AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Min mann jobber nattevakt og jeg ammer fulltid, baby vil ikke ta flaske. Spiser ca hver 2 time. Tror jeg holder på å få fødselsdepresjon, baby irriterer meg og jeg føler mange ganger at jeg bare vil legge baby på et rom å lukke døra. Gjør selvfølgelig ikke dette. Noen ganger blir jeg så frustrert og sint at jeg lugger meg selv hardt i håret. Kunne aldri skadet baby men skader meg selv. Er veldig opp og ned i følelser, har jeg fått søvn koser jeg å snakker med baby men har jeg ikke fått søvn kommer disse vanskelige følelsene. Kan tenke at jeg ikke føler noe for baby, men en time senere sjekker jeg at han puster og er bekymret for krybbedød. Med andre ord helt opp og ned. Baby er 5 uker og jeg har gått med svært lite søvn siden før fødsel. Har prøvd å ta kontakt med fastlege og sagt at jeg tror jeg er deprimert men får ikke så mye hjelp. Blir også redd at barnevernet skal komme om jeg sier jeg er deprimert på helsestasjonen. Andre som har vært i samme situasjon? Noen dager kjennes det ut som jeg skal få et mentalt sammenbrudd. Føler meg mislykket og fæl. Baby er egentlig veldig snill men krever mye nærkontakt og er våken veldig mye. Prøver det jeg kan å få han til å sove, busser, stryker på panne, vugger, gir mat. Anonymkode: f6a03...b9d 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Kjære deg. Det er så vanvittig tøft å bli mamma! Det krever hvert fiber av deg døgnet rundt, det at mannen din er borte på natt gjør vel saken enda verre, man blir liksom enda mer alene med utfordringene når det er natt. Babyen din er 5 uker gammel og del lille kroppen produserer ikke melatonin som en voksen. Kroppen vet rett og slett ikke forskjell på dag og natt. Jeg rev meg også bokstavelig talt i håret på samme tid, skrek i puter og kastet smokker babyen nektet å ta imot til månen. Det er grufullt tøft det du står i nå - og særlig når du blir alene på en sårbar tid av døgnet. Ikke vær redd for å snakke med hs. Det du strever med er helt normale tanker og noe hs er MYE bedre på enn fastlegen. Jeg ble sendt til faste samtaler hos bup og fvk. Fikk påvist fødselsdepresjon og masse oppfølging. Jeg har og en del andre psykiske diagnoser i tillegg. Var aldri snakk om noe barnevern. Barnet er nå snart 3 år og en lykkelig liten gutt som er akkurat der han skal utviklingsmessig med en trygg og god tilknytning til mammaen sin ❤️ Ring hs, helst med en gang og få riktig hjelp! Anonymkode: e98c4...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Det høres normalt ut (som i at du er normal, ikke mislykket og fæl), men at du trenger noen å snakke med. Ta kontakt med helsestasjonen! Anonymkode: e3e1a...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar Babyen min er 9 måneder og jeg har sikkert ikke sovet på 5. Søvnløse netter (og spesielt over tid) får virkelig ut det verste i en. Snakk med HS de kan sende deg til psykolog (hjalp ikke meg da) Merkelig at du ikke får hjelp fra fastlegen din, det finnes en skjema for post partum depression, du kan evt søke den opp selv og se om du kvalifiserer deg og da si - jeg er deprimert, i stedet for jeg tror jeg er deprimert.. Om det ikke hjelper søk hjelp hos en annen lege? Legevakt eller lignende? Anonymkode: 574b8...ce4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå