Gå til innhold

Langvarig løpetid, eller noe annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei tispe på 10,5 år som har hatt løpetid en stund. Jeg er ekstremt dårlig til å notere ned, men det begynte i januar (ikke i slutten av mnd). Det har alltid variert litt hvor mye blod vi har sett, og denne gangen har vært av de mer sparsomme (men har sett blod, altså).

Vi har en hannhund som er kastrert, men han har allikevel "radar", selv om han er mye mer avslappet enn om han hadde vært ukastrert. Vi bruker jo ham som "pekepinn" på når løpetiden starter og slutter, men denne gangen synes jeg han har vartet henne opp og sniffet på henne i evigheter....

Kan det være andre årsaker til at ei tispe lukter løpetid, eller har noen opplevd at løpetiden plutselig kan vare i fire uker (evt pluss)? Tispa virker som vanlig under løpetid, frisk, lite fungerende hørsel ;) og litt dårligere appetitt, men det er også vanlig for henne.... Mener vi har vært på tre uker ca tidligere, men nå har det vart lenger enn det....

Anonymkode: 773e8...aa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min tantes hund fikk både lengre og oftere løpetid sine siste 3 leveår. Virket ikke syk sånn sett, men ble likevel medtatt av det da hun ikke ville spise den perioden og spiste dårlig en stund før også. Hun var så gammel at hun ikke gikk til veterinær for det, men jeg ville nok sjekket litt om det var min hund. 

Anonymkode: c1a61...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min tantes hund fikk både lengre og oftere løpetid sine siste 3 leveår. Virket ikke syk sånn sett, men ble likevel medtatt av det da hun ikke ville spise den perioden og spiste dårlig en stund før også. Hun var så gammel at hun ikke gikk til veterinær for det, men jeg ville nok sjekket litt om det var min hund. 

Anonymkode: c1a61...569

Takk!

Hvis det ikke roer seg i løpet av en ukes tid så tar vi nok turen! Men det er vel ikke helt ulogisk at det endrer seg litt når de blir eldre heller.

Anonymkode: 773e8...aa3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...