Gå til innhold

Familiemedlem som gifter seg etter kort tid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Enkelte blir aldri fornøyde…

Voksne kan ta egne avgjørelser. Ett år er ikke så kort.

Giftet oss etter to, og folk syntes fortsatt at det var for kort. Det er nå 11 år siden😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mozzarellastick skrev (16 timer siden):

Enkelte blir aldri fornøyde…

Voksne kan ta egne avgjørelser. Ett år er ikke så kort.

Giftet oss etter to, og folk syntes fortsatt at det var for kort. Det er nå 11 år siden😁

Men forhåpentligvis hadde ikke du barn? Det er helt greit om voksne menesker gifter og skiller seg som de vil. Det er ikke greit om foreldre introduserer barna sine for kjærester de ikke kjener skikelig eller at barn ender opp med å måtte bo med foreldres fremede ektefele! Har man barn har man en plikt til å bruke tid på og bli kjent med folk før man utseter barna for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (4 timer siden):

Men forhåpentligvis hadde ikke du barn? Det er helt greit om voksne menesker gifter og skiller seg som de vil. Det er ikke greit om foreldre introduserer barna sine for kjærester de ikke kjener skikelig eller at barn ender opp med å måtte bo med foreldres fremede ektefele! Har man barn har man en plikt til å bruke tid på og bli kjent med folk før man utseter barna for de.

Det er sant! Men man får dessverre ikke gjort noe med hva voksne folk velger å gjøre med livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (På 12.2.2025 den 12.09):

dems liv hvorfor bry deg ?

I motsetning til deg så er det noen som tenker rasjonelt og tar hensyn til bare seg selv og sine egne følelser. 

De har barn på hver sin kant. Det alene burde være god nok forklaring på hvorfor man ikke skynder seg inn i nye relasjoner. 

Anonymkode: 3f2dd...ee0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 12.05):

Et familiemedlem skal gifte seg under ett år etter at de møttes. Jeg har knapt møtt vedkommende og stiller meg litt spørrende til hele ekteskapet. De er ikke religiøse, i tredve årene og har barn på hver sin kant. 

Personlig så har jeg «litt problemer» med å forstå dette. Noen som har erfaringer å dele? 

Anonymkode: b8e4d...824

Hvis de velger å gifte seg, betyr vel det at de er sikre på at de hører sammen resten av livet. Da er jo ekteskapet en fin måte å  bekrefte for hverandre og omverdenen, at fra nå av er det de to som hører sammen.

Selv forlovet jeg meg etter 6mnd sammen med min kone og startet kort tid etter med bryllupsplanlegging. Vi giftet oss et år etter forlovelsen. Det er 26 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 12.16):

Vi ser på hus sammen og har knapt vært sammen ett år. Særkullsbarn og hele pakken.

Vi visste at det var oss da vi møttes. Ungene elsker oss som familie. For oss er dette rett.

Hva andre måtte tro og tenke driter vi i. Vi vet hva vi har sammen.

Og vi har full støtte fra familie og venner som ser på oss som et gammelt ektepar 🤭

Anonymkode: bae11...11a

Jeg har også møtt den store kjærligheten. VISSTE der var oss❤️ Hr faktisk opplevd det med 3 ulike personer. 

Er gift med en helt annen person enn de tre.

Ts: det eneste som gjør at jeg gidder å mene noe om dette er at de har særkullsbarn. Men selv om de evt er sammen i 4 år før de flytter sammen så er det ingen garantier. Det er alltid en risiko når man går inn i et forhold med noen. Når man velger å bo sammen og evt gifte seg så blir risikoen og "tapet" potensielt enda større. Å være sammen over lengre tid og bli godt kjent er nayurligvis en måte å finne ut om det er sannsynlig at man er sammen for alltid, men det er ikke akkurat en vanntett oppskrift. Dersom man først møter en stor krise 15 år inn i forholdet og man oppdager at partner ikke tåler den slags og drikker tett og blir voldelig i en slik situasjon, så hjelper det ikke at man ventet 5 år med å gifte seg.

Anonymkode: 98087...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt tidlig, i alle fall med tanke på at de har barn fra før, men jeg skjønner ikke helt hva du har problemer med. Mener du at de skal vente til du ikke har problemer lenger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 15.16):

Det kan du alltids si, men det er nå en gang sånn at man bryr seg om sine barn. 

Anonymkode: b8e4d...824

Din eks er ikke ditt familiemedlem. Gi slipp på henne.

Anonymkode: cc6a7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...