Gå til innhold

Amerikansk mann tok kontakt via spill på nett

Bil123

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Bil123 skrev (48 minutter siden):

Hvordan gjør jeg det da? Jeg er så dårlig på teknologi

Jeg fant dette på nett,

Søk på bilder i nettleseren med bare ett klikk. Støtter søkemotorene Google, Bing, Yandex og Baidu. Start et søk ved å bruke et hvilket som helst bilde på nettet med bare ett klikk. For å bruke denne utvidelsen, høyreklikk på et bilde på nettet og velg "Søk med dette bildet" og velg deretter søkemotoren du vil bruke.

Regner med dette er fra pc

Anonymkode: 9316c...136

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Bil123 skrev (1 time siden):

Jeg vil bo her, det vet han. Og han drar dit å besøker dei, og jeg håper å kunne være en god bonusmamma om dette skjer. Men forstår det slik at hun bruker dei som ett våpen for å såre han. I jula måtte eg seie til han att han måtte sette seg i bilen å hente dei. For mora nekta han samvær. Han fikk dei til slutt.

Kvifor skifta du målføre her? Er det kanskje du som er AI og ikke amerikaneren 😅

Anonymkode: 5a971...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bil123 skrev (17 minutter siden):

Da har jeg tatt google søk. Jeg finner ingenting.

Det er fint. Dette er sånn vi beskytter oss selv. Helt riktig av den som poengterte det. Håper jeg tipset riktig og at reversert bildesøk ikke er noe annet. Jeg hadde begynt å tro 90% på at det var ekte. Nå gikk det noen prosent opp til. 😀 ♥️♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på om han forventer at du skal gjøre alt husarbeidet fordi han er amerikansk og litt gammeldags.?? Kanskje du skal si at i Norge så gjør mannen og kvinnen like mye hjemme og med barn. Og at den aller største grunnen til samlivsbrudd i Norge er uenighet eller skjevfordeling i arbeidsoppgaver hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lurer på om han forventer at du skal gjøre alt husarbeidet fordi han er amerikansk og litt gammeldags.?? Kanskje du skal si at i Norge så gjør mannen og kvinnen like mye hjemme og med barn. Og at den aller største grunnen til samlivsbrudd i Norge er uenighet eller skjevfordeling i arbeidsoppgaver hjemme. 

🙄

Anonymkode: c7260...8de

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det tror han ikke på hvis han allerede har google translated kvinneguiden 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (På 15.2.2025 den 8.52):

Samme tenker jeg, det er svært langt fra Disneyaktig. 🤭 Jeg vet om flere slike typer, de er langt fra "drømmemannen", men med felles interesser kan det jo være helt perfekt for noen.

Han har jo ikke krevd noe av ts heller, så hvorfor skal man være så paranoid? 

Folk flest trenger ikke være redd for kjærlighetssvindel, for folk flest greier å gjennomskue det tidsnok. Det er derfor profesjonelle svindlere ikke prøver å gjøre historiene sine sykt realistiske men drar litt på og overdriver, slik at de kan utelukke folk med sunn skepsis. De har ingenting å tjene på normalt skeptiske folk. 

TS virker ikke blåøyd. Kanskje han lurer henne, men om han vil bruke 30 000 kroner på å reise til Norge uten at ts legger ut en krone så hvorfor ikke? Ts taper ikke noe på det. 

Jeg ville vært langt mer forsiktig på om han egentlig er veldig grei. Derfor bra han skal bo på hotell. Det "skumleste" med å treffe noen som har reist langt er at man føler at man skylder de å være sammen, selv om kjemien viser seg å være feil eller han viser seg å være en dust, så man fortsetter å treffes eller invitere de hjem og plutselig er med på ting man ikke synes er så greit. Så lurt å prøve å dempe forventningene litt i forkant. 

Det er jo absolutt ingenting spektakulært ved denne mannens bakgrunn eller noe fisking om penger, skjønner ikke behovet for å fordømme alle mennesker fra utlandet for å være svindlere. Det er faktisk bare veldig fordomsfullt. 

Tror aldri han tar turen over, men forsøker å få henne til å overføre penger til han, blant annet til «billett»

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det tror han ikke på hvis han allerede har google translated kvinneguiden 😅

😂

Anonymkode: 07a65...89e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Smascha skrev (6 timer siden):

Kan eg spørre om kvifor ein tobarnsfar, der begge borna er special needs, ser seg om etter eit forhold i utlandet? 

Det lurer jeg også på. Jeg kunne aldri i verden gå inn i ett forhold med mine/dine barn med en som bor lengre enn en kjøretur unna.

Anonymkode: 5054b...576

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bil123 skrev (12 timer siden):

Han er ikke blakk. Det har jeg sagt noen ganger nå...

Og hvordan vet du det?

Beklager, altså... men du er jammen godtroende til å være en voksen person.

Anonymkode: 699d1...713

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

If he's reading the woman guide, he will never dare come anywhere close to Norway. 

:nigo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hvordan vet du det?

Beklager, altså... men du er jammen godtroende til å være en voksen person.

Dette med økonomien er interessant.

Det virker som om han jobber mye, noe som neppe er frivillig, så hvordan kan dette kombineres med flere planlagte turer til Norge i året i en tid der det å fly koster en god del?

Og hvis han hele tiden er opptatt med jobb; kan man spørre seg hvordan han får tid til restaurering av biler, lastebiler og motorsykler, samtidig som han også har barn.

Anonymkode: e11b1...2a7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt kjærester online gjennom spill både fra Belgia og Danmark. Aldri vært noe catfishing eller spørsmål om penger osv. Skjønner at skepsisen er høy blant enkelte her, men du virker som en oppegående kvinne HI så dette kommer nok til  gå helt fint. Bare husk å alliere deg med en venninne for sikkerhetens skyld. 

Anonymkode: c96ef...ca3

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som mener det er spesielt å skrive så spesifikke ting som f.eks at man har masse lastebiler osv, at dette ikke gjør deg mer attraktiv hvis man er scammer. Det handler jo ikke nødvendigvis om å gjøre seg attraktiv alt det de beskriver om seg selv.

Det man må huske på er at scammere har ofte stjålet noens identitet/bildealbum og da gjerne en person som har mest mulig bilder tilgjengelig på nettet slik at det er mye å ta av. Og slik at de kan lage en mest mulig troverdig person. Og da må historien man lager passe til bildene. Har de stjålet identiteten til en kjekkas som bl.a. har masse bilder av seg selv foran diverse biler, så lager de jo en historie som matcher.

Anonymkode: 8fec4...0af

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Bil123 skrev (På 12.2.2025 den 11.52):

Eg har spilt ett spill online nå i 2 år. Fått mykje vennar der som eg prata med dagleg.

Før jul så tok han eine kontakt på privat chat og lurte på om eg hadde noken form for sosial media. Og eg sa ja, og eg la han til. Sidan han er hyggeleg å prate med og er veldig morsom. 

Hadde ikkje planlagt å vere noke meir enn venna. Og kanskje dele litt meir om litt mitt liv. Og vennskap er jo fantastisk. 

Det gjekk ikkje lenge før vi innsåg att vi er veldig like og har samme interesser. Biler, musikk, humor etc etc. Vi har ganske lik erfaringer innen tidligere forhold også som gjekk veldig galt. 

Eg er norsk, han er frå amerika. 

Han har vist meg mykje rundt om der borte via snap. Og har vert PÅ heile veien. Og dette har ført til en forelskelse mellom oss begge. Vi har avtalt att han skal besøke meg i Norge om 2 måneder, i påska. Han seier att han skal minst komme 3-4 gonger i år. Vi skal ha andre møtet vår AC/DC skal spele på Bjerke travbane. Og eg er kjempe nervøs! Verdens dårlegaste sjølvtillit. Hatt sånn uhel med menn generelt. Livredd for å bli brent nok en gong.

Og kva er typisk amerikanske menn? Kva kan eg forvente? 😅

Er der noken med erfaringer der ute som kan tipse meg litt? Syns det berre er rart att en frå amerika er interessert i meg. Kva er galt med amerikanske kvinner? 😅

Å spør kva en typisk amerikansk mann er, er som å spør kva en typisk norsk person er. Fyren kan være kjempe bra, men det kan også være en som drive med catfishing eller være en helt jævlig person for alt du vet. Folk er heilt forskjellige. Folk finner jo kjærlighet over landegrenser hele tida.  Av og til går det bra andre ganger ikke.  Har ikke hørt om så mange som flytter til Norge når man finner en fra USA, er som regel omvendt føler jeg. 

https://www.vg.no/spesial/2023/elines-dramatiske-historie/

Så har man Jenny B Hanks som giftet å fikk barn med en fra USA, virka som de har det bra. Hun kan du søke opp på insta feks.  

tanten til venninnen min flyttet til USA tidlig i 20 årene, fant kjærligheten har både barn og barnebarn der nå.

Anonymkode: 7234d...cdb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye nevrotisisme, som om det å møte folk på ulike plattformer på nett er en ny ting. Det er 2025 folkens.

Og det at han har jobbet som brannmann skal liksom ekskludere at han kan ha mange biler, noe så dumt. Han kan ha arvet penger, vært flink å spare pengene han har tjent, hva vet vel vi. Er greit å ikke være naiv og dum, men det får da være grenser et sted for paranoiaen.

Slik jeg tolker HI er hun tilstrekkelig vaktsom, ikke har det vært snakk om penger og ikke virker det som om hun har tenkt å sende han noe heller. Håper det ordner seg mellom dere ❤️ 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Salamandra skrev (1 time siden):

Herregud så mye nevrotisisme, som om det å møte folk på ulike plattformer på nett er en ny ting. Det er 2025 folkens.

Og det at han har jobbet som brannmann skal liksom ekskludere at han kan ha mange biler, noe så dumt. Han kan ha arvet penger, vært flink å spare pengene han har tjent, hva vet vel vi. Er greit å ikke være naiv og dum, men det får da være grenser et sted for paranoiaen.

Slik jeg tolker HI er hun tilstrekkelig vaktsom, ikke har det vært snakk om penger og ikke virker det som om hun har tenkt å sende han noe heller. Håper det ordner seg mellom dere ❤️ 

Så lenge TS er oppmerksom på dette, er alt bra.

Men man kan ikke nekte for at det er ting som skurrer i denne historien; huset kan være arv, men så mye som han jobber, tyder ikke dette på at han har en stor formue i bakhånd, og dette passer dårlig med dyre flyreiser til Norge og tid til oppdragelse av barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så lenge TS er oppmerksom på dette, er alt bra.

Men man kan ikke nekte for at det er ting som skurrer i denne historien; huset kan være arv, men så mye som han jobber, tyder ikke dette på at han har en stor formue i bakhånd, og dette passer dårlig med dyre flyreiser til Norge og tid til oppdragelse av barn.

Det var da voldsomt så mye innsikt du hadde i denne ukjente amerikanerens liv og kontoutskrifter?

Hva ønsker du egentlig å oppnå her? Å få TS til å miste tilliten til han? Tror du ikke hun har litt mer innsikt i denne mannens liv enn det du og jeg har? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...