Gå til innhold

Amerikansk mann tok kontakt via spill på nett

Bil123

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Salamandra skrev (2 timer siden):

Herregud så mye nevrotisisme, som om det å møte folk på ulike plattformer på nett er en ny ting. Det er 2025 folkens.

Og det at han har jobbet som brannmann skal liksom ekskludere at han kan ha mange biler, noe så dumt. Han kan ha arvet penger, vært flink å spare pengene han har tjent, hva vet vel vi. Er greit å ikke være naiv og dum, men det får da være grenser et sted for paranoiaen.

Slik jeg tolker HI er hun tilstrekkelig vaktsom, ikke har det vært snakk om penger og ikke virker det som om hun har tenkt å sende han noe heller. Håper det ordner seg mellom dere ❤️ 

Helt enig, sunn skepsis er en ting, men her det snakk om ekstreme mengder skepsis hos flere av de som svarer.

Anonymkode: c7260...8de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Salamandra skrev (Akkurat nå):

Det var da voldsomt så mye innsikt du hadde i denne ukjente amerikanerens liv og kontoutskrifter?

Hva ønsker du egentlig å oppnå her? Å få TS til å miste tilliten til han? Tror du ikke hun har litt mer innsikt i denne mannens liv enn det du og jeg har? 

Ikke sant? Det er helt utrolig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig, sunn skepsis er en ting, men her det snakk om ekstreme mengder skepsis hos flere av de som svarer.

Er ikke skepsis engang, de har jo nærmest bestemt seg for at han er en svindler. Er noe av det dummeste jeg ser, folk som har sterke meninger om ting de ikke har noen forutsetninger for å vite noe som helst om

Endret av Salamandra
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Salamandra skrev (1 minutt siden):

Er ikke skepsis engang, de har jo nærmest bestemt seg for at han er en svindler. Er noe av det dummeste jeg ser, folk som har sterke meninger om ting de ikke har noen forutsetninger for å vite noe som helst om

Så sant så sant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og hvordan vet du det?

Beklager, altså... men du er jammen godtroende til å være en voksen person.

Anonymkode: 699d1...713

For da får han ett problem, for jeg er blakk selv 🤣🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvifor skifta du målføre her? Er det kanskje du som er AI og ikke amerikaneren 😅

Anonymkode: 5a971...abd

Riktig! Du har helt rett 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om han forventer at du skal gjøre alt husarbeidet fordi han er amerikansk og litt gammeldags.?? Kanskje du skal si at i Norge så gjør mannen og kvinnen like mye hjemme og med barn. Og at den aller største grunnen til samlivsbrudd i Norge er uenighet eller skjevfordeling i arbeidsoppgaver hjemme. 

Anonymkode: 9316c...136

🤣🤣 Hahaha! Jeg har aldri møtt en mann som har bidratt 1% hjemme. Og helt ærleg, så liker jeg det sånn. Det er blitt en vane. Så det gjør ikke meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coachshinny skrev (18 timer siden):

Tror aldri han tar turen over, men forsøker å få henne til å overføre penger til han, blant annet til «billett»

Men jeg ser ikke problemet der jeg. For jeg har ikke penger selv 😂 Med meg får han ingenting 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har hatt kjærester online gjennom spill både fra Belgia og Danmark. Aldri vært noe catfishing eller spørsmål om penger osv. Skjønner at skepsisen er høy blant enkelte her, men du virker som en oppegående kvinne HI så dette kommer nok til  gå helt fint. Bare husk å alliere deg med en venninne for sikkerhetens skyld. 

Anonymkode: c96ef...ca3

Jeg har snakket med min mor og venner.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salamandra skrev (På 17.2.2025 den 15.07):

Herregud så mye nevrotisisme, som om det å møte folk på ulike plattformer på nett er en ny ting. Det er 2025 folkens.

Og det at han har jobbet som brannmann skal liksom ekskludere at han kan ha mange biler, noe så dumt. Han kan ha arvet penger, vært flink å spare pengene han har tjent, hva vet vel vi. Er greit å ikke være naiv og dum, men det får da være grenser et sted for paranoiaen.

Slik jeg tolker HI er hun tilstrekkelig vaktsom, ikke har det vært snakk om penger og ikke virker det som om hun har tenkt å sende han noe heller. Håper det ordner seg mellom dere ❤️ 

Takk! Hadde det er vert catfishing også så hadde han posert foran en feit Ferrari også vil eg tru. Her så sender han bilder og byggeprosjekta sine. Han elsker å skru motor. Meir hesta jo bedre. Han er ikke opptatt av å "bålse" med ting. Dette er hans interesse. Og jeg liker dette også. Så vi snakker mye om det. Jeg syns det er litt hot att han har en sånn passion for noe. 😇

Endret av Bil123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om han forventer at du skal gjøre alt husarbeidet fordi han er amerikansk og litt gammeldags.?? Kanskje du skal si at i Norge så gjør mannen og kvinnen like mye hjemme og med barn. Og at den aller største grunnen til samlivsbrudd i Norge er uenighet eller skjevfordeling i arbeidsoppgaver hjemme. 

😂😂 Du skulle sett huset hans inne og i garasjen. Er ikke en ting som ikke er skikkelig. Alt er strigla. Tett før han må ta over min jobb. Kanskje dette er en moderne amerikaner 😘😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS!

Jeg har hatt noen forhold med menn jeg har møtt online, det har vært både og, men har aldri blitt svindlet eller forsøkt svindlet heller.. Det går jo mye på at man selv luker og skjønner når noe skurrer, at man er kritisk men ikke paranoid, og å møte folk via f.eks gaming er helt legitimt. Man har like god/dårlig sjans for å bli svindlet på tinder, facebook, eller instagram for den saks skyld, kanskje til og med større. Det er vel heller få mannesvindlere som leter etter damer å lure i gamingsfæren, der 80-90% av folket i de fleste onlinespill er andre menn.. bare sånn statistisk sett. Veldig rart å skulle bruke to år og masse innsats på å finne og "groome" en dame der, når man, som f.eks tindersvindleren - har behov for å holde mange damer varme på kort tid f.eks. Det er jo et numbers game både mtp lettlurte kvinner og penger de kan få ut av dette.. han hadde vært en enormt dårlig svindler han fyren du snakker med om han bruker så mye tid og ressurser på deg (så han har veldig lite å bruke på andre damer han skulle svindlet) og fortsatt ikke har fått ei krone ut av dette. 

Gjentakende hos mange av svindlerne online som ikke går på ren barmhjertighet a'la "min mor har kreft og jeg har ikke penger, kan du hjelpe oss" - er jo at de gjerne kjører hardt og glamorøst, tar deg med storm og spanderer for å få deg til å spandere dobbelt tilbake. 

Det er ingenting i historien din som tyder på at han ser etter å lure deg for masse cash (som du sier at du ikke har uansett) og det eneste som gjenstår da er jo evt. at han ikke er det/den han utgir seg for og det finner du jo helst ut av, også siden du sier du er naturlig skeptisk etter tidligere erfaringer. Det er nok av oss som har barn og hatt forhold med folk som ikke var den de sa/utga seg for også selv om de var norske og man møttes "irl". Det jeg ville tatt sikte på er nok å tidlig nok få et overblikk over de han har rundt seg, familie og venner osv. når dere har møttes litt. Bli kjent med folk som kjenner ham; og vær årvåken og still de tøffe spørsmålene, som f.eks i situasjonen med barna og eksen. Men du virker både oppegående og fornuftig, så jeg håper dette går veien for deg:)

Anonymkode: e8f43...18c

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hei TS!

Jeg har hatt noen forhold med menn jeg har møtt online, det har vært både og, men har aldri blitt svindlet eller forsøkt svindlet heller.. Det går jo mye på at man selv luker og skjønner når noe skurrer, at man er kritisk men ikke paranoid, og å møte folk via f.eks gaming er helt legitimt. Man har like god/dårlig sjans for å bli svindlet på tinder, facebook, eller instagram for den saks skyld, kanskje til og med større. Det er vel heller få mannesvindlere som leter etter damer å lure i gamingsfæren, der 80-90% av folket i de fleste onlinespill er andre menn.. bare sånn statistisk sett. Veldig rart å skulle bruke to år og masse innsats på å finne og "groome" en dame der, når man, som f.eks tindersvindleren - har behov for å holde mange damer varme på kort tid f.eks. Det er jo et numbers game både mtp lettlurte kvinner og penger de kan få ut av dette.. han hadde vært en enormt dårlig svindler han fyren du snakker med om han bruker så mye tid og ressurser på deg (så han har veldig lite å bruke på andre damer han skulle svindlet) og fortsatt ikke har fått ei krone ut av dette. 

Gjentakende hos mange av svindlerne online som ikke går på ren barmhjertighet a'la "min mor har kreft og jeg har ikke penger, kan du hjelpe oss" - er jo at de gjerne kjører hardt og glamorøst, tar deg med storm og spanderer for å få deg til å spandere dobbelt tilbake. 

Det er ingenting i historien din som tyder på at han ser etter å lure deg for masse cash (som du sier at du ikke har uansett) og det eneste som gjenstår da er jo evt. at han ikke er det/den han utgir seg for og det finner du jo helst ut av, også siden du sier du er naturlig skeptisk etter tidligere erfaringer. Det er nok av oss som har barn og hatt forhold med folk som ikke var den de sa/utga seg for også selv om de var norske og man møttes "irl". Det jeg ville tatt sikte på er nok å tidlig nok få et overblikk over de han har rundt seg, familie og venner osv. når dere har møttes litt. Bli kjent med folk som kjenner ham; og vær årvåken og still de tøffe spørsmålene, som f.eks i situasjonen med barna og eksen. Men du virker både oppegående og fornuftig, så jeg håper dette går veien for deg:)

Anonymkode: e8f43...18c

Riktig, og også jeg håper at dette går bra; han kan være en skikkelig kar.

Men som jeg skrev før, trenger det ikke å være penger som er motivet for kontakt på falske premisser.

Anonymkode: e11b1...2a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er derfor viktig å være klar over dette. Jeg lar meg ikke hodestups forelske meg og la meg bli leika med. Ja, jeg er forelsket, men kjenner jo på det att dette er online. Blir spennende å møte han. Og se hvem jeg har snakket med. Nå mannen jeg meg opp til å ringe han. 😅

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil123 skrev (5 timer siden):

Men jeg ser ikke problemet der jeg. For jeg har ikke penger selv 😂 Med meg får han ingenting 

Oki, du ser selv, men det er nok lurt å ha følerne ute for syns det lukter av lureri. Håper jeg tar feil der.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
exictence skrev (2 timer siden):

Når kommer han?

Påsken. (Jeg er ikke ts)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søik jeg ser det så kommer han, bor på hotell, har betalt reise og opphold selv, so far so good. Da har ikke ts blitt bedt om gi noe eller setter ting på spill. 

Møt ham og se, husk at dårlige tegn og trekk er; hvis alt fælt som har skjedd ham er alle andre feil og han ikke en gang har en rolle i det. Hvis alle eksene er gærne (noen ganger stemmer det jo men greit å ha innsikt om sin rolle i det da), han må låne av deg/få av deg/hinter om å få noe, han blir sur/irritert av å ikke få viljen sin eller bli motsagt, hvis ting du liker og har er noe han ler av eller sier negativt om, hvis han ikke kan si unnskyld eller innrømme feil, sier noe sårende og kaller det humor om du blir lei deg.

Bare ramser opp ei liste så du er litt forberedt bare i tilfelle rottefelle. 

Anonymkode: 0d30e...93b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du ringt ham, ts?

Anonymkode: e0026...9f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viktig å huske på hvis man en dag vil flytte med en amerikansk partner til USA; dette er svært komplisert i forhold til systemet de har der.

Anonymkode: e11b1...2a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...