og fortalte at hun likte kålrabistappe. De hadde samisk mat nå nylig til samenes nasjonaldag. Syns også disse læringsvennene de har er fine - fokus på en læringsvenn hver dag (telle, natur, hjerte osv). Tidvis høyt sykefravær men det gjelder nok de fleste barnehager desverre. Jeg syns de er flinke til å løse kabalen. Anonymkode: e84df...1e7 Samme gjør vi i vår kommunale bhg, og barna i sin. Dessverre så er kvaliteten til bhg omtrent alt å si på hvor engasjerte, oppdaterte og arbeidslystne personalet er. Ville heller satset på å besøkt ulike bhg for å følt på atmosfæren der enn å velge etter merke Anonymkode: b7ea3...f00 1
moho Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar (endret) Læringsverkstedet har 250 barnehager, noen har de etablert selv, andre har blitt med i gjengen etter mange års privat drift. Jeg har hatt barn der selv (for ti år siden), da gikk barnhagen fra å være privat til å bli en del av Læringsverkstedet midt i barnehageløpet. Har to tantebarn som går i en annen av Læringsverkstedets barnehager nå. Den er en rendyrket friluftsbarnehage. De har et bra konsept, men jeg gjetter at det likevel er stor forkjell innad i barnehagene til Læringsverkstedet også, samme som det er stor forskjell på kommunale barnehager i samme kommune. Tross alt er det de ansatte som "gjør" barnehagen. Hvor engasjerte de er og hvor mye de har ressurser til å gjennomføre. Personalmangelen er stor over hele landet, og de jakter på de samme ansatte. En veldrevet barnehage med stabile ansatte kan like gjerne være kommunal som privat. Bruk jungeltelegrafen for å finne en bra barnehage, om du bor sånn at du har flere valg. Endret 13. februar av moho 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar God erfaring med denne kjeden flere steder. Mindre god med andre kjeder. Men som flere sier, barnehagen blir bare så god som de som jobber der. Det kan være gode kommunale og dårlige private også. Anonymkode: c0751...651 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar moho skrev (34 minutter siden): Læringsverkstedet har 250 barnehager, noen har de etablert selv, andre har blitt med i gjengen etter mange års privat drift. Jeg har hatt barn der selv (for ti år siden), da gikk barnhagen fra å være privat til å bli en del av Læringsverkstedet midt i barnehageløpet. Har to tantebarn som går i en annen av Læringsverkstedets barnehager nå. Den er en rendyrket friluftsbarnehage. De har et bra konsept, men jeg gjetter at det likevel er stor forkjell innad i barnehagene til Læringsverkstedet også, samme som det er stor forskjell på kommunale barnehager i samme kommune. Tross alt er det de ansatte som "gjør" barnehagen. Hvor engasjerte de er og hvor mye de har ressurser til å gjennomføre. Personalmangelen er stor over hele landet, og de jakter på de samme ansatte. En veldrevet barnehage med stabile ansatte kan like gjerne være kommunal som privat. Bruk jungeltelegrafen for å finne en bra barnehage, om du bor sånn at du har flere valg. Signerer denne. Det er først og fremst de ansatte som gjør en barnehage bra eller dårlig. Jeg har hatt barn i Læringsverkstedet sin barnehage de siste 8 årene og er kjempefornøyd. De kjøpte barnehagen rett før min eldste begynte og har ikke gjort store endringene fra da den var privateid. Dvs at den var omtrent lik før de overtok. De har noen ting som de innfører i alle sine barnehager (hjerte program mm) og som jeg synes er veldig bra, men er barnehagens rammer dårlig vil det også bli en dårlig barnehage uavhengig om den er kommunal, privat eller læringsverkstedet sin. Anonymkode: 7b414...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #11 Skrevet 13. februar Har barna i en Læringsverkstedet-barnehage, og er ikke veldig fornøyd. De følger ikke opp sine egne "kjerneverdier", lite pedagogisk opplegg utover fri lek, ulike turer og aktiviteter blir stadig avlyst og er generelt på et helt minimum (begrenser seg til tur i nærområdet, én gang ila fire år har størstemann vært på henholdsvis bibliotek/museum/kirke/bytur), og kostholdet er en vits. Leder er håpløs å kommunisere med, pedagogisk leder virker overarbeidet og uinteressert. Dessverre eneste barnehage som er praktisk for oss å velge, og barna trives jo for så vidt, i hovedsak pga vennene de har der og enkelte gode ansatte. Det positive er at de har fokus på vennskap, lek og å behandle hverandre bra - så NOE bra er det jo så klart også. Så konklusjonen er vel at Læringsverkstedetbarnehager er like ulike som alle andre barnehager. Alt avhenger av hvem som jobber der, deres engasjement og kapasitet. Anonymkode: 4552a...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #12 Skrevet 13. februar Læringsverkstedet har både bra og dårlige barnehager. Jeg har jobbet i ganske mange i den kjeden, og har vært i bra og dårlige barnehager der. Det kan også være store forskjeller innad i forhold til de forskjellige avdelingene. Beste er å bruke jungeltelegrafen som andre sier her, og høre med andre som har barn der. Anonymkode: f9408...f93
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 15.56): Har jobbet i en. Veldig bra barnehage helt til styrer sluttet og det kom ny. Etter det har det vært gjennomtrekk av ansatte (meg selv inkludert, jeg sluttet etter flere år der). Men opplegget/filosofien er fin! Anonymkode: 52fc4...642 personalpolitikk fra helvete. Anonymkode: c2846...5da
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Skrevet 26. mars De har gode barnehager og dårlige barnehager. Sjekk ut de i ditt nærmiljø. En kjenner fort atmosfæren når man besøker en barnehage. Anonymkode: 012e7...f24
AnonymBruker Skrevet 27. mars #15 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 15.34): Hei, Noen som har erfaring med Læringsverkstedet barnehager? Anonymkode: f7294...a33 Ettersom kjeden er såpass stor, er det egentlig umulig å svare på. Jeg har mye erfaring fra barnehager. Og min erfaring er at personalgruppen har nesten Alt å si for hvordan barnehagen fungerer. Ideologien til barnehagen har såklart også litt å si. så noen foreldre kan være kjempefornøyd med ideologien til en barnehage, mens andre absolutt ikke er enig. så du bør tenke litt over hva som er viktig for deg og dine barn. Er det viktig hvilken type mat de får? Er det viktig om det er en stor barnehage, eller en liten barnehage? Avstand hjemmefra? Er de mye utendørs? ønsker du et «steinerskolepreg» eller noe helt annet? etter at du har tenkt deg om på dette, så ville jeg sjekket trivselsundersøkelsene på den aktuelle barnehagen. Deretter ville jeg besøkt den og fått en følelse på personalet og hvordan det er der. En av læringsverksted barnehagene jeg har vært borti, ville jeg aldri plassert barna mine i. Men jeg vet om andre som er fornøyd. Anonymkode: 521fb...cd9
AnonymBruker Skrevet 30. mars #16 Skrevet 30. mars De er skikkelig dårlige på inkludering dessverre og lite forståelse for inndividet. Styr unna Anonymkode: c2846...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå