Gå til innhold

Frysetørket råfor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette et bra alternativ til vanlig fryst råfor? 
Har ikke lagringsplass til fryst. 
Hvilken type/merke av frysetørket anbefales? Liten chihuahua, ikke så aktiv.

Anonymkode: cc279...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er dette et bra alternativ til vanlig fryst råfor? 
Har ikke lagringsplass til fryst. 
Hvilken type/merke av frysetørket anbefales? Liten chihuahua, ikke så aktiv.

Frysetørket råfôr brukes mye innen hundesport, jakt - det vil si til aktive hunder, og brukes mest pga. vekta men også fordi det er fullverdig fôr. Vet ikke om de har frysetørket til eldre, og mindre aktive hunder, men kanskje Digestive kan egne seg. VOM Digestive - VOM og hundemat - Hundemat av hundefolk

Du kan jo ta kontakt med dem og høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har med frysetørket Vom når vi er på ferie og må være lenge uten fryser. Hater det. Selv om du lar det ligge å trekke i vann aldri så lenge blir det likevel ganske tørt. Det er også mye mer styrete enn å ta opp noen klumper av fryseren hver dag. Der siste negative er at det er fryktelig dyrt.

Anonymkode: 5756a...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har med frysetørket Vom når vi er på ferie og må være lenge uten fryser. Hater det. Selv om du lar det ligge å trekke i vann aldri så lenge blir det likevel ganske tørt. Det er også mye mer styrete enn å ta opp noen klumper av fryseren hver dag. Der siste negative er at det er fryktelig dyrt.

Anonymkode: 5756a...53e

Men jeg har ikke fryse plass. Så ingen mulighet til det men vil allikevel at hun skal få rått. Hun er så liten og spiser lite så prisen på det har ikkenoe å si 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jytte skrev (2 timer siden):

Frysetørket råfôr brukes mye innen hundesport, jakt - det vil si til aktive hunder, og brukes mest pga. vekta men også fordi det er fullverdig fôr. Vet ikke om de har frysetørket til eldre, og mindre aktive hunder, men kanskje Digestive kan egne seg. VOM Digestive - VOM og hundemat - Hundemat av hundefolk

Du kan jo ta kontakt med dem og høre. 

Takk det skal jeg gjøre. 

Ser at mush har noen typer også, er det noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som turmat (type Real) for mennesker, greit innimellom men jeg ville ikke basert kostholdet på det. Frossent råfôr holder seg noen dager i kjøleskapet. Det er også fint å gi annet rått enn den frosne farsen, feks koteletter, kylling, kjøttdeig, ja alt av kjøtt og fisk, egg, det kan bli en berikelse for hunden med variasjon i smaker, teksturer og måter å få servert på :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VisningsnavnPÅKREVD skrev (1 time siden):

Det er som turmat (type Real) for mennesker, greit innimellom men jeg ville ikke basert kostholdet på det. Frossent råfôr holder seg noen dager i kjøleskapet. Det er også fint å gi annet rått enn den frosne farsen, feks koteletter, kylling, kjøttdeig, ja alt av kjøtt og fisk, egg, det kan bli en berikelse for hunden med variasjon i smaker, teksturer og måter å få servert på :)

Takk for svar 😊 det visste jeg ikke. Har bare sett at det står at det er et fullverdig for på flere av de så da tenkte jeg at det ble det samme som rått, bare at det var tørket men da skjønner jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden veldig liten? Om du bare har en kjøleskap-fryser, så kanskje det funker med vom kjøttboller?

Det kan jo også være at du finner en billig fryser på finn? Råfor er ganske mye billigere enn tørrfôr om man kjøper i bulk, så en brukt fryser på finn kan eventuelt lønne seg på sikt- ikke bare mot tørrfôr men også mot frysetørket. Frysetørket er som oftest noe man kjøper for litt ekstra godt, når man skal på jakt i fjellet eller skal på bilferie med en hund som er vant til råfor.

På dyrebutikken i nærheten her får jeg kjøpt 19kg vom pølser for 345kr om jeg bestiller gjennom de. Det er veldig mye billigere enn tørrfôr, så jeg tjener på å ha en ekstra liten fryser stående. 

Anonymkode: bb7f5...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar 😊 det visste jeg ikke. Har bare sett at det står at det er et fullverdig for på flere av de så da tenkte jeg at det ble det samme som rått, bare at det var tørket men da skjønner jeg 😊

Det er fullverdig i den forstand at alle næringsstoffene er bevart, men smak og konsistens blir jo annerledes enn vanlig ferskfrossent. Det kan jo gjerne være at hunden din liker det veldig godt, også kan du jo feks variere med litt annet ferskt som tidligere nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har bittelitt fryseplass ville jeg heller kjøpt 550 grams pakker med kjøttboller fra vom og hundemat.

Men frysetørket er fullfor, og kan selvfølgelig brukes. Jeg har en kunde som reiser på ferie til utlandet i 2 mnd av gangen og hunden funker absolutt best på vom active, så hun kjøper med frysetørket vom active for hele perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...