AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Har dere en fast regel på øvetider hjemme? Anonymkode: 77527...c97
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Nei. I starten var det litt tvangsmotivasjon, men ikke nå. Jeg oppfordrer til øving, men ingen regler. De må finne gleden i sånt selv synes jeg. Anonymkode: 28f67...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Høres grusomt ut å bli tvunget til og jeg ville aldri pålagt noen det. Sånne ting MÅ komme av interesse. Anonymkode: 95354...a78
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Høres grusomt ut å bli tvunget til og jeg ville aldri pålagt noen det. Sånne ting MÅ komme av interesse. Anonymkode: 95354...a78 Så foreldre skal bruke tusenvis av kroner på dyr musikkundervisning samtidig som barna kan nekte å øve hjemme fordi det er morsommere å gjøre andre ting, som å se på TikTok? Anonymkode: 6392b...1bd 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar Vi praktiserer ikke tvang, men vi har en avtale med 9åringen om øving. Vi prater jo med han om han ønsker å fortsette med instrumentet før vi melder på ny sesong, og avklarer samtidig da hvilke forpliktelser det medfører fra hans side. At han ikke alltid er motivert for å øve, er helt naturlig. Han gjennomfører stort sett likevel som avtalt. Hos oss er minimum 3 dager i uka, som kommer i tillegg til fellesøvelser og med spillelærer. Minimum 10 min, for vi vet at når instrumentet først er tatt fram, spiller han ofte mer enn det. Men da er terskelen litt lavere på de dagene hvor motivasjonen virkelig ikke er der. Anonymkode: 2bf61...5ba 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #6 Skrevet 12. februar Avtalen var at de skulle øve hver dag for å få starte spille, det var aldri behov for tvang for interessen var der helt av seg selv, det ble fort en time hver dag, noen ganger mer.. Anonymkode: beaf7...d5f
AnonymBruker Skrevet 12. februar #7 Skrevet 12. februar Min spiller Solo, og det motiverer nok til øving..i tillegg har barnet siktet seg inn på en gruppe med griseflinke spillere, så da fordrer det enda mer øving. I starten var det 15-20 minutter øving hver dag, hvor vi måtte mase litt. Nå som barnet syns det er kjekt, og ikke ønsker å skjemme ut resten av gjengen barnet spiller med, øver barnet uoppfordret. Anonymkode: 9413c...995
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar Her får hun en lekse som må øves på, og med utgangspunkt i tilbakemeldingene fra sang-pedagog så har vi funnet to faste tidspunkt i uka hvor hun øver 15 minutter på leksa. Det er forøvrig ikke tvang fra vår side, men noe vi har blitt enige om. Hun vet selv at det ikke er vits i å fortsette dersom hun ikke øver - da vil hun ikke bli ferdig innøvd til de fremføringene som hun selv ønsker å delta på. Ellers så hender det titt og ofte at hun spiller selv også, av eget initiativ, men da er det typisk "frispill", og ikke bestemte stykker hun øver på, andre ganger så hender det at hun vil fremføre for besteforeldre og lignende. Anonymkode: ea04f...6d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå