Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min fikk legeerklæring på fravær Onsdag- Torsdag- Fredag og Mandag. I går var han på skolen selv om formen ikke var 100%. I dag var han 2 timer på skolen før han ble svimmel og hostet til han kastet opp. Kanskje han ikke kommer seg på skolen resten av denne uken. Blir dumt å kontakte fastlegen igjen for ny legeerklæring?

Anonymkode: cf4d5...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det.  Iallefall om de er så strenge med fravær som jeg har hørt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 minutter siden):

Ja, er veldig strenge. Iallefall i noen fag skal det ikke mye fravær til før man er over 10% 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (16 minutter siden):

Pga at han var borte flere dager forrige uke og en dag for ett par uker siden fikk vi brev i dag med varsel om manglende vurdereringsgrunnlag i ett fag. Så eleven må møte opp på resten av de formelle vurderingene denne terminen.  Hva betyr det?  Kan han ikke være syk og borte i dette faget flere ganger i år? 

Sånne ting gjør han stresset. Han er opptatt av å gjøre det bra på skolen. 

Bør vi kontakte lærer i dette faget og forklare at han har vært syk? Kontaktlærer vet dette, men vet ikke om alle lærere han har vet det. Kanskje de tror at han skulker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Pga at han var borte flere dager forrige uke og en dag for ett par uker siden fikk vi brev i dag med varsel om manglende vurdereringsgrunnlag i ett fag. Så eleven må møte opp på resten av de formelle vurderingene denne terminen.  Hva betyr det?  Kan han ikke være syk og borte i dette faget flere ganger i år? 

Sånne ting gjør han stresset. Han er opptatt av å gjøre det bra på skolen. 

Bør vi kontakte lærer i dette faget og forklare at han har vært syk? Kontaktlærer vet dette, men vet ikke om alle lærere han har vet det. Kanskje de tror at han skulker 

Få legeerklæring. Hovedlærer og avdeling leder kan overstyre fravær ved at en har legeerklæring. 

Ungdommen her og fikk slik etter å ha vært borte i 1 uke, der advarsler kom fra var gym. Så der gikk hovedlærer inn å overstyrte og pratet med gymlærer

Anonymkode: 00d5b...be7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Få legeerklæring. Hovedlærer og avdeling leder kan overstyre fravær ved at en har legeerklæring. 

Ungdommen her og fikk slik etter å ha vært borte i 1 uke, der advarsler kom fra var gym. Så der gikk hovedlærer inn å overstyrte og pratet med gymlærer

Snakket dere med lærer om dette eller går det automatisk?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Snakket dere med lærer om dette eller går det automatisk?

Her pratet vi med hovedlærer og avdelingsleder. De sa at mange av de lærerne i småfag sendte ut advarsler før de ofte fikk legeerklæring pga de la inn i systemet at elev ikke hadde vært på skolen, så ble advarsler sendt ut. Så dermed måtte de inn å overstyre systemet at det var gyldig fravær med legeerklæring 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...