AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Hei! 2 år etter fødsel er jeg omsider tilbake til mitt «gamle» jeg. Mye sterkere og lettere nå enn før fødsel, og føler endelig at kroppen er som før (nesten bedre). Det tok litt tid, og det er enormt mange timer i crossfitsalen som har vært utslagsgivende. Utseendemessig ser jeg nesten lik ut som før jeg ble gravid, foruten litt løshud og litt overheng nederst på magen. Jeg var hos noen venninner i går, hvor de fleste har 2 barn hver. De sa at de også følte seg tilnærmet som før etter barn nr 1, men at de store kroppslige endringene først kom etter andre svangerskap. Hva føler / tenker dere som har gått gravide mer enn én gang? Anonymkode: 35d2a...6bd
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Enig med dem! Fått nr 3 nå, og jeg kan ikke forstå at det er min egen kropp. Etter nr 2 gikk det nesten 4 år før jeg følte meg «normal» igjen. Men nå klarer jeg ikke å skjønne hvordan jeg skal komme meg tilbake. Både fysisk og psykisk Anonymkode: 3f824...1fa
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Jeg kjenner meg ikke igjen. Har to. Kroppen er fysisk som før svangerskap. Bare eldre og med andre plager Anonymkode: 15795...5ef
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Mye tyngre etter barn nummer tre, ja. Vet ikke om det er alder, antall barn eller generelt stressnivå (øker med antall barn)/mindre tid til å prioritere seg selv. Anonymkode: 11e94...f03
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar Jeg har tre barn. Er bare 1.55, men var egentlig veldig "pent" gravid, og la på meg ca 12 kg i alle tre svangerskapene. Etter første og andre følte jeg meg fin med en gang. Gikk opp en skostørrelse i første, og det har forblitt sånn. Etter tredjemann satt kiloene fast, spesielt rundt magen. Det gjør de enda, 15 år etterpå🙈 Jeg har ingen strekkmerker, men tror jeg har delte magemuskler, siden magen er veldig utstående. Det plager meg en del, og det er veldig vanskelig å finne klær som passer, siden jeg er så lav i tillegg 😕 Anonymkode: 3e16a...3d0
AnonymBruker Skrevet 12. februar #6 Skrevet 12. februar Ja, så faktisk enda bedre ut etter første fødsel, og så fit ut kun få uker etter fødselen. Etter nummer to hadde jeg litt mer mage, men rakk å komme tilbake til normalen før svangerskap nummer tre, som var et halvt år etter fødsel nummer to. Etter tredje fødsel hadde jeg enda mer mage, og endte opp med å legge mye på meg i babytiden. Anonymkode: 993cb...0f7
Arkana Skrevet 12. februar #7 Skrevet 12. februar Jeg har følt meg som før etter alle tre fødsler. Det tok lengst tid å bli seg selv etter første fødsel fordi den var tøffere og jeg hadde plager etterpå som måtte leges mens etter de to andre følte jeg meg raskere som før igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar Fikk i hovedsak kroppen tilbake etter bare et par uker med begge barna (tilbake til ca. startvekt + flat mage). Det eneste som var annerledes, var litt strekkmerker som blekna etter hvert. La for øvrig på meg masse i graviditetene, 15-20 kg hver gang. Men alt forsvant og mere til med amming. Anonymkode: fd0d4...ec5
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar Født barn nr 2 for 4 uker siden og ser vell egentlig ut som før jeg ble gravid, men var plaget mye med kvalme og oppkast så la aldri på meg noe spesielt. Innvendig føler jeg meg ødelagt Anonymkode: 14efd...ab3 1
Doris Becker Skrevet 12. februar #10 Skrevet 12. februar (endret) Vi må ikke glemme at vi blir eldre også da ☺️ Kroppen eldes ganske drastisk hos de uten barn også, hvis man tenker feks 28 år vs 35 år. Selv om de største og mest drastiske endringene kommer rundt 45 år 🙀 Men fødsel to er definitivt vanskeligere å komme tilbake fra, for de fleste. Spesielt hvis man er godt over 30. Heldigvis får livet andre verdier, og fokus ikke minst ❤️ Endret 12. februar av Doris Becker 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Født barn nr 2 for 4 uker siden og ser vell egentlig ut som før jeg ble gravid, men var plaget mye med kvalme og oppkast så la aldri på meg noe spesielt. Innvendig føler jeg meg ødelagt Anonymkode: 14efd...ab3 Hvordan ødelagt innvendig?😦 Anonymkode: bcb77...2d0
Arkana Skrevet 12. februar #12 Skrevet 12. februar Doris Becker skrev (2 timer siden): Vi må ikke glemme at vi blir eldre også da ☺️ Kroppen eldes ganske drastisk hos de uten barn også, Et viktig poeng. Man ser naturlig nok annerledes ut når man er 40 enn da man var 25 helt uavhengig av om man fikk barn eller ikke, og man er naturlig nok eldre når man får barn nr 2, 3, 4 osv enn når man fikk barn nr 1. Det er lett å henge endringer på "barnekroken", men de kan like gjerne bare komme av alderen eller andre faktorer (mindre tid til trening, annerledes kosthold osv). 3
Doris Becker Skrevet 12. februar #13 Skrevet 12. februar Arkana skrev (2 minutter siden): Et viktig poeng. Man ser naturlig nok annerledes ut når man er 40 enn da man var 25 helt uavhengig av om man fikk barn eller ikke, og man er naturlig nok eldre når man får barn nr 2, 3, 4 osv enn når man fikk barn nr 1. Det er lett å henge endringer på "barnekroken", men de kan like gjerne bare komme av alderen eller andre faktorer (mindre tid til trening, annerledes kosthold osv). Ikke sant Jeg fikk barn sent, men magen forandret seg veldig fra 25 år til 35 år, uten noe graviditet. Og etter 35 går det fort nedover med det meste, utenom tannkjøttet og hårfestet, som en sa det 😅 Nå er ikke jeg noen treningsfantast da, holder meg bare i normalt grei form.
AnonymBruker Skrevet 12. februar #14 Skrevet 12. februar Størst forskjell med nr 3. Var 35 da jeg fikk henne. Fikk to sønner i 20 årene, da hoppa kroppen fort tilbake og ikke ett eneste strekkmerke å se.. med nr 3 la jeg på meg 25 kg, fikk masse strekkmerker og var i mitt livs dårligste form.. Anonymkode: 3c15a...faf
AnonymBruker Skrevet 12. februar #15 Skrevet 12. februar Nå har jeg hatt 3 svangerskap uten at jeg har lagt særlig på meg (6, 8 og 11 kilo). Men jeg trente ikke, og trener ikke nå. Etter 1. Gikk jeg raskt tilbake til normalen (2 uker etterpå var vekta lik som før) Etter nummer 2, litt lengre tid. Men 2 måneder etterpå kanskje. Nummer 3 tok lengst tid. Men nå, 1,5 år etterpå er jeg lettere enn før svangerskapet. Men en del løshud på magen. Som irriterer meg grådig. Men men. Samt var først etter 3. Fødsel at det ble en del strekkmerker. Jeg har hele tiden vært nedre del av normal på bmi da. Anonymkode: 074a0...631
AnonymBruker Skrevet 12. februar #16 Skrevet 12. februar Jeg var tilbake til tilnærmet samme kropp etter graviditet og fødsel nummer en. Men med graviditet og fødsel nummer to fikk jeg delte magemuskler og navlebrokk og puppene mine ble veldig slappe. Så for meg var det stor forskjell på kroppen fra ett til to barn. Anonymkode: 6bff5...46d
AnonymBruker Skrevet 12. februar #17 Skrevet 12. februar Hmmm... nettopp født barn nr 2, kjenner at noen muskler må trenes litt opp, men de kjennes bare litt svekket ut, har et klipp som må gro, ellers føler jeg meg helt som meg selv. Mulig jeg er heldig. Anonymkode: 577f9...eb8
Tjoheiii Skrevet 13. februar #18 Skrevet 13. februar Jeg var helt lik etter barn nummer to. Da hadde jeg lagt på meg ca. 12 kg i svangerskap, mesteparten forsvant rett etter fødsel og alt var borte innen et halvt år (fullammet om det har noe å si). Fikk ingen strekkmerker eller løs hud🥰 Er gravid med nummer tre nå, ser ut som jeg følger vektkurven som jeg gjorde med de to første så tror ikke det blir noe store forandringer etter denne fødselen heller🤭
Nicoliten Skrevet 17. februar #19 Skrevet 17. februar Tjoheiii skrev (På 13.2.2025 den 14.22): Jeg var helt lik etter barn nummer to. Da hadde jeg lagt på meg ca. 12 kg i svangerskap, mesteparten forsvant rett etter fødsel og alt var borte innen et halvt år (fullammet om det har noe å si). Fikk ingen strekkmerker eller løs hud🥰 Er gravid med nummer tre nå, ser ut som jeg følger vektkurven som jeg gjorde med de to første så tror ikke det blir noe store forandringer etter denne fødselen heller🤭 hvor gammel er du:)? 1
Tjoheiii Skrevet 17. februar #20 Skrevet 17. februar Nicoliten skrev (2 timer siden): hvor gammel er du:)? Er 31, fikk første da jeg var 27 og andre da jeg var 29, og tredje nå til våren🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå