Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 3 uker som egentlig siden fødsel har ville amme i alle våkenperiodene… Altså når han er våken blir det bare skriking om jeg ikke ammer han, han MÅ amme hele våkenperioden sin. Smokk nekter han. Trodde kanskje det var økedøgn i starten men han har jo bare fortsatt med det😣det er også litt trist for pappaen som aldri får holde han for det blir bare søking etter bryst og skriking, samme med besøket som vil holde han 🥺 Er så sliten av at han konstant henger på puppen også 😣 Så sovner han men puppen i munnen og da blir jeg sår… Hva skal jeg gjøre?? Er dette normalt?

Anonymkode: 190f1...7a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt når de er så små, men veldig slitsomt! Legger han på seg som han skal, altså får du inntrykk av at han får i seg nok? 

Min yngste var på samme måte, men tok heldigvis smokk, han fikk det da vi kom hjem fra sykehuset 😅 Det ga seg etter hvert, men det skal sies han fortsatt er en matglad gutt! 

Anonymkode: a3c55...ff7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: 6f744...aa9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var nok det som var mest overraskende for min del! Hvor utrolig mye amming det var i starten. Men det roer seg ned de neste ukene. Men ville helt klart jobbet med få til smokk

Anonymkode: 77055...635

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke unormalt. 

Men du bør sjekke at ungen faktisk får i seg greit med mat. Stikk innom helsestasjonen et par ganger i uka, og se at vekten øker greit.

Det kan også være greit å sjekke ut at ikke ungen har vondt noe sted. Amming har en smertestillende effekt på barnet, så dersom det har vond nakke eller rygg, eller bare vondt i magen, så vil baby kanskje ønske å amme, fordi det fjerner smerten mens det ammes. 

Hvis ikke, så må dere bare tåle litt gråt, og evt. prøve med litt melk/kokt vann på flaske, for å slippe far litt til, og gi deg en pause.

Anonymkode: d1a0c...872

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er helt normalt når de er så små, men veldig slitsomt! Legger han på seg som han skal, altså får du inntrykk av at han får i seg nok? 

Min yngste var på samme måte, men tok heldigvis smokk, han fikk det da vi kom hjem fra sykehuset 😅 Det ga seg etter hvert, men det skal sies han fortsatt er en matglad gutt! 

Anonymkode: a3c55...ff7

Ja han legger på seg veldig fort, og har veldig mange tisse og bæsje bleier så er ikke det heller 😭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er ikke unormalt. 

Men du bør sjekke at ungen faktisk får i seg greit med mat. Stikk innom helsestasjonen et par ganger i uka, og se at vekten øker greit.

Det kan også være greit å sjekke ut at ikke ungen har vondt noe sted. Amming har en smertestillende effekt på barnet, så dersom det har vond nakke eller rygg, eller bare vondt i magen, så vil baby kanskje ønske å amme, fordi det fjerner smerten mens det ammes. 

Hvis ikke, så må dere bare tåle litt gråt, og evt. prøve med litt melk/kokt vann på flaske, for å slippe far litt til, og gi deg en pause.

Anonymkode: d1a0c...872

Han legger på seg 300 g i uken 😅 Og har veldig mange tisse og bæsje bleier så er ikke det heller 🥺 Ja jeg lurer litt på om det kan være pga smerter ja, eventuelt magevondt eller noe🤔Bør jeg amme han selv om han er mett da? Synes det er vanskelig… Eller bør jeg roe han på andre måter om jeg VET at han er mett? 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, husker den tiden pappa var jo en "servitør" og kokk som bare måtte gjøre alt annet enn holde baby for jeg fikk ikke legge babyen fra meg. Til og med dusjing ble det lite av 😅 uff for en tid, men nå er hun 10 mnd straks og vi har heeeeelt andre utfordringer.

Anonymkode: b747b...ed3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt normalt, husker den tiden pappa var jo en "servitør" og kokk som bare måtte gjøre alt annet enn holde baby for jeg fikk ikke legge babyen fra meg. Til og med dusjing ble det lite av 😅 uff for en tid, men nå er hun 10 mnd straks og vi har heeeeelt andre utfordringer.

Huff ja ikke lett😣😣 Har en 2 åring som trenger meg også, men jeg har jo aldri tid til henne når baby er sånn, får så dårlig samvittighet, stakkar hun😭😭

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har en baby på 3 uker som egentlig siden fødsel har ville amme i alle våkenperiodene… Altså når han er våken blir det bare skriking om jeg ikke ammer han, han MÅ amme hele våkenperioden sin. Smokk nekter han. Trodde kanskje det var økedøgn i starten men han har jo bare fortsatt med det😣det er også litt trist for pappaen som aldri får holde han for det blir bare søking etter bryst og skriking, samme med besøket som vil holde han 🥺 Er så sliten av at han konstant henger på puppen også 😣 Så sovner han men puppen i munnen og da blir jeg sår… Hva skal jeg gjøre?? Er dette normalt?

Barn anmer ikke, de dier, mens mir ammer.

Anonymkode: 0ba85...f48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Huff ja ikke lett😣😣 Har en 2 åring som trenger meg også, men jeg har jo aldri tid til henne når baby er sånn, får så dårlig samvittighet, stakkar hun😭😭

Aah skjønnner.. Da kan jeg anbefale sjal/bæretøy og få besteforeldra/pappa til å gi supermasse ekstra oppmerksomhet til eldstebarnet.. men ja de spiser hele tiden første tiden, er hel overveldende.. husker jeg trodde hun hadde økedøgn hver uke

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Og det er mye viktigere at barnet får die enn at far og andre får holde

Anonymkode: 2ba1d...545

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det forstår jeg godt. 

Jeg husker jeg lå på sofa og ammet. Hadde baby i ene armkroken, og storesøster i andre. Satt slik p leste bøker, så en episode med barne-TV etc. Alt for å få til små kosestunder med eldste også. 

Anonymkode: c019d...ddf

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt. Vår var også sånn. Var vel ikke før hun ble 4-5 måneder at det kunne gå et par timer mellom hver amming. Det er tøft mens det står på, men det går over! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen vår holder på sånn selv om han har gått opp over 300 gram i uka siden han ble født 😅 Så det har ikke med sult å gjøre. Han er nå snart 10 uker. Han har rett og slett et stort sugebehov, så han får smokk. Den eneste smokken han tar er philips avent sine fra apoteket (ultra air og ultra soft). 

Anonymkode: e161e...650

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Babyen vår holder på sånn selv om han har gått opp over 300 gram i uka siden han ble født 😅 Så det har ikke med sult å gjøre. Han er nå snart 10 uker. Han har rett og slett et stort sugebehov, så han får smokk. Den eneste smokken han tar er philips avent sine fra apoteket (ultra air og ultra soft). 

Anonymkode: e161e...650

Han nekter smokk, men ja Philips er også den mest godkjente her!😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...