Gjest Gjest_tessa_* Skrevet 8. mars 2006 #1 Skrevet 8. mars 2006 Hei jeg leter etter en oppskrift til en kake med mandelbunn med eggekrem. Er det noen som har en god oppskrift på den.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #2 Skrevet 8. mars 2006 Hvis du søker på suksessterte på nett så finner du sikkert mange oppskrifter!
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2006 #3 Skrevet 8. mars 2006 Sjekk denne siden: http://www.detsoteliv.no Mange gode kakeoppskrifter her.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #4 Skrevet 8. mars 2006 • 4 eggehviter • 200 gr sukker • 250 gr mandler grovmalte krem: • 2 dl Kremfløte • 200 gr sukker • 2 ts vaniljesukker • 4 eggeplommer • 250 gr TineSmør Dryss: • mandler grovhakkede og ristede Slik gjør du Rund kakeform, 24 cm i diameter. I stekeovnen ved 175 grader i ca.45 minutter. Visp eggehvitene stive. Tilsett sukker litt etter litt, til massen blir blank og seig. Bland mandlene forsiktig i. Ha massen i smurt form og stek kaken. Lag suksesskremen: Kok opp fløte, sukker og vanilje. Avkjøl litt. Visp eggeplommene og spe litt etter litt med den varme fløten. Varm blandingen forsiktig nesten til kokepunktet. Avkjøl. Visp inn romtemperert smør til kremen blir luftig og lett. Fordel den over kaken og dryss over mandlene.
Gjest Gjest_tessa_* Skrevet 8. mars 2006 #5 Skrevet 8. mars 2006 takk heidi. der fant jeg det jeg trengte + mye annet godt.
iss Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 Vær forsiktig med eggekremen, den brenner seg fort. Så når du skal røre inn eggene, ikke rør for hardt. Da får du brune klumper i kremen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå