Gå til innhold

Familiemedlem som gifter seg etter kort tid.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  Humas skrev (På 12.2.2025 den 11.15):

Man tror man er uovervinnelig når man er forelsket, honey-moon effekt går over. Dessverre er barn involvert, så du kan jo foreslå parterapi når det begynner å lugge. Problemet i dagens samfunn er at vi tror vi kan tåle alt når vi er i forelska-bobla, jeg ser det rundt meg hele tiden. Og nei, ingen vil ha råd fra deg nå

Ekspander  

Nei. Problemet med dagens samfunn i Norge er at man er livredd for forpliktelse, samtidig som man lider av FOMO-syndromet. Så først skal det dates, gjerne flere om gangen, i lang tid, før man begynner å definere seg som kjærester. Så møtes man i ny og ne i flere år før man kanskje blir samboere, ellers velger mange den moderne pulevenn-formen "særboere". Giftemål er unødvendig i 2025, mener de, for det er sååå gammeldags.

Anonymkode: cc6a7...65e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.24):

Gikk fort her å. Barn. Leilighet. Bryllup alt innen et og halvt år. Fortsatt gift. 25 år etter. 

Anonymkode: 55d9c...e30

Ekspander  

Det var fasiten for noen få tiår siden. Uten at det var flere skilsmisser av den grunn. Nå skal man helst pule bort livet. 

Anonymkode: cc6a7...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fort og gæli kan enda opp fort og bra. Vi forlovet oss etter en måned, giftet oss etter et halvt år og er fortsatt gift, 35 år senere. Men vi var tidlig i 20-årene og uten barn. 

Anonymkode: 31a4a...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.05):

Et familiemedlem skal gifte seg under ett år etter at de møttes. Jeg har knapt møtt vedkommende og stiller meg litt spørrende til hele ekteskapet. De er ikke religiøse, i tredve årene og har barn på hver sin kant. 

Personlig så har jeg «litt problemer» med å forstå dette. Noen som har erfaringer å dele? 

Anonymkode: b8e4d...824

Ekspander  

Spiller da ingen rolle for deg om de gifter seg nå eller venter til du mener det passer. De fleste par går fra hverandre uansett en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemstillingen. Hvilken forskjell gjør det om de er gift eller ikke? Et giftermål er bare en signatur på et papir og ikke noe som angår noen andre enn de som gifter seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (På 12.2.2025 den 12.00):

Ser ikke helt problemstillingen. Hvilken forskjell gjør det om de er gift eller ikke? Et giftermål er bare en signatur på et papir og ikke noe som angår noen andre enn de som gifter seg. 

Ekspander  

Det er jo ikke riktig. 
Juridisk gjør det definitivt en forskjell, særlig når de har særkullsbarn. Dette antar jeg er med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Kålrota skrev (På 13.2.2025 den 6.09):

Det er jo ikke riktig. 
Juridisk gjør det definitivt en forskjell, særlig når de har særkullsbarn. Dette antar jeg er med i vurderingen.

Ekspander  

Nja, særkullsbarna har fortsatt krav på å få arv om de velger dette selv om man er gift så juridisk er det ikke noen forskjell annet enn at man slipper testamente for partneren sin rett til arv. 

Anonymkode: 7306a...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et familiemedlem skal gifte seg under ett år etter at de møttes. Jeg har knapt møtt vedkommende og stiller meg litt spørrende til hele ekteskapet. De er ikke religiøse, i tredve årene og har barn på hver sin kant. 

Personlig så har jeg «litt problemer» med å forstå dette. Noen som har erfaringer å dele? 

Ekspander  

De gifter seg så du skal få si «hva var det jeg sa» når de -etter avtale- skiller seg om ni måneder.

De gjør det rett og slett så du skal få glede i livet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 13.2.2025 den 6.09):

Det er jo ikke riktig. 

Ekspander  

Som jeg skrev, det angår de som skal gifte seg. Hva ts tenker om det er i grunn likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det du mener at du skal forstå her?

Jeg og mannen giftet oss etter 4 mnd som kjærester, nå har vi vært gift i 12 år. Ja, giftemålet her skjedde veldig raskt, men det gikk helt fint.

Anonymkode: 11ac6...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Her i Norge er det vanlig å være sammen i flere år også bo sammen i enda flere år før man er sikker på ekteskap. Allikevel blir de fleste skilt. 

Anonymkode: ed6a5...fac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre giftet seg etter 2 mnd. Holdt 30 år til min mor døde. Uansett hvorfor skal du legge energi i å bry deg om det er for tidlig eller ei? De tar sine egne avgjørelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Det varierer hvordan det går. Kanskje er deres erfaring, ettersom de har barn, at det de har funnet definitivt er bedre enn deres ekser? At de får mye positivt ut av å bo sammen med noen, men uten de samme problemene de hadde med de forrige partnerne sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  monican94 skrev (På 12.2.2025 den 11.09):

dems liv hvorfor bry deg ?

Ekspander  

Det kan du alltids si, men det er nå en gang sånn at man bryr seg om sine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.14):

Tenker at hvis de ønsker det, så må de få gjøre det, men enig med deg at det går egentlig altfor raskt i forhold til barn involvert. Å gifte seg nå da de er som mest forelsket og ikke ser negative ting og kanskje ikke ser barna skikkelig oppi følelsene sine, så burde de absolutt vente! Blir litt kvalm av folk med barn fra før som ikke klarer å vente, og lar egoismetiden bestemme. 

Anonymkode: 528fd...b1a

Ekspander  

Akkurat, det er ikke snakk om at de ikke skal få gifte seg. Jeg føler kanskje at de er litt lite reflekterte rundt situasjonen.
Det kan også virke som at barna blir satt til side for egne behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.16):

Vi ser på hus sammen og har knapt vært sammen ett år. Særkullsbarn og hele pakken.

Vi visste at det var oss da vi møttes. Ungene elsker oss som familie. For oss er dette rett.

Hva andre måtte tro og tenke driter vi i. Vi vet hva vi har sammen.

Og vi har full støtte fra familie og venner som ser på oss som et gammelt ektepar 🤭

Anonymkode: bae11...11a

Ekspander  

Veldig fint å høre at det kan ende på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så gøy at de går utenom normen :klappe: Tror det mentale rundt forpliktelse setter seg tydeligere i startfasen ❤️ Gøy :nikke: Blir mer og mer vanlig med drop-in bryllup også 👰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi giftet oss 1 år og 3 mnd etter vi ble sammen. Vi hadde ikke barn. Har nå vært sammen i snart 25 år og gift i 24 år. Og har 2 ungdommer

Anonymkode: 47b84...6c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 11.16):

Vi ser på hus sammen og har knapt vært sammen ett år. Særkullsbarn og hele pakken.

Vi visste at det var oss da vi møttes. Ungene elsker oss som familie. For oss er dette rett.

Hva andre måtte tro og tenke driter vi i. Vi vet hva vi har sammen.

Og vi har full støtte fra familie og venner som ser på oss som et gammelt ektepar 🤭

Anonymkode: bae11...11a

Ekspander  

Noen ganger bare klaffer alt virker det som. Herlig å lese og heldige unger 🥳🥳🥳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...