Gå til innhold

Noen som har opplevd å være veldig kvalm i en graviditet men ikke i andre eller omvendt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 6 uker på vei. Har vært mye kvalmere i tidligere graviditet enn i denne. Digitaltest viste 2-3 for nåen dager sidenså hormonnivået er jo rriktig. Blir så utrolig av å merke Minre på symptomer enn de to første graviditeten mine. Er annen far så kanskje det påvirker.. Erfaringer?

Anonymkode: f48ee...702

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Jeg er gravid for tredje gang nå og var kun kvalm i svangerskap nr. 2.

Anonymkode: 2a6e4...b91

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært mindre kvalm og kresen på mat under graviditet nr. 2. Var mest kvalm rundt uke 11-14 denne gangen, så det kom også senere enn sist.

Anonymkode: 76af2...118

AnonymBruker
Skrevet

Var kvalm i begge svangerskap, men med nr 2 var det så ille at jeg ble innlagt på sykehuset ett par ganger 

Anonymkode: afd2f...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke kvalm en eneste dag i første svangerskap, kastet ikke opp én gang i løpet av hele graviditeten. 

Denne gangen har jeg kastet opp alt frem til nå, og har gått ned 10 kg på de 15 ukene jeg har vært gravid 😅 Det har begynt å avta bittelitt nå, greier å holde på noen måltider nå (siste uka). 

Kom veldig brått på meg å bli så kvalm, jeg var skikkelig høy på pæra og tenkte "nei jeg er ikke en sånn som blir kvalm" 🤣

Anonymkode: db400...a7d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var klart mest kvalm i svangerskap nr 3. Ikke kvalm i det hele tatt med nr 1 og bare forbigående svært mild kvalme med nr 2. 

Skrevet

I første var jeg bare "vanlig" kvalm frem til uke 13. Begynte vel ca uke 6

I andre ble jeg kjempekvalm i uke 6 og det ble så ille jeg måtte gå på Xonvea for jeg fungerte ikke, fikk ikke i meg mat og ville bare kaste opp. Kvalm hele svangerskapet.

Skrevet

Første svangerskap var jeg ikke kvalm et øyeblikk. Var så fornøyd med å slippe unna!

Skuffelsen var enorm da jeg var kvalm døgnet rundt fra uke 6-12 i svangeskap 2 🙈 Jeg var jo ikke en sånn som blir kvalm i graviditeten… eller.. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har erfart veldig stor variasjon mellom to graviditeter:

Var det stor ulikhet i disse variablene?: Barnefar/ barnets kjønn /antall fostre /din alder og vekt? 

Anonymkode: d8a89...2ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det stor ulikhet i disse variablene?: Barnefar/ barnets kjønn /antall fostre /din alder og vekt? 

Alt var likt bortsett fra at jeg var tre år eldre 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Samme barnefar med alle tre. Førstemann var 4,2 kg og jeg var ikke kvalm, andremann 4,4 kg og jeg var kjenpekvalm til uke 20, og tredjemann er fremdeles i magen. 24 uker på vei og var kvalm to dager i 1. trimester. Alle tre er gutter, og de er veldig tette i alder.

Anonymkode: 2a6e4...b91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hos meg var barnets kjønn ulikt (venter jente nå i dette spy-svangerskapet, fikk gutt sist) 😅 Også forskjellig barnefar. Ellers er alt likt (jeg er seks år eldre da, men vekt og generell fysisk form er lik).

Anonymkode: db400...a7d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...