AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Del Skrevet 12. februar Har kjøpt min 1 bil og gleder meg til å vaske den og holde den ren. Jeg skal gjøre det meste av vasking selv. Men jeg vet ingen ting om det. Hva må jeg bruke? Hva bruke på felg/ bremser for å unngå at bremsene ruster.? Trenger gode råd. Anonymkode: cda89...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Del Skrevet 12. februar Bruk felgrens på felgene, Biltema har noe som fungerer. Å unngå rust på skivene er umulig, den kommer uansett hva du gjør eller ikke gjør. Å vaske den ellers er det mildt såpevann, hvor såpen er beregnet for bil. Stikk innom Thansen like godt, de kan mye om vedlikehold. Anonymkode: f515c...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 12. februar #3 Del Skrevet 12. februar Grunnprinsipp som i huset: Vask fra rent til skittent. Først ruter, så tak, panser, så sidene og kanalene og helt til slutt felgene. Gnikk aldri felgeskit på lakken. Du trenger en bøtte og en hageslange med litt trykk i. Denne her er fantastisk god og sabla billig: https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/tilbehor-for-utvendig-bilpleie/vaskehansker-og-svamper/mikrofibervott-2000033960 Denne kan du ha i vaskebøtta: https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/bilshampo/hoytrykksshampo-4-liter-2000033944 ...og denne gir et fantastisk godt sluttresultat (les bruksanvisningen nøye): https://www.autodude.no/no/produkt/hurtigforsegling_gyeon_q2m_wet_coat/HSKIT32-1 Så er du i gang. Derfra kan du nerde i åresvis, men i utgangspunktet har du alt du trenger her. Avfetting kan være ok nå på vinteren, og der har også Biltema en biologisk nedbrytbar variant som fungerer godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 12. februar #4 Del Skrevet 12. februar Du må bremse skikkelig hardt i blant for å unngå rust på skivene. Med elbil er dette enda viktigere, der brukes bremsene mindre. Og så spyle dem ofte om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Del Skrevet 12. februar Maia70 skrev (2 timer siden): Du må bremse skikkelig hardt i blant for å unngå rust på skivene. Med elbil er dette enda viktigere, der brukes bremsene mindre. Og så spyle dem ofte om vinteren. Så spyle bremsene og få av skitt og salt? Må kjøre en runde etterpå eller bil stå til dagen etter jeg spylt bremsene? Anonymkode: cda89...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 12. februar #6 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så spyle bremsene og få av skitt og salt? Må kjøre en runde etterpå eller bil stå til dagen etter jeg spylt bremsene? Anonymkode: cda89...a0b Rett etter en har spylt av er bremseskiver våt, men det blir de ved regn også. Tørker normalt raskt opp når det blir litt varme i skiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå