Gå til innhold

Helseforsikring

Elffrost

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Noen som har kunnskap eller kjennskap til helseforsikring via jobb.
Har en nyoppstått plage som jeg synes er ganske alvorlig, ventetid på sykehus var 3 mnd. Brukte da helseforsikringen via jobb og fikk time hos privat etter 6 dager. 
Nå er jeg tilbudt ny jobb i et annet firma, hvor di også tilbyr helseforsikring. Problemet mitt nå er at jeg har hørt at hvis jeg takker ja til den nye jobben, og fortsatt er plaget med samme lidelse og føler jeg trenger å komme raskt til utredning/behandling så får jeg ikke dette på helseforsikringen i den nye jobben, siden jeg hadde samme sak oppe hos forrige arbeidsgiver/forsikring..?
Noen som kjenner til dette? Hilsen frustrert..

Endret av Elffrost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange forsikringer har klausuler hvor de har unntak for tidligere kjente tilstander ja. Du må nesten se på betingelsene i forsikringen, eventuelt høre med ditt nåværende forsikringsselskap om du kan videreføre helseforsikring der individuelt.

Anonymkode: 25b51...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingsforsikringer har ikke slike begrensninger.  

Anonymkode: 11cda...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Behandlingsforsikringer har ikke slike begrensninger.  

Haha. Jo, det har de. Hvis ikke kan jo alle bare forsikre seg når de blir syke 🤪

Anonymkode: 39e27...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha. Jo, det har de. Hvis ikke kan jo alle bare forsikre seg når de blir syke 🤪

Jaha? Jeg ble tilbudt rimelig behandlingsforsikring via et kredittkort, de spurte ikke om noe. 
Jeg spurte derimot dem om de ville dekke den andre skulderen min, den første var allerede røket og behandlet. Det gjorde de, den røk et par år senere. 

Skal man derimot forsikre seg mot uførhet, får man ikke utbetaling dersom man tidligere har hatt et problem og blir ufør pga det samme problemet, selv om det er 20 år senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jaha? Jeg ble tilbudt rimelig behandlingsforsikring via et kredittkort, de spurte ikke om noe. 
Jeg spurte derimot dem om de ville dekke den andre skulderen min, den første var allerede røket og behandlet. Det gjorde de, den røk et par år senere. 

Skal man derimot forsikre seg mot uførhet, får man ikke utbetaling dersom man tidligere har hatt et problem og blir ufør pga det samme problemet, selv om det er 20 år senere. 

Det har jo ingenting med om de dekker eksisterende skader og sykdommer å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det har jo ingenting med om de dekker eksisterende skader og sykdommer å gjøre. 

Okei, men i dette tilfellet handler ikke forsikringen om å dekke en skade eller sykdom, men å sikre en rask behandling for skade eller sykdom. Det er heller ikke gitt at de samme vilkårene gjelder for privatpersoner som gjennom en bedriftsavtale.

ved et raskt søk var det ikke innlysende at en slik forsikring ikke gjelder rask behandling for allerede eksisterende skader, men kanskje du kan opplyse oss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...